Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@06:07:43 GMT

حضور 30 کشور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۶۹۳۷

حضور 30 کشور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دو هزار و 400 ناشر داخلی با 300 هزار عنوان کتاب و حدود 800 ناشر خارجی با 137 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه سی‌ودوم حضور دارند.

 محسن جوادی در نشست خبری برنامه های سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: تقویت صنعت نشر و ارتباطات بین المللی و دیپلماسی فرهنگی با حضور کشور چین از جمله رویکردهای امسال این دوره نمایشگاه کتاب تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تقویت دیپلماسی فرهنگی بین المللی بیشتر به ویژه از آن جهت اهمیت دارد که بسیاری کشورها فکر می کردند امسال با توجه به مسائل پیش آمده امکان این ارتباطات برای ایران وجود ندارد.
رئیس سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مجموعه این رویکردها در کنار تلاش برای تصدی گری کمتر وزارت فرهنگ و ارشاد و در مقابل فعالیت گسترده تر تشکل ها و صنف های نشر اولویت های این دوره از این رویداد فرهنگی است.
جوادی با اشاره به آمار مشارکتی نمایشگاه افزود: دو هزار و 400 ناشر داخلی با 300 هزار عنوان کتاب و حدود 800 ناشر خارجی با 137 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه سی و دوم حضور دارند.
وی اضافه کرد: تاکید متولیان نمایشگاه در این دوره ارائه کتاب های جدید است که در سه سال اخیر چاپ شده باشند، به همین دلیل کتاب های چاپ قدیمی کمتر تحت حمایت ما خواهند بود.
وی با اشاره به تدارک برنامه های وسیع و متنوع این دوره نمایشگاه گفت: آنچه رونق و شکوه نمایشگاه را بیشتر می کند کار رسانه ها و رساندن اخبار این رویداد به خانواده ها، دانشجویان و متقاضیان و علاقمندان است.

**حضور 30 کشور در نمایشگاه سی و دوم کتاب تهران

قائم‌مقام نمایشگاه کتاب در این نشست اظهار داشت: آنچه در نمایشگاه سی و دوم قابل توجه است تاکید شورای سیاست گذاری بر همدلی بود، ارتباط تنگاتنگی بین متولیان و صنوف انجام گرفت تا بیشترین استفاده را از این همدلی ببریم.
قادر آشنا افزود: با توجه به لزوم نگاه صرفه جویی به سمت چابک سازی چارت سازمانی و کاهش هزینه ها بدون لطمه به محتوا حرکت کردیم که نتیجه آن کاهش دو میلیارد تومانی هزینه نمایشگاه از 17 میلیارد تومان به 15 میلیارد است.
وی گفت: شفاف سازی نیز دیگر اولویت ما بوده و در بحث هزینه ها تمام هزینه ها در کمیسیون معاملات بررسی شده و همه چیز براساس قانون شکل گرفت.
آشنا به همکاری خوب مجموعه شهری تهران نیز اشاره کرد و افزود: بدون هیچ مشکل و با کمال همکاری جانمایی نمایشگاه در مصلی صورت گرفت. اولویت ما افزایش فضای مسقف است و امسال تنها بخش دانشگاهی در فضای مسقف نخواهد بود.
قائم مقام نمایشگاه کتاب ایمن سازی را از موضوعات مورد توجه متولیان دانست و افزود: استقرار استراحت گاه برای مراجعان و فراهم سازی زمینه های رفاهی آنان از مسائل مورد توجه ویژه ما بوده و در این راستا مکان های ویژه برای سالمندان، یا نیازمندان امکانات خاص در نظر گرفته شد. در بخش اجرائیات با هیچ مشکلی مواجه نیستیم.
در پایان این مراسم همچنین از پوستر نمایشگاه رونمایی شد. سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از چهار تا 14 اردیبهشت با شعار «خواندن، توانستن» در مصلی تهران میزبان کتاب دوستان خواهد بود./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست

یاسر احمدوند از افزایش اعتبار یارانه‌های دانشجویی برای نمایشگاه ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این افزایش به تناسب سطح‌بندی گروه‌ها متفاوت است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، یاسر احمدوند با اشاره به جدیدترین اخبار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: یارانه‌های خرید نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ در بخش دانشجویی افزایشی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دارد که این مبلغ به تناسب سطح‌بندی متفاوت است.

وی همچنین درباره حضور پست در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ نیز توضیح داد: قرارداد با پُست برای حمایت از نمایشگاه کتاب، امضا شده و به‌زودی شرایط بهره‌مندی از یارانه‌های ارسال محموله‌های کتاب نیز اعلام خواهد شد.

احمدوند در ادامه بانک ملی را بانک عامل این دوره از نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد و افزود: ناشران برای حضور در نمایشگاه باید در این بانک حساب داشته باشند و شماره‌حساب با کد مالیاتی آن‌ها متناسب باشد.

به‌گفته وی، این نمایشگاه فرصتی می‌شود تا ناشران بتوانند در ماه‌های نخستین سال کارهای مالیاتی خود را به این بهانه ساماندهی و به‌روز کنند.

 سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • انتشار اعلان نمایشگاه کتاب
  • اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست
  • کتاب بنیه فیلمساز را قوی می‌کند/ حتما به نمایشگاه کتاب تهران می‌روم
  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • فائضه غفار حدادی با سفرنامه حج به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید