Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@22:02:27 GMT

ثبت تصویرهای ۳ بُعدی از تهران در منطقه ۲ شهرداری

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۵۱۲۳

ثبت تصویرهای ۳ بُعدی از تهران در منطقه ۲ شهرداری

در حاشیه‌ی بازدید رسول کشت‌پور، شهردار منطقه‌ی ۲ تهران، و محمد فرجود، معاون فناوری اطلاعات شهرداری تهران، از گروه شرکت‌های هزاردستان شامل کافه‌بازار، دیوار و بلد، توافقات اصولی در راستای همکاری‌های این شرکت‌ها و شهرداری تهران در زمینه‌ی هوشمندسازی شهر صورت گرفت.

به گزارش «تابناک»، در ابتدای این بازدید، شهردار منطقه‌ی ۲ از این مجموعه دانش‌بنیان که حدود ۴۰۰ موقعیت شغلی مستقیم در منطقه‌ی ۲ شهر تهران ایجاد کرده است، دیدار کرد و از امکاناتی که شهرداری این منطقه برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌سازد سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه ۲ تهران ضمن استقبال از حضور مجموعه‌های دانش‌بنیان در این منطقه و ایجاد رونق فضای کسب و کار در شهر، پیشنهاد همکاری در خصوص بهبود فضای کسب و کار نیز ارائه کرد و به امکاناتی اشاره کرد که شهرداری منطقه ۲ در اختیار استارتاپ‌های مرتبط با شهر هوشمند قرار خواهد داد.

همچنین در راستای اقدامات به‌روز این منطقه در پایلوت طرح‌های مرتبط با شهر هوشمند (از قبیل خدمات دوچرخه‌ی اشتراکی و پمپ‌بنزین سیار) پایلوت برخی خدمات نقشه و مسیریابی در این منطقه نیز مدنظر قرار گرفت که از جمله آنها می‌توان به شروع تصویربرداری ۳ بعدی از منطقه‌ی ۲ شهرداری تهران و ارائه‌ی آن در ماه‌های آتی بر بستر «نقشه‌ و مسیریاب بلد» اشاره کرد.

حسام آرمندهی از مؤسسان و مدیرعامل هلدینگ هزاردستان نیز به ارائه‌ی آمار و ارقام و تشریح اقدامات علمی و فناورانه نقشه و مسیریاب بلد در ارائه‌ی خدمات شهر هوشمند پرداخت.

محمد فرجود معاون فناوری اطلاعات شهرداری تهران، ضمن تشریح زمینه‌های موجود همکاری بین شهرداری تهران و هلدینگ هزاردستان، پیشنهادات مشخصی در خصوص همکاری دو مجموعه ارائه نمود که شامل به اشتراک گذاری داده‌ها و دیگر همکاری‌ها در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل، کاهش آلودگی، بهبود وضعیت ارائه‌ی خدمات شهری و کاهش هزینه‌های جمع‌آوری داده‌های شهری شهرداری و هلدینگ هزاردستان در قالب همکاری‌های مشترک بود.

در این جلسه، استفاده از ظرفیت‌های موجود در مجموعه‌های دیوار و بلد در کنار شهرداری تهران که معین دشت آزادگان در امور کمک به سیل‌زدگان است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین بنا شد در جلسات آتی فیمابین و جلسات مرتبط در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، نحوه‌ی استفاده از فناوری در کمک‌رسانی‌ها و کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهرداری تهران فناوری اطلاعات نقشه سه بعدی منطقه دو هوشمندسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود

به نقل از شهرداری قم، باتوجه به گستردگی جغرافیایی و وجود شهرک‌های مسکونی به شکل پراکنده در منطقه پردیسان، کمبود مراکز خدماتی به‌عنوان یکی از نیاز‌های اساسی ساکنین، بیشتر احساس می‌شود که با راه‌اندازی مجتمع نانوایی به متراژ ۱۸۰ مترمربع در بازار همشهری ۱۷ واقع شاهد کاهش این کمبود خواهیم بود.

سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم، با ایجاد تسهیلات لازم و ساخت فضای مناسب در امر تهیه و توزیع میوه و تره‌بار و محصولات کشاورزی، در راستای اهداف سازمان خدمات ارزنده‌ای را به شهروندان ارائه، و با همکاری شهرداری‌های مناطق در قبال تحویل زمین، ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم را با جدیت پیگیری و شهرداری را در راستای شهری سالم یاری می‌نماید.

شایان‌ذکر است، سازمان میادین در راستای امر ساماندهی، نیازمند دریافت زمین مناسب جهت توسعه خدمات‌رسانی مؤثر و مطلوب است، تا زمینه فعالیت در سازمان گسترده‌تر و خدمات شایسته‌ای را به شهروندان ارائه و رضایت‌مندی عموم را جلب نماید. در نهایت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های سازمان در سطح شهر، باعث جذب سرمایه، ساماندهی مشاغل مختلف و کسب درآمد پایدار می‌گردد و از سفر‌های غیرضروری درون‌شهری کاسته، که این امر باعث کاهش ترافیک و مصرف انرژی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان