Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی از پذیرفته شدن محمدجواد صادق زاده، دانش آموز طرح تلفیقی در آزمون دبیرستان‌های دوره اول استعدادهای درخشان خبر داد.

علی متقیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه دانش‌آموز قبول شده در مدرسه تیزهوشان ۱۲ سال سن دارد، اضافه کرد: تا به حال دانش آموزی با این نیازهای ویژه به مدارس تیز هوشان در استان نداشتیم و قبولی دانش آموز با مشکل حرکتی شدید در این مدرسه، نشان از پشتکار بالای این دانش آموز و حمایت خانواده و مربیان را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: دانش آموزانی که در مدارس استثنایی حضور دارند، دانش هوش‌بر خوبی دارند و دانش آموزانی که دارای معلولیت شنوایی، بینایی و حرکتی هستند می‌توانند با هم رقابت کنند.

متقیان با بیان اینکه ۱۳۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی استان وجود دارد، اظهار کرد: ۵۰۰ دانش آموز تلفیقی نیز وجود دارد که در مدارس عادی در حال تحصیل هستند. طرح تلفیقی متعلق به دانش آموزانی است که هم از مدارس عادی استفاده می‌کنند و هم از مدارس استثنایی.

به گفته وی، این دانش آموز از بین ۲۰۰۰ شرکت کننده در آزمون‌های تیزهوشان با امتیار بالا در دبیرستان‌های استعدادهای درخشان پذیرفته شده است و تلاش این دانش آموز قابل تحسین است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی در رابطه با ساعت‌های آموزشی دانش آموزان استثنایی، افزود: هزار و ۲۰۰ ساعت در هفته کلاس‌های جبرای برای این دانش آموزان برگزار می‌شود. خدمات پیراپزشکی، توان بخشی و خدمان اینچنینی در اختیار این دانش آموزان نیز قرار می‌گیرد.

گفتنی است این دانش آموز عضو خانه شطرنج شهرستان شیروان و دارای رتبه‌های استانی در این رشته است.


به گزارش ایسنا، یک تعداد از دانش آموزان، دانش آموز استثنایی هستند اما این توان را دارند که در مدارس عادی تحصیل کنند بنابراین گاهی اوقات از امکانات مدارس استثنایی هم استفاده می‌کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانش آموز منطقه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ احسان طاهری گفت: از مجموع هزارو ۳۵۱ دانش آموز سمپادی استان بیش از سی درصد از دانش آموزان در مرحله مدرسه‌ای کنگره قرآنی مدارس سمپاد استان شرکت کردند.
وی افزود: ۲۰۰ دانش آموز سمپادی در رشته قرآئت قرآن کریم، ۱۲۳ دانش آموز در رشته حفظ، ۳۵۰ دانش آموز در رشته مفاهیم شرکت کردند.
وی گفت: ۵۰ نفر از دانش آموزان امتیاز لازم را برای شرکت در مرحله استانی کنگره قرآن کریم کسب کردند که امروز در مرحله استانی با هم به رقابت و برگزیدگان استانی برای معرفی به مرحله قطبی معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند