Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام، گفت: ارزیابی دستگاه‌های اجرایی نیز در بحث اقامه نماز در سال ۹۷ به‌ویژه در حوزه فضای مجازی انجام‌شده و امید است که بتوانیم دستگاه‌های شاخص در بحث نماز را معرفی و مورد تجلیل قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «فیض‌الله رضایتی»، ظهر امروز (28 فروردین) در جلسه شورای اقامه نماز این استان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات پی شروع این ستاد، ترویج فرهنگ نماز در سطح مدارس با توجه به گستردگی شبکه دانش آموزان و مدارس در سطح استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه باید از حضور روحانیون و طلاب در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در سطح مدارس استفاده کرد، افزود: با توجه به نزدیکی ایام ماه مبارک رمضان و همچنین فصل گرم سال، تجهیز و آماده کردن نمازخانه‌ها و مساجد پارک‌ها و فضاهای سبز، یک ضرورت بسیار مهم است که باید موردتوجه دستگاه‌های فرهنگی مرتبط قرار گیرد.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام، همچنین با تأکید بر پخش اذان در پارک‌ها و فضاهای سبز در این ایام، گفت: حضور روحانیت معزز در محل پارک‌ها و اقامه نماز جماعت در فضای باز به‌طورقطع تأثیر بسیار به سزایی در ترویج و اقامه نماز در بین اقشار مختلف جامعه خواهد داشت.

رضایتی، بابیان اینکه ماه رمضان فرصت بسیار مناسب در راستای گسترش فرهنگ نماز است، افزود: تلاش می‌شود که ادای نماز صبح در سطح مساجد به‌ویژه ایام ماه مبارک رمضان بیش از گذشته رونق داشته و در سطح حداقل 10 مسجد مرکز شهر به‌صورت دائم اقامه نماز صبح با حضور نمازگزاران انجام شود.

 

وی، با تأکید بر تشکیل جلسات تفسیر قرآن کریم در سطح مساجد با توجه با تأکیدات رئیس ستاد اقامه نماز کشور، گفت: ارزیابی دستگاه‌های اجرایی نیز در بحث اقامه نماز در سال 97 به‌ویژه در حوزه فضای مجازی انجام می‌شود و امید است که بتوانیم دستگاه‌های شاخص در بحث نماز را معرفی و مورد تجلیل قرار گیرند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام، برگزاری 300 نشست گفتمانی در سطح مدارس استان، اجرای 14 برنامه فرهنگی و آموزشی با همکاری آموزش و پرورش، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با ادارات و نهادهای مختلف، توجه جدی به نمازخانه‌ها بین‌راهی و فضاهای باز و پارک‌ها و همچنین توجه جدی به آموزش و ترویج نماز از سنین کودکی یاز برنامه‌های اساسی این ستاد در استان برشمرد.

 

رضایتی، با انتقاد از کمبود اعتبارات در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ نماز، اظهار کرد: همه ما وظیفه‌داریم که در حوزه نماز تلاش کنیم، اگر نماز در جامعه جاری و ساری شود، اگر اصل و روح نماز در جامعه حاکم شود، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه مرتفع می‌شود.

 

وی، در پایان با تقدیر از تلاش‌های همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در بحث توجه جدی به نماز در ایام نورزی سال جاری، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با راه‌اندازی و استقرار ایستگاه‌ها و خیمه‌های نماز در محل تفرجگاه‌ها اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه نماز انجام‌شده بود.

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان کمک به سیل زدگان سیل خبرگزاری شبستان سیل خوزستان روز جوان خسارت سیل استان بوشهر مدارس گفتمان نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های پرورشی در مدارس تقویت خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه می‌خواهیم مبادی آسیب‌های اجتماعی را از مدرسه ببندیم گفت:تقویت فعالیت‌های پرورشی اولین لبیک دولت به صحبت‌های اخیر رهبر انقلاب است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی اجتماعی کشور اظهار کرد: تقویت پرورشی اولین لبیک دولت به صحبت‌های اخیر رهبر انقلاب است.

وی افزود: طرح نماد یا همان نظام مقابله با آسیب‌های اجتماعی در وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌شود و می‌خواهیم مبادی آسیب‌های اجتماعی را از مدرسه ببندیم و راه درست همین است.

تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب نظام جامع راهنمایی و مشاوره در وزارت آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون به ازای هر 12 دانش‌آموز یک ساعت خدمات مشاوره در مدارس تصویب شده است، بر این اساس تعداد مراکز مشاوره آموزش و پرورش به 700 مرکز رسیده است که در گذشته 30 مرکز بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های پرورشی در مدارس تقویت خواهد شد
  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه