Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،کامران پورمقدم رئیس شورای عالی سازمان جنگل‌ها اظهار کرد: بر اساس بند ف ماده ۳۸ برنامه ششم توسعه کشور، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور موظف شد هر گونه بهره برداری چوبی از جنگل‌های شمال را ممنوع اعلام کرده و بر اساس این الزام قانونی کلیه قرارداد‌های طرح‌های جنگلداری و بهره برداری چوب از جنگل لغو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دنبال تعطیلی طرح بهره‌برداری چوب، طرحی به عنوان جایگزین طرح‌های جنگلداری و بهره برداری از ابتدای سال ۹۹ به مرحله اجرا در می‌آید که این طرح جایگزین، همان طرح مدیریت پایدار جنگل است.

پور مقدم سیاست اصلی این سازمان را حفاظت از جنگل‌ها برشمرد و گفت: لغو بهره برداری چوب به منزله رهاسازی اقدامات حفاظتی در جنگل نیست و افزایش اقدامات حفاظتی در دستور کار صریح سازمان جنگل‌ها قرار دارد.

سازمان جنگل‌ها برنامه‌ای برای تعدیل نیرو‌های حفاظتی ندارد

رئیس شورای عالی سازمان جنگل‌ها ادامه داد: این سازمان در هیچ زمانی تصمیمی برای تعدیل یا بیکار نمودن نیرو‌های جنگلبانی ندارد، اما روش کار برای اعمال حفاظت مناسب از عرصه‌های جنگلی با گذشته متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ۹۶ حوضه آبخیز در استان گلستان استعداد سیل دارد/ اجرای آبخیزداری راهکار موثر کنترل لغزش زمین

این مقام مسئول درباره اجرای اقدامات حفاظتی مناسب در سال ۹۸ در استفاده از نیرو‌های حفاظتی موجود بیان کرد: در گام نخست، طرح‌های جنگل‌داری که مدت اجرای آن‌ها تا سال ۹۸ همچنان باقی است و به اتمام نرسیده است، اما قرارداد اجرایی آن‌ها لغو شده است، اقدامات حفاظتی آن‌ها تا پایان مدت طرح ادامه خواهد داشت و هزینه آن  تامین و پرداخت می‌شود.

وی افزود: در گام دوم اجرای طرح‌های حفاظتی، طرح‌هایی که مدت اجرای آن‌ها تا پایان سال ۹۷ به اتمام رسیده باشد برای ادامه اقدامات حفاظتی با استفاده از ظرفیت‌ها و نیرو‌های موجود آن، تشریفات مناقصه برای انتخاب شرکت‌ها انجام خواهد شد و حفاظت از عرصه‌های جنگلی به صورت حجمی به این شرکت‌ها واگذار می‌شود. این شرکت‌ها ملزم هستند از تمام ظرفیت‌ها و نیرو‌های کارآمد موجود برای حفاظت از عرصه‌ها استفاده کنند که اعتبار آن نیز توسط دولت در سال ۹۸ تأمین و پرداخت می‌شود.

رئیس شورای عالی جنگل درباره گام سوم اقدامات حفاظتی جنگل‌های شمال گفت: تا زمانی که فرآیند انتخاب شرکت‌های ذیصلاح برای انجام حفاظت از عرصه‌های جنگلی اجرایی نشود، قرارداد‌های حفاظتی سال ۹۷ همچنان به قوت خود باقیست و هزینه آن  پرداخت می‌شود.

*سازمان جنگل‌ها از نیرو‌های کارآمد در عرصه‌های جنگلی استفاده می‌کند
پورمقدم تاکید کرد: نیرو‌هایی که توانایی و کارایی لازم برای انجام امور حفاظتی در عرصه‌های جنگلی را داشته باشند در قالب قرارداد‌های جدید با شرکت‌های حفاظتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی گفت: شرکت‌هایی که قبلاً به عنوان مجریان طرح‌های جنگلداری با سازمان قرارداد داشته و قراردادشان لغو شده است می‌توانند در فرآیند انتخاب شرکت‌های حفاظتی جنگل شرکت نمایند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: سازمان جنگل‌ها بر اساس قانون ملزم به رعایت تشریفات مناقصه برای شرکت و مجریان حفاظت از جنگل‌های شمال است و این کار باید بر اساس مقررات انجام می‌شود.

رئیس شورای عالی سازمان جنگل‌ها یادآور شد: یگان حفاظت منابع‌طبیعی موظف شده است تا به صورت ویژه بر انجام امور حفاظت از جنگل‌های شمال نظارت داشته و مسایل مربوط را پیگیری کند.

پورمقدم در پایان تصریح کرد: سازمان جنگل‌ها تأکید دارد که مجموع  ۲ میلیون هکتار وسعت جنگل‌های شمال به صورت کامل تحت پوشش قرارداد‌های حفاظتی قرار گیرد و در این ارتباط عرصه‌های جنگلی که فاقد طرح جنگلداری هستند به صورت ویژه توسط یگان حفاظت با افزایش نیرو و تجهیزات تحت صیانت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون

سید احمد موالی زاده فرماندار اهواز با حضور در ایستگاه تقویت فشار گاز شماره ۲ شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، ضمن تبریک هفته کار و کارگر و تشکر و قدردانی از زحمات مدیریت و کارگران این شرکت گفت: قدردان زحمات کارگران هستیم و به این قشر تلاشگر افتخار می‌کنیم.

موالی زاده می گوید: شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی نقش برجسته‌ای داشته و در جهت رفع مشکلات و توسعه شهرستان و همچنین کمک به روستا‌های همجوار تاسیسات نفتی گام‌های مثبتی برداشته است.

حسن شهروئی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در ادامه به فعالیت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت از جمله توسعه فضای سبز، توزیع البسه و لوازم تحریر بین دانش آموزان و توزیع بسته‌های معیشتی در روستا‌ها و درختکاری و زیباسازی حریم راه‌ها اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند