Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:42:43 GMT

صبحانه‌ای برای مبتلایان به دیابت نوع دو

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۷۷۶۹

صبحانه‌ای برای مبتلایان به دیابت نوع دو

یافته‌های پزشکی نشان می‌دهد صبحانه‌ای با میزان چربی بالا و کربوهیدرات پایین به افراد مبتلا به دیابت نوع دو کمک می‌کند تا قند خون خود را در طول روز کنترل کنند.

به گزارش ایسنا، متخصصان تغذیه در یک بررسی جدید تاکید کردند: مبتلایان به دیابت نوع دو باید تخم‌مرغ را در وعده غذایی صبحانه خود بگنجانند.

به گفته متخصصان آمریکایی افزایش قابل توجه قند خون که به دنبال مصرف صبحانه اتفاق می‌افتد ناشی از ترکیب مقاومت انسولین به هنگام صبح در این بیماران و مصرف صبحانه‌های حاوی میزان کربوهیدرات بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها اظهار داشتند: صبحانه از جمله وعده‌های غذایی مشکل‌زاست که باعث می‌شود قند خون در مبتلایان به دیابت نوع دو افزایش پیدا کند. بررسی‌ها حاکی از آن است که مصرف خوراکی‌هایی با میزان کربوهیدرات پایین و حاوی چربی کافی در وعده غذایی صبحانه روشی ساده برای جلوگیری از افزایش ناگهانی قند خون و کنترل آن در طول روز است. همچنین می‌تواند از دیگر مشکلات ناشی از دیابت بکاهد.

در این مطالعه متخصصان از مبتلایان به دیابت نوع دو که قند خونشان تحت کنترل بود درخواست کردند دو شیوه تغذیه‌ای را امتحان کنند. آنان یک روز در وعده غذایی صبحانه املت مصرف کرده و روز دیگر بلغور جو با میوه مصرف کردند.

بنابر گزارش ان‌دی‌تی‌وی، متخصصان مشاهده کردند صبحانه حاوی میزان کربوهیدرات پایین و چربی بالا می‌تواند از افزایش ناگهانی قند خون پس از صرف وعده غذایی صبحانه جلوگیری می‌کند.    

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تغذیه دیابت دیابت صبحانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان

زهیر درگاهپور رئیس مرکز بهداشت تاکستان گفت: ۲۵۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف، در طرح نظارتی و تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان تاکستان در فروردین سال ۱۴۰۳ ضبط و از چرخه عرضه خارج شد. 

وی بیان کرد: در روز‌های پایانی فروردین ماه ۱۴۰۳ و پس از طی مراحل قانونی، این مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف، معدوم شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: توقیف و کشف و ضبط اجناس تاریخ گذشته و فاسد و غیرقابل مصرف، به منظور کنترل و بررسی مواد غذایی عرضه شده در سوپرمارکت ها، فروشگاه‌ها و انبار‌های بزرگ مواد غذایی، از وظایف نظارتی بازرسان بهداشت محیط، برای تامین سلامت مردم است؛ که این امر با هماهنگی شهرداری و دادستان عمومی و انقلاب تاکستان، اجناس، کشف و ضبط و معدوم می‌شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • هر شانه تخم مرغ چند؟
  • خوراکی‌هایی که بهتر است با معده خالی خورده نشوند
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد