Web Analytics Made Easy - Statcounter

توصیه های کاربردی که می تواند به گذراندن با نشاط و مدیریت مطلوب مادران و بانوان شاغل و خانه دار در ماه مبارک رمضان کمک کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، مسئولیت های بانوان و مادران در ماه مبارک رمضان با توجه به رسیدگی به فرایض دینی، روزه داری وضرورت  نظارت دقیق بر تغذیه خانواده و تهیه خوراک سالم برای آنان دو چندان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراهم ساختن مقدمات لازم و آماده شدن برای ماه مبارک رمضان در قالب چند توصیه کوچک می تواند به مادران و بانوان شاغل و خانه دار برای گذراندن بانشاط این ماه پر فیض و برکت و بهره مندی بیشتر از فیوضات معنوی آن کمک کند.

 

با یک عزم و ارادۀ جدی منزلتان را به طور کامل تمیز و مرتب کنید تا در ماه مبارک رمضان فراغت بیشتری برای عبادت پیدا کنید و به جز کارهای ضروری روزانه بار دیگری به دوش شما نباشد.

 

تمام خریدها و بازار رفتن های خود حتی خرید لباس عید را قبل از ماه مبارک انجام دهید تا لحظات گرانمایۀ این ماه را نخواهید در بازارهای دنیا به هدر دهید.

 

ماه مبارک رمضان را شروعی دوباره برای بهتر بودن قرار دهید و با مشکلات و گرفتاری ها و نزاع های داخل منزل خداحافظی کنید.

 

از لیست ماهواره، کانال های بی ارزش را حذف نموده و بدین واسطه آرامش معنوی خانه خود را حفظ کنید و همواره افراد منزل را به ندیدن سریال های بی فایده و هر برنامۀ غیر مشروع دیگری، تشویق کنید.

 

برای منزل خود فضای معنوی و روحانی ایجاد کنید و فرزندان خود را گاهی به عبادت و گاهی به استراحت و یا تفریح های سالم تشویق کنید تا معنویت این ماه را با جان و دل احساس کنید.

 

حتی کودکان خردسال خود را برای سحر بیدار کنید تا از همان کودکی بیداری در دل شب را تجربه کنند، با آنان چند آیه از قرآن را تلاوت کنید و استغفار کردن را به آنان بیاموزید؛ همچنین کودکان را به خوردن سحری با بزرگسالان تشویق کنید.

 

سعی کنید همۀ افراد منزل را در آماده کردن سفره افطار سهیم کنید (حتی به اندازۀ بردن یک ظرف به سفره)، این کار باعث می شود روح کمک و همکاری در آنان تقویت شده و همچنین اهمیت افطاردادن به روزه دار را درک کنند؛ می توانید از آنان بخواهید هر شب برای یکی از همسایگان مقداری غذا ببرند.

 

دعا کردن را مانند دوا خوردن تلقی نکنید که فقط هنگام بیماری از آن استفاده می کنید، بلکه دعا را مانند اکسیژن بدانید که در همه حال به آن نیاز دارید؛ سعی کنید بیشتر اوقات را با دعا کردن به درگاه خداوند سپری کنید.

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان کمک به سیل زدگان سیل خسارت سیل روز جوان بارندگی و سیلاب خبرگزاری استان بوشهر شبستان بانوان خانه دار توصیه ها مادران ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۵۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی

نتایج فراخوان سال ۱۴۰۲ جذب مدرس حق التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، اصغر کشت‌کار قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه اظهار کرد: با اتمام بررسی پرونده متقاضیان تدریس در هیئت‌های اجرایی معین استان‌ها و بررسی نهایی در هیئت اجرایی جذب دانشگاه، نتایج این فراخوان اعلام شد.

وی افزود: در سال گذشته به منظور تأمین نیازهای موجود در بکارگیری مدرسان، ابتدا نیازسنجی اولیه در مراکز آموزشی و واحدهای استانی با توجه به دوره‌های در حال اجرا و رشته‌های جدید انجام شد.

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه بیان کرد: در این فراخوان حداقل سن متقاضیان برای شرکت در فراخوان ۲۸ سال و حداکثر سن ۶۵ سال بود و جذب مدرس به‌صورت بومی در واحدهای استانی صورت گرفت.

کشت‌کار تصریح کرد: پس از ثبت‌نام، تکمیل فرم‌ها و بارگذاری مستندات توسط متقاضی در سامانه جامع جذب مدرسان، اعتبارسنجی اطلاعات و مستندات متقاضیان در واحدهای استانی انجام شد و پرونده متقاضیان واجد شرایط در کارگروه‌های بررسی صلاحیت علمی مطابق با شاخص‌های ارزیابی بومی شده، امتیاز دهی شد و نتایج بررسی صلاحیت علمی به همراه وضعیت صلاحیت عمومی در هیئت اجرایی معین استان و هیئت اجرایی جذب دانشگاه جمع‌بندی شد.

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در این فراخوان بیش از ۷۳ هزار نفر وارد سامانه ثبت نام شدند که از این تعداد، حدود ۱۸ هزار نفر ثبت‌نام قطعی کرده و در مجموع بالغ بر هفت هزار نفر برای مصاحبه و ارزیابی علمی به کارگروه‌های بررسی توانایی علمی دعوت شدند. از این تعداد حدود سه هزار نفر واجد شرایط شناخته شده و کد مدرسی برایشان صادر شد. لازم به ذکر است کد مدرسی افراد واجد شرایط پس از شرکت در دوره تربیت مدرس با عنوان آشنایی با نظام علمی کاربردی که از طریق مرکز امور مدرسان دانشگاه با همکاری واحدهای استانی برگزار می‌گردد، فعال می‌شود و مدرسان پس از فعال‌سازی کد مدرسی می‌توانند با مراکز آموزش علمی کاربردی برای تدریس همکاری کنند.

کشت کار اظهار داشت: فراخوان بعدی، پس از نیازسنجی در تابستان ۱۴۰۳ اعلام می‌شود و افرادی که در فراخوان ۱۴۰۲ در اولویت قرار نگرفته‌اند در صورت علاقمندی می‌توانند در فراخوان آتی مجدداً شرکت کنند.

کد خبر 751476

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
  • روز جهانی پسر ۱۴۰۳ + پیام، متن و عکس تبریک
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • نکیسا: این برد مبارک تیم استقلال
  • نکیسا: بازیکنان ذوب آهن تلاش کردند/ این برد مبارک استقلالی‌ها
  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • تاریخ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ۱۴۰۳ + پیام و متن تبریک
  • مصحف شریف « قرآن مبارک » چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود
  • روز ماما ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تبریک midwife day