Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - مدير مخابرات منطقه کردستان تعداد مشترکان تلفن همراه اول در استان تا پايان سال گذشته يک ميليون و 808 هزار و 574 مورد بوده که ضريب نفوذ آن اکنون به 111 درصد رسيده است.

آزاد حکمت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: از اين تعداد 258 هزار و 64 شماره دائمي و يک ميليون و 550 هزار و 510 شماره اعتباري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي از تحقق بيش از 95 درصد برنامه ها و اهداف مخابرات استان در سال 97 خبر داد و افزود: با واگذاري 19 هزار و 22پورت ADSL به مشتريان درسال گذشته موفق به تحقق 150 درصدي برنامه هاي اين حوزه شديم.
مدير مخابرات منطقه کردستان يادآور شد: پارسال 15 هزار و 284 پورت توسعه سوييچ وADSL شامل ايجاد مراکز جديد، جايگزيني سيستم هاي جديد با هدف ارتقاي کيفيت ارتباطي و افزايش امکانات موجود صورت گرفت.
حکمت با اشاره به بحث محروميت زدايي در سطح استان در راستاي ارائه خدمات مخابراتي به مشتريان، اضافه کرد: با اجراي اهداف و برنامه ريزي هاي مشخص براي دايري ADSL شهرستان هاي کم برخوردار در اولويت قرار گرفته اند.
وي به 581 هزار و 902 شماره تلفن ثابت نصب شده در استان اشاره کرد و گفت: از اين تعداد 485 هزار و 247 شماره با ضريب نفوذ 29،7 درصد مشغول بکار است.
مدير مخابرات منطقه کردستان ارائه خدمات تلفن ثابت به روستاييان را به عنوان اولين محصول مخابراتي در برقراري عدالت اجتماعي اعلام کرد و افزود: با تلاش و همت پرسنل در حال حاضر يک هزار و 601 روستاي استان داراي ارتباط خانگي هستند.
حکمت به تعداد متقاضيان تلفن ثابت در سطح استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: بيشترين واگذاري تلفن ثابت به ترتيب در شهرستان هاي سنندج با چهار هزار و 733 شماره، بانه با 961 مورد و سقز با 679 شماره بود.
وي به توسعه شبکه فيبر نوري در سال 97 اشاره کرد و اظهار داشت: نصب و راه اندازي CWDM، افزايش ظرفيت انتقال، افزايش ظرفيت راديو، تعويض لاين و ماکس به تعداد بيش از 138 مورد با سرمايه گذاري چشمگير را مي توان به عنوان بخشي از کارهاي محقق شده در اين حوزه نام برد.
مدير مخابرات منطقه کردستان با بيان اينکه افزايش سايت هاي 4G و ارتقا سايت هاي 3G از ديگر برنامه هاي مخابرات در سال 97 در راستاي جذب اعتماد مشتريان بود، گفت: تا پايان سال گذشته تعداد 475 سايت BTS در سطح استان راه اندازي شد که تعداد 359 سايت 4G و تعداد 340 سايت آن 3G است.
** چهار ميليارد ريال براي جبران خسارت به زيرساخت هاي مخابراتي نياز است
حکمت با بيان اينکه پس از پيش بيني هواشناسي مبني بر احتمال وقوع سيل، تمهيدات خوبي براي حفاظت از زيرساخت هاي مخابراتي انديشيده شد، اضافه کرد: انجام دقيق و رعايت استانداردهاي لازم در پروژه هاي مخابراتي موجب شد تا کمترين خسارت و قطعي ارتباط مخابراتي را در سطح استان داشته باشيم.
وي گفت: بر اثر سيل و رانش زمين به شبکه کابل (فيبرنوري و مسي)، ساختمان هاي مراکز مخابرات روستايي، حوضچه و داکت، کارت لاين و کارت پاور خسارت هايي وارد شد که در مجموع براي بازسازي و ترميم اين زيرساخت ها حدود چهار ميليارد ريال هزينه برآورد شده است.
مدير مخابرات منطقه کردستان يادآور شد: بر اثر وقوع سيل، شبکه فيبر نوري برخي از محورهاي ارتباطي شهرستان هاي مريوان، کامياران، بانه، قروه و دهگلان خسارت ديدند، ضمن اينکه به سايت هاي تلفن همراه (تجهيزات BTS، دکل و جاده) نيز خسارت هايي وارد شد.
حکمت اظهار داشت: بنا به بررسي هاي صورت گرفته وضعيت ارتباطي استان در زمان وقوع آب گرفتي معابر، پايدار و مشترکان بدون مشکل ارتباطي از خدمات مخابرات بهره مند بودند.
براساس آخرين سرشماري در سال 95 جمعيت استان کردستان يک ميليون و 603 هزار و 11 نفر است که 812 هزار و 776 نفر آن مرد و 790 هزار و 235 نفر زن هستند.
7355/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۵۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه پرخرج

  واردات تلفن همراه در فروردین
آمارهای گمرک گویای آن است که تا پایان فروردین سال جاری۴۹۴هزار و۴۹۵دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری واردکشور شده که ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه واردشده به کشور درمدت یادشده۱۲۲میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بوده است.به طوری که از این میزان ۴۶۶هزار و۱۹۳دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار مربوط به واردات تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶میلیون و۳۰۱هزار دلار مربوط به واردات مسافری بوده است.
 
راه‌های کاهش ارزبری 
یکی از راه‌های کاهش ارزبری تلفن همراه، تولید داخلی این محصول است که البته نمی‌توان خیلی به آن دل بست، به طوری که در  سالیان قبل ازتجربه ساخت برخی تلفن‌های داخلی و تبلیغات آنها خود پیدا بود که تنها قابلیت‌شان به این امر برمی‌گشت که به راحتی درجیب جا می‌شدند. با این حال برخی دیگر ازتولیدکنندگان داخلی نظراتی دیگردارند ومعتقدند تولید داخلی از طریق مافیای واردات زمین خورده است.دراین خصوص مهدی بهوندی، مدیر یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی تولیدکننده تلفن همراه می‌گوید: مافیای بزرگ و قدرتمندی در حوزه واردات گوشی‌های همراه وجود دارد و سه میلیارد دلار درسال ارزبری در حوزه گوشی‌های تلفن همراه وجود دارد و اراده‌ای برای تولید گوشی در کشور وجود ندارد!همچنین فعالان بازار معتقدند که به‌دلیل فقدان فناوری برای ساخت تجهیزات تخصصی، بسیاری از قطعات باید وارد کشور شوند و تولید داخلی ارزبری بالایی خواهد داشت. همین امر نیز سبب شده نمایندگان مجلس پیگیر وضعیت واردات موبایل‌های تحریم‌شده و تولید موبایل‌های بومی باشند.به طوری که چندی پیش رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد مجلس به‌طور جدی رانت‌های واردات و تولید تلفن همراه بومی را پیگیری می‌کند.یکی دیگر از راه‌های کاهش ارزبری که کمی منطقی‌تر به نظر می‌رسد این است که بتوانیم از تقاضای مصرفی غیرواقعی جلوگیری کنیم به طوری که می‌توان با افزایش خدمات پس از فروش به طرز قابل توجهی آن را محقق کرد. پرواضح است که وقتی هزینه‌ مصرف‌کنندگان در ازای خدمات پس از فروش کاهش یابد، می‌تواند کمک زیادی به افزایش تقاضای مصرفی جامعه ‌شود.همچنین به نظر می‌رسد با الزام واردکنندگان به واردات کالاهای با‌کیفیت شاهد آن باشیم که عمر متوسط تلفن همراه بیشتر شود. بد نیست بدانیم هم اکنون عمر مفید این تلفن‌ها در کشورمان از دو سال تجاوز نمی‌کند،بنابراین به نظر می‌رسد از طرفی با افزایش خدمات پس از فروش و واردات کالاهای باکیفیت شاهد افزایش متوسط عمر تلفن‌های همراه به پنج سال باشیم و بتوانیم حداقل کاهش ۲۰ درصدی واردات این محصول را شاهد باشیم.از طرف دیگر برخی کارشناسان معتقدند در کنار خدمات پس از فروش باید تبلیغات آشکار و پنهان تلفن همراه‌های لوکس را به طرز قابل توجهی کاهش داد یا بتوان حداقل جلوی رشد فزاینده آن را گرفت.آنچه که پیداست این که با کاهش تبلیغات،تقاضای این دسته از کالاهای لوکس کاهش پیدا کرده و احساس نیاز کاربران به تعویض تلفن همراه خود پیش از پایان عمر آن را کم خواهد کرد.برخی کارشناسان نیز معتقدند که باید از گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار حقوق ورودی زیادی توسط گمرک اخذ شود و میزان ۱۲ درصد فعلی نمی‌تواند در وضعیت فعلی راهگشا باشد به طوری که میثم مهرپور، کارشناس اقتصادی در همین باره گفته بود: برای فردی که گوشی لوکس خریداری می‌کند، افزایش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت آن گوشی، تأثیری ندارد و ضروری است، تعرفه آن تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند تا بتوان حتی‌المقدور از میزان واردات این گوشی به کشور و هدر رفت ارزی کاست. در سه سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد دلار تلفن همراه وارد کشور شده است. 

واردات ۳.۲میلیارد دلاری تلفن همراه در سال گذشته 
واردات گوشی تلفن همراه ازطریق گمرکات کشوربه دو شیوه تجاری ومسافری سال گذشته به ۱۴میلیون و۶۸۸هزارو۵۸۰ دستگاه رسید. ۴.۵درصد از ارزش کل واردات کشور درسال۱۴۰۲به واردات گوشی تلفن همراه اختصاص داشت.به طوری که سال گذشته ۱۴میلیون و ۲۲۲هزار و۳۰۶دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش‌ ۲ میلیارد و ۹۳۲ میلیون دلار به شیوه تجاری وارد و از گمرکات کشور ترخیص شد. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که در مدت یادشده ۴۶۶هزار و ۲۷۴ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۲۷۰ میلیون دلار به شیوه مسافری وارد کشور شده است.

دیگر خبرها

  • همراه پرخرج
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!