Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت در مراسم امضای تفاهم نامه کمیته امداد و بیمه سلامت با بیان اینکه حدود ۴٠ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد، اظهار کرد: بیش از ۵ میلیون نفر از کارکنان دولت و ٢٢ میلیون نفر از روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و سایر بیمه شدگان دانشجویان، مددجویان بهزیستی و سایر اقشار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مراجعه  ١٨۵ میلیون باری به بخش سرپایی  در سال

وی ادامه داد: ما سالیانه ١٨۵ میلیون بار مراجعه در بخش سرپایی و ۴.۵ میلیون بار مراجعه در بخش بستری و ۴۴ هزار مراکز طرف قرارداد داریم و نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

موهبتی با تاکید بر اینکه امروز نقطه عطفی در تجمیع منابع درمانی و بیمه‌ها در کشور است، گفت: این تفاهم نامه از اسناد بالادستی مانند قانون توسعه، بیمه همگانی و قانون تشکیل بیمه سلامت بر گرفته شده و در این قوانین تاکید شده بود که ما تجمیع بیمه همگانی داشته باشیم.

مدیرعامل بیمه سلامت بیان کرد: خوشبختانه رئیس کمیته امداد عزم جدی بر انتقال پوشش بیمه‌ای کمیته امداد به بیمه سلامت داشتند و باورشان این بود که این کار را ظرف ۵ تا ۶ ماه به نتیجه برسانیم و بنده توجه حضرت حق را در این اقدام که متعلق به محرومین است دیدم.

نگاه ملی رئیس کمیته امداد به بخش سلامت

وی با بیان اینکه در این اقدام در بخش سلامت ریاست کمیته امداد نگاهی ملی داشتند، گفت: یکی از مشکلات ما در کشور بخشی نگری است و فکر می‌کنیم هر چه بخش خودمان را بزرگتر کنیم حاکمیتمان بیشتر می‌شود و ما کمتر ملی نگاه می‌کنیم و بنده در این اقدام ملی نگری آقای مهندس فتاح را دیدم.

موهبتی گفت: از طرفی باید پرسید چرا عده‌ای را که توانایی مالی کمتری دارند باید به صورت جداگانه معرفی کنیم؟ بسیاری از این افراد برای دریافت خدمت مراجعه نمی‌کنند، زیرا نمی‌خواهند نشاندار شوند ما باید بتوانیم یکسان سازی را انجام دهیم که جز تعالی دینی ما هم هست.

موهبتی افزود: در عین حال اگر کمیته امداد متولی محرومان است به این معنی نیست که مدرسه و مهدکودک محرومان را کمیته امداد باید بسازد و حذف این نگاه منجر به امضای این تفاهم نامه شد.

وی ادامه داد: ابتدا آقای مهندس فتاح به کمیسیون‌ها و صحن مجلس نامه زدند و دیدیم که تصمیم ایشان در این موضوع جدی است و این کار با نگاه مشترک و حمایت وزیر بهداشت و مجلس انجام شد و اعتبارات به بیمه سلامت انتقال یافت.

برخی از محرومان خدمت نمی‌گیرند تا نشاندار نشوند

مدیرعامل بیمه سلامت بیان کرد: برخی از محرومان خدمت نمی‌گیرند، زیرا نمی‌خواهند نشاندار شوند و چرا باید کسانی که توانایی مالی ندارند جداگانه معرفی کنیم؟

موهبتی گفت: به طور طبیعی برخی در برابر تغییر رفتار مقاومت هستند، اما در حوزه محرومان نمی‌توانیم اجازه دهیم که تغییر رفتار در خدمت رسانی به محرومان خدشه وارد کند و فلسفه وجودی جمهوری اسلامی عدالت و حمایت از محرومان بوده و فلسفه وجودی بیمه سلامت حمایت از گروه‌های نیازمند است؛حتی اگر این کار از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نباشد و کسری بودجه بیاوریم این کار باید پیش برود.

وی تاکید کرد: خدمت رسانی به مددجویان کمیته امداد نباید خدشه دار و باید بهتر شود و در کنار بهبود خدمت رسانی نباید بروکراسی گسترش یابد.

موهبتی با بیان اینکه از امروز یک میلیون نفر از مددجویان شهری کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند، اعتبار ۴٧٠ میلیارد تومانی پوشش بیمه کمیته امداد به بیمه سلامت منتقل شد، اما کمیته امداد همچنان بیمه‌گذار است و بر عملکرد ما نظارت می‌کند.

تعدیل نیرو در کمیته امداد رخ نخواهد داد

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: ظرف یک تا دو ماهه آینده باید برای همه دفترچه بیمه صادر شود البته باید اطلاعات کمیته امداد در اختیار ما قرار گیرد؛ همچنین افرادی که در حوزه بیمه‌گری کمیته امداد فعالیت می‌کردند به بیمه سلامت منتقل می‌شوند و تعدیل نیرو رخ نخواهد داد.

موهبتی گفت: یک مرکز پاسخگویی باید به صورت آنلاین ایجاد سود و مسائل را عملیاتی حل کنیم و کمیته امداد هزینه صدور دفترچه بیمه را می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۵۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: پزشکان و موسسه‌های تشخیصی-درمانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، کیلینیک‌ها و پاراکلینیک‌ها طرف قرارداد در هر شرایطی ملزم به ارائه خدمت با رعایت کامل تعهدات و پوشش بیمه‌ای به بیمه شدگان هستند.
محمدحسین صفاری افزود: در زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند و یا نسخه نویسی الکترونیک امکان پذیر نباشد، این مراکز موظفند نسخ را به شکل کاغذی ثبت و پذیرش، و به بیمه شدگان خدمات ارائه دهند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: بیمه شدگان تخلف پزشکان و موسسه‌ها را در این خصوص را می‌توانند در سامانه شکایات سازمان بیمه سلامت به آدرس shekayat.ihio.gov.ir ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • پوشش ۵۱۶ هزار فرزند یتیم توسط حامیان
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه