Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو – ایرنا – شرکت بریتیش پترولیوم ( بی پی ) پیمانکار بزرگترین پروژه های نفتی و گازی جمهوری آذربایجان در خزر به تازگی قرارداد امور حفاری ، طراحی و مهندسی در این دریا را تمدید کرد .

به گزارش روز چهارشنبه ' آذرتاج '، بر اساس قرارداد تمدید شده، شرکت بریتیش پترولیوم به همراه دو شرکت خدماتی و مهندسی وابسته به شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان ( سوکار ) امور حفاری، طراحی و مهندسی به بهای 500 میلیون دلار در میادین انرژی دریای خزر انجام خواهد داد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین بر اساس توافقات حاصله کارهای حفاری ، مهندسی و طراحی در هفت سکوی انرژی واقع در بخش های مرکزی ، شرقی و غربی میدان نفتی 'آذری '، در میادین نفتی ' گونشلی' در عمیق ترین بخش دریا ، در بخش غربی میدان نفتی 'چراغ ' و نیز در میدان گازی ' شاهدنیز ' در خزر اجرا خواهد شد.
قرارداد امور حفاری ، مهندسی و طراحی شرکت بریتیش پترولیوم با شرکت خدماتی بین المللی ' KCA Deutag ' و ' Turan Drilling & Engineering Company ' در دریای خزر به مدت پنج سال تمدید شده و بی پی تمدید این قرارداد را مطابق با اهداف اقتصادی این شرکت و شرکای آن در شرایط همکاری با دولت جمهوری آذربایجان و شرکت دولتی نفت این کشور برای توسعه منابع انرژی دریای خزر عنوان کرد .
شرکت بریتیش پترولیوم در حال حاضر پیمانکار توسعه بزرگترین میادین نفتی ' آذری ' ، ' چراغ ' و ' گونشلی ' و نیز میدان گازی ' شاهدنیز ' جمهوری آذربایجان واقع در دریای خزر است .
جمهوری آذربایجان در همکاری با بریتیش پترولیوم و چند شرکت نفتی خارجی ظزف 23 سال گذشته بیش از 436 میلیون تن نفت از این میادین استخراج کرد.ه است .
ذخایر باقی مانده میادین نفتی ' آذری ' ، ' چراغ ' و ' گونشلی ' 500 میلیون تن برآورد می شود.
بر اساس محاسبات زمین شناسی مجموع ذخایر گازی میدان ' شاه دنیز ' یک تریلیون متر مکعب و ذخایر میعانات گازی دو میلیارد متر مکعب تخمین زده می شود .
جمهوری آذربایجان برنامه ریزی کرده بخشی از گاز طبیعی این میدان را در سال 2020 میلادی در قالب طرح در دست اجرای دالان گازی جنوب به اروپا صادر کند .
خاورم ** 337**1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جمهوري آذربايجان بريتيش پتروليوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۶۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال مشخص شد

آفتاب‌‌نیوز :

جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن اصفهان اعلام کرد که اقدامات باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد بازیکنانی که در پایان لیگ بیست‌وسوم بازیکن آزاد می‌شوند، از هفته آینده آغاز خواهد شد.

استقلال از ساعت ۲۰:۳۰ فردا (دوشنبه) در چارچوب هفته بیست‌وششم لیگ برتر، در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب‌آهن خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • دلیل عدم تمدید قرارداد ستاره WWE قلدری بود!
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • پرسپولیس تمدید با اوسمار را جدی گرفته است
  • زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال مشخص شد
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه