Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@18:22:45 GMT

سیل مهربانی همشاگردی های مازندران روانه مناطق سیلزده شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۶۷۳۱

سیل مهربانی همشاگردی های مازندران روانه مناطق سیلزده شد

ساری- ایرنا- مدارس استان مازندران امروز چهارشنبه همگام با دانش آموزان تمام مدارس کشور با مشارکت در طرح بزرگ حمایتی به یاری همسالان سیلزده خود شتافتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، به دنبال راه اندازی پویش های مختلف در جهت کمک رسانی به هموطنان سیل زده مناطق شمالی و جنوبی کشور از گلستان تا خوزستان، دانش آموزان نیز با پویشی مستقل دست به کار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز در راستای پویش ' هر مدرسه یک پایگاه همدلی ' در سراسر کشور ، مدارس مازندران نیز در سراسر استان با سیل مهربانی همکلاسی ها مواجه بودند تا همه همدل و یکصدا به یاری سیل زدگان بشتابند.
در این طرح قرار است که هر مدرسه به عنوان پایگاه جمع آوری کمک های مردمی برای آسیب دیدگان سیل در کشور عمل کند .
استان مازندران چهار هزار و 200 مدرسه با بیش از 538 هزار دانش آموز دارد که ندای همدلی جمعیت کثیری از این دانش آموزان امروز در پویش مهربانی دانش آموزان در قالب طرح 'هر مدرسه یک پایگاه همدلی' به گوش هموطنان سیل زده رسید.
گفتنی است که مدارس مازندران هم از سیلاب نوروزی در امان نماندند و براساس برآوردهای صورت گرفته سیل بیش از 8 میلیارد تومان به مراکز آموزشی استان خسارت وارد کرد.
7335/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مدارس سيل 98 مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۶۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، وحید بیگدلی از آغاز مرحله دوم اعزام دانش‌آموزان زیارت اولی به مشهد مقدس خبر داد و گفت: «مرحله دوم اعزام دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه اول به مقدس مشهد با مشارکت ۱۰ استان کشور از ۷ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۴ اردیبهشت‌ در قالب ۵ دوره اردویی برگزار خواهد شد.»

وی ادامه داد: «اردوی زیارت‌اولی‌ها طرحی ملی است که به تفکیک دختران و پسران دانش‌آموز و مقتضیات آنان برای آشنایی بیشتر با فرهنگ اسلامی، آداب زیارت، تمرین عادات صحیح زیست اجتماعی و آشنایی با جغرافیای کشور بزرگ‌مان، به‌صورت متمرکز توسط مرکز اردویی-گردشگری سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود. در این اردوی زیارتی و معنوی علاوه بر زیارت بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع)، برنامه‌های حرم‌شناسی، بازدید از موزه‌های حرم مطهر، برنامه‌های فرهنگی، مسابقات ورزشی، مسابقات فرهنگی و هنری گروهی، مراسم افتتاحیه و اختتامیه و اهدای بسته‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است.» 

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: «با توجه به ضرورت توجه به مناطق کم‌برخوردار و دور از مرکز در استفاده از ظرفیت‌های تربیتی و به‌خصوص برکات تشرف به زیارت دانش‌آموزان این مناطق از یک سو، همچنین حجم بالای عملیات اجرایی این طرح و هماهنگی‌های مورد نیاز آن از سوی دیگر، مخاطبان هدف این برنامه ترجیحا محدود به دانش‌آموزان متوسطه اول پایه‌های هفتم، هشتم و نهم مناطق کم‌برخوردار هستند که پیش از این فرصت تشرف به مشهد مقدس را نداشته‌اند.»

بیگدلی با بیان اینکه مدت اقامت دانش‌آموزان در این اردو چهار روز است، اضافه کرد: «دانش‌آموزان به تفکیک جنسیت و دوره در اردوگاه ثامن‌الحجج (ع) استان خراسان رضوی در شهر مشهد مستقر می‌شوند.» 

وی تاکید کرد: «این اردو به‌منظور تبیین و تعمیق اعتقادات دینی دانش‌آموزان و ایجاد ارتباط معنوی با ائمه اطهار، تقویت امید، نشاط، شادابی و ارتباط معنوی آنان، ایجاد زمینه رشد و پیشرفت جمعی، مسئولیت‌پذیری و مشارکت در فعالیت‌های گروهی دانش‌آموزان بر‌گزار می‌شود.» 

یادآور می شود ؛ این اردو‌ها از سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی شده و با در نظر گرفتن مرحله دوم اردو‌ها در سال تحصیلی جاری، تاکنون ۱۵۲۰۰ دانش‌آموز زیارت‌اولی از مناطق کم برخوردار کشور در این اردو‌ها شرکت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند