Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@11:11:29 GMT

نگرانی تازه رژیم صهیونیستی از ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۵۴۰۱

نگرانی تازه رژیم صهیونیستی از ایران

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از خبرگزاری الاخباریه، روزنامه صهیونیستی معاریو اعلام کرد که نگرانی جدیدی داخل اسرائیل ایجاد شده است و دلیل آن گام سه جانبه ایران، عراق و سوریه برای ایجاد خط مشترک راه آهن است.

این روزنامه صهیونیستی اعلام کرده است که ارتش رژیم صهیونیستی نگران راه اندازی این خط راه آهن و آن چه انتقال سلاح از ایران به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان خوانده شده، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این روزنامه در ادامه به نقل از نیروهای معارض سوری نوشته است که نگرانی ما نه تنها در رابطه با انتقال سلاح از ایران به سوریه و حزب الله است بلکه ایجاد خط راه آهن میان تهران، بغداد و دمشق که ممکن است به چین نیز برسد می‌تواند برای ایران یک موقعیت مرکزی در سوریه و عراق ایجاد کند.

طالب الحسینی، مدیرکل شرکت راه آهن عراق اخیراً در حاشیه نشست کمیته مشترک عراق و سوریه در دمشق اعلام کرد که بنا به دستورات عبدالله العیبی، وزیر حمل و نقل عراق در زمینه حمل و نقل و اهمیت وصل خصوط راه آهن میان دو کشور در محورهای عکاشات، التنفس و خنیفیس، هماهنگی‌هایی میان عراق، ایران و سوریه برای ایجاد نشستی سه جانبه به منظور وصل خطوط راه آهن سه کشور انجام شده است.

براساس این گزارش، پیش از این نیز علی حمود، وزیر حمل و نقل سوریه اعلام کرده بود که اتصال خطوط راه آهن سوریه، ایران و عراق از اولویت‌های وزارت ما است.

ادعای انتقال سلاح از جمهوری اسلامی ایران به سوریه و لبنان درحالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند هیچ سلاحی از ایران به کشورهای دیگر منتقل نمی‌شود و جمهوری اسلامی ایران خواهان امنیت در منطقه است. مقامات کشورهای سوریه و لبنان نیز تا کنون مساله انتقال سلاح از ایران به کشورهای‌شان را تأیید نکرده اند .

ایسنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: معاریو راه آهن عراق ایران رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است

به گزارش قدس آنلاین، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در این باره اظهار داشت: ما تمایل به ایجاد یک کشور فلسطینی و از بین بردن این خشونت ۷۰ ساله علیه فلسطینی‌ها داریم.

وی با اشاره به تهدیدهای رژیم صهیونیستی به حمله زمینی به رفح نیز تاکید کرد: جامعه بین‌المللی راه حل نظامی در رفح را نمی‌پذیرد و چنین اقدامی منجر به ایجاد یک بحران انسانی در آنجا خواهد شد.

شکری افزود: پیشنهادی برای آتش بس در غزه روی میز است و منتظر تصمیم نهایی اسرائیل و حماس هستیم.

وی همچنین تاکید کرد:ما باید شروطی را وضع کنیم که منجر به مشارکت حماس در ایجاد کشور فلسطینی شود.

وزیر خارجه مصر همچنین خاطرنشان کرد: تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد، طبق قوانین بین‌المللی دلیلی برای مقاومت وجود خواهد داشت.

مقامات رژیم صهیونیستی مدتی است که تهدید به انجام حمله زمینی به رفح می‌کنند اما در نتیجه فشارهای بین‌المللی تا به این لحظه اقدام به این کار نکرده اند.

گفتنی است؛ پس از گذشت ۲۰۶ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۶ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه