Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@23:15:46 GMT

320 هزار بشکه نفت در ميادين غرب کارون توليد شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۷۹۱۲

320 هزار بشکه نفت در ميادين غرب کارون توليد شد

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - مديرعامل شرکت مهندسي و توسعه نفت گفت: ميزان توليد نفت ميادين مشترک غرب کارون با وجود سيلاب و توقف فعاليت 10 چاه، اکنون حدود 320 هزار بشکه در روز است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، «تورج دهقاني» روز چهارشنبه در حاشيه بازديد از تاسيسات نفتي غرب کارون در جمع خبرنگاران افزود: هيچ آلودگي و نشتي نفتي در منطقه هورالعظيم و غرب کارون وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدير عامل مهندسي و توسعه نفت به جوسازي‌هاي اخير در مورد سيلاب و کارشکني‌ها اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه به جاي مقابله با بحران ناشي از سيل و تلاش براي رفع مشکلات، اکنون وقت ما صرف پاسخ به شبهه‌سازي‌ها مي‌شود.
دهقاني با بيان اينکه در شرايط کنوني نياز به تمرکز در مديريت بحران داريم، گفت: بايد علاوه بر حفظ توليد از ميدان‌هاي مشترک غرب کارون مراقب باشيم تا سيلاب به تاسيسات نفتي خسارت نزند و مهمتر از آن، مردم و ساکنان محلي صدمه‌اي از سيلاب نبينند.
وي افزود:با وجود اقدامات انجام شده، برخي به صورت پيوسته با انگيزه تخريب به شايعه‌سازي و جوسازي مي‌پردازند.
** کاهش 10 تا 20 هزار بشکه اي توليد نفت در غرب کارون
مديرعامل مهندسي و توسعه نفت ادامه داد: با توجه به مشترک بودن ميدان‌هاي غرب کارون، تلاش شده تا توليد متوقف نشود اما به دلايل زيست محيطي 10 تا 12 چاه نفتي که حدود 10 تا 20 هزار بشکه نفت در روز توليد مي‌کنند را بسته‌ايم.
دهقاني اضافه کرد: برخي جاده‌ها به دليل سيلاب آسيب ديده‌اند که نياز به ترميم دارند.
وي گفت: حدود70 تا 80 درصد هور از 2 سال پيش تاکنون داراي آب بوده و هيچ مانعي در مسير جريان آب وجود نداشته است.
مديرعامل مهندسي و توسعه نفت با بيان اينکه دريچه هاي ارتباطي ميان حوضچه‌ها برقرار است، ادامه داد: به دليل اختلاف ارتفاع، ميزان آبگيري در بخش‌هاي مختلف هور متفاوت است.
وي درباره امکان تبديل تاسيسات نفتي هور از خشکي به دريايي گفت: هور به دليل شرايط خاص و ارتفاع نيم متري تا چند متري آب در اين منطقه، به تاسيسات ويژه‌اي نياز دارد.
** توليد ايران از عراق کمتر نيست
مديرعامل مهندسي و توسعه نفت افزود: بايد زيرساخت‌هاي منطقه هور را متناسب با شرايط جديد آن ايجاد کنيم.
به گفته دهقاني، هيچ منطقه‌اي در هور توسط شرکت ملي نفت خشک نشده و نخواهد شد و اکنون با وجود بالا آمدن آب، توليد حداکثري در اين منطقه در جريان است.
وي گفت: آمار دقيقي از ميزان توليد عراق در منطقه هور نداريم اما توليد ايران از عراق کمتر نيست.
مديرعامل مهندسي و توسعه نفت افزود: اکنون بيش از 95 درصد هور آبگيري شده است.
وي درباره خسارت سيل به تاسيسات نفتي منطقه هور گفت: هنوز ميزان دقيق خسارت‌ها مشخص نشده اما برآورد نشان مي‌دهد که هفت تا هشت هزار ميليارد ريال براي ترميم جاده‌ها و تقويت آنها نياز است.
* پيش بيني توليد 25 درصد نفت ايران از غرب کارون
دهقاني گفت: ميزان توليد نفت غرب کارون اکنون حدود 320 هزار بشکه در روز است.
مديرعامل مهندسي و توسعه نفت گفت: حدود70 ميليارد بشکه نفت درجا در ميادين غرب کارون وجود دارد که در آينده نزديک ميران توليد از آنها به روزانه يک ميليون بشکه افزايش خواهد يافت که معادل توليد 25 درصد نفت کشور است.
وي ادامه داد: مذاکرات با ساينوپک چين براي توسعه فاز دو ميدان يادآوران و شرکت سي.ان.پي.سي چين براي توسعه ميدان آزادگان شمالي در جريان است.
اقتصام**2022**4018**9189/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!

به گزارش "ورزش سه"، لگد معروف کلینزمن به بشکه تبلیغاتی که در بیرون از زمین قرار داشت در زمان حضورش در بایرن مونیخ حالا به بخشی افسانه‌ای از تاریخ فوتبال این باشگاه تبدیل شده است.

این ستاره سابق بایرن و تیم ملی آلمان حالا در گفتگویی درباره این اتفاق و جنونی که در آن زمان به او دست داده بود صحبت کرده است، اتفاقی که در رقابت‌های هفته سی و یکم فصل 97-1996 رخ داد و در خاطر هواداران بایرن ماندگار شد.

کلینزمن در گفتگو با درباره ناراحتی‌اش از این اتفاق و صحبتش با جووانی تراپاتونی که هدایت بایرن را برعهده داشت اظهار داشت:«من با گریه مقابلش ایستادم و گفتم استاد، متاسفم. نمی‌دانم چه اتفاقی برایم افتاد. سپس او به من گفت که همه چیز را فراموش کرده و مشکلی وجود ندارد. این اتفاقی است که از روی احساسات رخ می‌دهد. البته که پس از آن همیشه زیر نظر بودم.»

این اتفاق در بازی هفته سی و یکم فصل 97-1996 رخ داد. بایرن تحت هدایت تراپاتونی باید در خانه روبروی تیم قعر جدولی فرایبورگ بازی می‌کرد. آنها در نبردی نزدیک با بایرلورکوزن برای کسب عنوان قهرمانی بودند و اجازه هیچ لغزشی را نداشتند.

مشکل اینجا بود که بازی در دقیقه ۸۰ همچنان با تساوی بدون گل دنبال می‌شد. همین موضوع باعث شد که تراپاتونی تصمیم به تعویض کلینزمن بگیرد و این اتفاق او را عصبانی کرد. این بازیکن در حالی از زمین بیرون رفت که فحاشی می‌کرد و در نهایت به بشکه تبلیغاتی کنار زمین لگد محکمی زد.

او درباره این لگد گفت:«این لگد خیلی دردناک بود. آسیب جدی به مچ پایم زدم و به شدت خونریزی کرد. این اتفاق با بحث و درگیری به زبان ایتالیایی ادامه پیدا کرد و من و تراپاتونی مدام شروع به بحث کردیم. پس از بازی بلافاصله از تمامی اعضای تیم و همچنین از مربی در رختکن عذرخواهی کردم. این اتفاق هرگز نباید رخ می‌داد.»

با وجود اینکه بایرن و کلینزمن پس از این فصل راه‌شان را از یکدیگر جدا کردند اما باشگاه بایرن این تکه تاریخی از فوتبالش را تا امروز حفظ کرده است. این بشکه افسانه‌ای در حال حاضر در باشگاه بایرن قرار دارد.

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود