Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@21:15:21 GMT

خبر خوش حجتی به کشاورزان سیل زده

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۵۱۳۱

خبر خوش حجتی به کشاورزان سیل زده

محمود حجتی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به سیل‌های اخیر آیا کمبودی در بخش کشاورزی خواهیم داشت یا آنکه اقداماتی برای ذخیره‌سازی انجام شده است، گفت: سیل در ۲۴ استان خسارت زد، اما برکات این بارش‌ها فوق‌العاده زیاد بوده و آثار آن را انشاالله تا آخر سال و سال آینده خواهیم دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اگرچه برای خانواده‌ها و کسانی که خسارت دیده‌اند، مشکلات جدی پیش آمد که دولت در این ارتباط برخورد بسیار مناسب و خوبی با توجه به مقتضیاتش انجام داده است و امروز هم دولت درباره پرداخت خسارت‌های سیل‌زدگان خصوصاً در بخش کشاورزی، مصوبات بسیار خوبی داشت.

وزیر جهاد کشاورزی متذکر شد: مصوبه قبلی که در جلسه دوم هیئت دولت در سال ۹۸ تصویب شد، بیشتر با توجه به مختصات و مقتضیات سیل گلستان و مازندران بود، اما با توجه به سیل‌هایی که در برخی از استان‌های کوهستانی مثل لرستان، چهارمحال و بختیاری و ایلام پیش آمد و همچنین مسائلی که درباره خوزستان رخ داد، امروز مصوبات تکمیلی را داشتیم.

حجتی تاکید کرد: دولت درباره چگونگی تأمین خسارت‌های بلاعوض به کشاورزان که دچار آسیب شده‌اند و همچنین کمک‌های تسهیلاتی قرض‌الحسنه در شاخه‌های مختلف مصوباتی داشته است که همه این مصوبات به زودی ابلاغ می‌شود و مردم در جریان آن قرار می‌گیرند.

وی افزود: ستاد حوادث استان‌ها هم مسئول هستند که پس از تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان‌ها متناسب با میزان خسارت‌ها، منابع را در اختیار استان‌ها قرار دهند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مزارع گندم از نظر سطح زراعی، بیشترین خسارت‌ها را دیده است، گفت:، اما خوشبختانه با توجه به بارندگی‌هایی که طی ماه‌های اخیر داشته‌ایم، وضعیت مزارع، باغات و مراتع ما بسیار خوب است و امیدواریم که علی‌رغم همه این خسارت‌های وارده، سرجمع دچار کمبود تولید نشویم و در زمینه گندم هم به لطف خداوند بتوانیم بیش از نیازمان تأمین کنیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: محمود حجتی وزیر کشاورزی خسارت سیل زدگان کشاورزان سیل زده جلسه هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۵۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان؛ گندم و غلات را به مناطق امن ببرید

سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد و اعلام کرد: برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و احتمال بارش تگرگ گندم و غلات را به نقاط امن حمل کنید.

به گزارش مهر، سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور از روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) تا روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت)، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد. رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد از جمله مخاطرات تشدید فعالیت این سامانه بارشی خواهد بود.

این سامانه بارشی در روز شنبه استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب غرب فارس، نیمه شمالی خراسان جنوبی، شرق و شمال شرق سمنان، نیمه جنوبی بوشهر، شمال غرب کردستان و جنوب غرب آذربایجان غربی و در روز دوشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، شمال قزوین را در بر خواهد گرفت.

اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک محلی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از جمله پیامد‌های احتمالی این سامانه خواهد بود.

در این راستا به پرهیز از سفر‌های غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن و محافظت از دپو‌های گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • هشدار به کشاورزان؛ گندم و غلات را به مناطق امن ببرید
  • هشدار نارنجی به کشاورزان؛ غلات را به مناطق امن حمل کنید
  • بارش‌های اخیر بخشی از کمبود بارش در بخش کشاورزی را جبران کرد
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان