Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@22:51:21 GMT

بهاي جهاني نفت افزايش يافت

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۵۸۹۰

بهاي جهاني نفت افزايش يافت

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - بهاي هر بشکه نفت برنت امروز (چهارشنبه) با 29 سنت معادل 0.4 درصد افزايش نسبت به روز گذشته به 72 دلار و يک سنت رسيد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اقتصادي ايرنا به نقل از رويترز، بهاي نفت برنت امروز به بيشترين ميزان خود از هشتم نوامبر (17 آبان 97) که 72 دلار و 10 سنت بود، رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اين گزارش، در پي افزايش تقاضا براي نفت در چين، بهاي نفت امروز براي دومين جلسه متوالي افزايش نشان داده است.
قيمت نفت خام وست تگزاس اينترميديت نيز امروز با 44 سنت معادل 0.7 درصد افزايش نسبت به ميزان پاياني جلسه قبل به 64 دلار و 49 سنت رسيد.
ميزان تقاضا براي نفت در چين در حالي افزايش يافته که کشورهاي عضو اوپک همراه با برخي توليدکنندگان غيراوپک در نشست آذر ماه سال گذشته توافق کردند که عرضه نفت را به ميزان يک ميليون و 200 هزار بشکه کاهش دهند، اما ايران از اين کاهش مستثني شد .
اقتصام**9060 **1559
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی

تنش‌های سیاسی در جهان همچنان بیشتر از مباحث اقتصادی و عرضه و تقاضا بر روی بهای نفت در بازار جهانی تاثیر می‌گذارد. بیم و امید‌ها برای رسیدن به توافق صلح میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی و استقرار آتش بس دائمی در غزه که می‌تواند بار دیگر ثبات را به خاورمیانه بازگرداند، بهای طلای سیاه را امروز در بازار انرژی تحت تاثیر قرار داد. 

به گزارش الجزیره، عدم قطعیت در توافق آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی باعث تغییرات جزئی بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی شد. 

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال با ۳۷ سنت افزایش به ۸۳ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با همین میزان افزایش، ۷۸ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

در معاملات هفته گذشته بازار جهانی، نفت برنت ۷ درصد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت ۶.۸ درصد سقوط را به دلیل داده‌های آماری ضعیف درباره ایجاد شغل در آمریکا و زمانبندی برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزور (بانک مرکزی آمریکا) تجربه کردند. 

گرچه مقامات صهیونیست تاکنون درباره پذیرش توافق صلح از سوی حماس اظهار نظر رسمی نکرده اند، اما برخی منابع از احتمال رد شدن این مسئله از سوی تل آویو اقدام به گمانه زنی کرده اند. این موضوع یعنی ادامه تنش‌ها در خاورمیانه و تاثیر مخرب آن بر بهای نفت در بازار جهانی.

در حوزه اقتصاد، داده‌های آماری درباره اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان امیدوار کننده بوده است که همین امر می‌تواند به تقویت تقاضا در بازار انرژی منجر شود.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • سامانه بارشی و سرد بهاری در راه مازندران
  • طلای جهانی پس رفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • سامانه بارشی دیگری در راه مازندران
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!