Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:48:19 GMT

گوگل لوکیشن کاربران را در اختیار پلیس می‌گذارد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۶۷۴۵

گوگل لوکیشن کاربران را در اختیار پلیس می‌گذارد

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که مراجع قانونی و مقامات پلیس در سراسر جهان درخواست‌های متعددی از گوگل برای رهیابی موقعیت مکانی کاربران مختلف داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، به تازگی مجله نیویورک تایمز در گزارشی مفصل به افزایش قابل توجه درخواست‌های مراجع قضائی و پلیس برای ردیابی کاربران و شهروندان تحت تعقیب و پیگیری پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش ذکر شده است که درخواست پلیس و مراجع قضائی برای به دست آوردن تاریخچه موقعیت مکانی و لوکیشن گوشی‌های هوشمند کاربران از گوگل در طول شش ماه گذشته به میزان چشم‌گیری افزایش یافته است.

به عنوان مثال گفته شده است که در یک هفته بالغ بر ۱۸۰ درخواست از گوگل به ثبت رسیده است که این نشان می‌دهد دسترسی مقامات بالا رتبه در صورت داشتن حکم قضائی به اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربران همواره وجود داشته و گوگل نیز در این زمینه با آنها بیشترین همکاری لازم را کرده است.

روش این کار بدین صورت است که گوگل در ابتدا داده‌ها را شناسایی کرده و در صورتی که اطلاعات پلیس با اطلاعات دریافتی آن مطابقت داشته باشد و فرد مورد نظر نیز تحت تعقیب مقامات قضائی و پلیس قرار گرفته باشد، نام و نشان و سایر اطلاعات شخصی و محرمانه هویتی آن همچون موقعیت مکانی و تمامی لوکیشن‌هایی که به آنها به سفر کرده، نمایش داده می‌شود و در اختیار مقامات مربوطه قرار می‌گیرد.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که این همکاری گوگل با مقامات قضائی و پلیس با اینکه به تعقیب افراد خلافکار و تحت تعقیب کمک می‌کند، اما نقض حریم خصوصی کاربران به شمار می‌رود و باید فکری به حال آن کرد و قوانین سخت‌گیرانه و پیچیده‌ای را برای تحت کنترل قرار دادن گوگل و سایر شرکت‌های تکنولوژی مربوطه وضع کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گوگل لوکیشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است

سخنگوی وزارت خارجه ایران تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده «آمیا» را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضایی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، تأکید کرد اتهامات مطروحه در پرونده علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار بوده و طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچ‌گونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

کنعانی به مقامات آرژانتینی توصیه کرد از طرح اتهامات بی‌پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • درخواست مجدد برای بازگشایی گوگل پلی توسط وزارت ارتباطات
  • گوگل پلی رفع فیلتر می‌شود؟
  • زارع‌پور: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی