Web Analytics Made Easy - Statcounter

تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان ارتش با آرمان‌های امام خمینی(ره)، تشکیل فراکسیون مقابله با تحریم آمریکا در مجلس؛ به زودی، مخالفت مجلس با سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین، ضربه به ۲۰ تیم وابسته به گروهک های تکفیری در سال ۹۷، چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده چند موسسه مالی در دادگاه انقلاب، تکذیب اظهارات "سعید قاسمی" از سوی سپاه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، بیست و هشتم فروردین ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، در آستانه روز ارتش، فرماندهان و کارکنان ارتش با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند.در این مراسم، امیر نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر الهامی جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء و جمع دیگری از فرماندهان و کارکنان نیروی‌های چهارگانه ارتش حضور داشتند.

در حاشیه این مراسم جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: تا آخرین قطره خون خود مسیری را که امام و رهبری ترسیم کردند، ادامه می‌دهیم.

همچنین سرلشکر یحیی رحیم صفوی مشاور و دستیار فرماندهی کل قوا در یازدهمین جشنواره جوان سرباز با بیان اینکه بعید می‌دانم خطر تهاجمی زودهنگام به سراغ ما بیاید، تصریح کرد: مهمترین خطر عملیات روانی، مشکلات اقتصادی و بلایای طبیعی است.

سردار رمضان شریف در واکنش به ویدیویی منتشر شده از سعید قاسمی یکی از بازنشستگان سپاه درباره استفاده از پوشش هلال احمر در جریان جنگ بوسنی، تاکید کرد :اظهارات وی شخصی و فاقد اعتبار بوده و مورد تایید سپاه نمی باشد. وی افزود :مواضع و کارکردهای سپاه در عرصه‌های مختلف تابع منطق و منطبق با قوانین و مقررات بوده و اقدامات امدادی سپاه به مردم مسلمان بوسنی نیز از این قاعده تبعیت کرده است .

مدیرکل اطلاعات استان کردستان با اعلام کرد که در طول سال گذشته با ضربه به ۲۰ تیم وابسته به گروهک های تکفیری به ویژه داعش، بالغ بر ۱۰۰ نفر از عوامل عملیاتی، پیشتیبانی مورد رصد و اقدام اطلاعاتی قرار گرفته و هر گونه عملیات تروریستی و ایذایی آنها در نطفه خفه شد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: احزابی که شرایط خود را با قانون جدید احزاب تطبیق نداده اند، حق فعالیت سیاسی ندارند. حمید ملانوری در همین رابطه افزود: ۱۰۵ حزب شرایط خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده اند و ۱۵ حزب هم در حال تطبیق شرایط خود هستند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی قانون دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری را برای اجرا به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.این قانون در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر تعاون و معاونان وی با تأکید بر احیای صندوق‌ها گفت: انحلال صندوق‎‌های ورشکسته، پاک کردن صورت مسأله است و باید آنها را مجددا احیا کرد.

همچنین علی بختیار، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از تشکیل فراکسیون مقابله با تحریم آمریکا خبر داد و افزود: آمریکایی‌ها سر ناسازگاری پیش گرفته‌اند و علی‌رغم این که جمهوری اسلامی ایران در برجام نشان داد که اهل تعامل سازنده با هر کشوری است، اما آنها از برجام خارج شده و به تعهداتی که داده بودند پشت کردند.

در اعتراض به بسته‌شدن صفحات اینستاگرام برخی از سرداران سپاه نیز، «علاءالدین بروجردی» فعالیت‌هایش را در اینستاگرام متوقف کرد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن در ظرف چند ماه آینده گفت: مجلس تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین یا سهمیه بندی آن اتخاذ نکرده است و مخالف افزایش قیمت است.

همچنین محمدرضا تابش، عضو شورای پول و اعتبار درباره طرح اصلاح نظام پولی کشور که در قالب حذف چهار صفر از واحد پولی کنونی و تعریف واحد پولی جدید و بازنگری در اقطاع اسکناس و مسکوک در دستور کار دولت قرار گرفته است، گفت که حذف چهار صفر اثر تعیین‌کننده‌ای بر تقویت پول ملی نخواهد داشت.

آخرین وضعیت مناطق سیل زده از زبان نمایندگان مجلس

آخرین وضعیت شهرستان سیل زده پلدختر/لوازم خانه مهم‌ترین نیاز مردم

آخرین وضعیت استان سیل‌زده سیستان و بلوچستان از زبان نماینده زابل

دولت نسبت به پرداخت خسارت سیل اقدام کند/ مردم نیازمند وسائل بهداشتی هستند

***

وزیران امور خارجه ایران و ترکیه پس از دو دور برگزاری نشست مشترک با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح نتایج گفت‌وگوهای خود پرداختند . در این نشست وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد: مخالف تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستیم و مجازات مردم ایران از طریق تحریم‌ها را نمی‌پذیریم. در ادامه محمد جواد ظریف نیز گفت: دولت آمریکا در مسئله فلسطین و برجام قواعد بین‌المللی را نادیده گرفته است.

اداره پست بریتانیا، رویال میل، در بیانیه‌ای اعلام کرد توقف ارسال نامه و مرسوله به ایران به علت توقف خدمات‌رسانی پیمانکار این شرکت به مقصد این کشور صورت گرفته است و فعالانه در پی یک پیمانکار جایگزین هستیم.

۱۲۰ تن از فعالان تجاری و اقتصادی کشور در بخش‌های مختلف با سفیر ایران در عمان دیدار و رایزنی کردند. در این دیدار سفیر ایران از برگزاری مانور مشترک نظامی ایران و عمان در روزهای آینده خبر داد.

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در مورد تلاش این کشور برای " تغییر ماهیت جمهوری اسلامی ایران" با بیان اینکه آنکه باید تغییر ماهیت دهد رژیم آمریکا است نه ایران، گفت: مخالفت‌های فزاینده جامعه بین‌المللی نسبت به رفتارها و اقدامات خلاف قوانین بین‌المللی، تغییر ماهیت رژیم آمریکا را تبدیل به یک مطالبه جهانی کرده است.

همچنین نخست‌وزیر عراق در واکنش به ادعای وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ۲۰ درصد اقتصاد عراق در اختیار سپاه است گفت: نمی دانم این درصدها را از کجا می‌آورند؟! عراق روابط و تبادلات تجاری پیشرفته با ایران دارد اما ارتباط با طرف‌هایی از سپاه پاسداران یک مساله دیگر است.

چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده موسسات اعتباری البرز ایرانیان، آرمان، ولیعصر و فردوسی دقایقی پیش در شعبه ۴ دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد. در این جلسه اعلام شد که متهم ردیف اول دادگاه موسسات مالی فرزند استاندار سابق و داماد استاندار فعلی است. قاضی صلواتی پس از اعلام ختم این جلسه گفت جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده متعاقبا اعلام خواهد شد.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش جمهوري اسلامي ايران اينستاگرام تجدید میثاق با امام حسن روحاني دادگاه انقلاب رييس جمهور سپاه سپاه پاسداران سخنگوی وزارت خارجه ایران سعید قاسمی سهمیه بندی بنزین سید عباس موسوی عبدالمجید نجفی عراق علاء الدين بروجردي علي لاريجاني فراکسیون مقابله با تحریم آمریکا قانون مدیریت خدمات کشوری قیمت بنزین مایک پمپئو مجلس شورای اسلامی موسسات مالي و اعتباري نخست وزير عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۷۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همان‌ها که موافق صیانت بودند، وارد مجلس آینده شده‌اند

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، چند روز پیش بود که جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی، در گفت‌وگویی، درباره بررسی طرح صیانت در مجلس یازدهم گفته بود؛ «طرح صیانت علنا از دستور کار مجلس خارج شد ولی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر این‌که برخی در تلاش هستند هفته آخر مجلس این طرح مورد بررسی قرار گیرد. امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد زیرا سر منافع مردم معامله کردن با جریانی خاص قطعا به ضرر آن اشخاص خواهد بود.»

اظهارات رشیدی‌کوچی با واکنش تند علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس یازدهم، مواجه شد. عنابستانی ضمن تکذیب اظهارات رشیدی‌کوچی، به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «من درباره این موضوع معطل نیستم اما بیشترین ظلم را آقای رشیدی کوچی، به مجلس و کشور و نظام جمهوری اسلامی کرد. او به دروغ طرح صیانت را طرح فیلترینگ عنوان کرد در حالی که این طرح دقیقا نقطه مقابل فیلترینگ بود.»

نماینده سبزوار گفت: «از آن طرف رها شدن فضای مجازی، در اعتراضات سال ۱۴۰۱ چقدر به کشور ضرر وارد کرد. حتی امثال آقای رشیدی کوچی طرح صیانت را نخوانده بودند، من در کمیسیونی که ایشان عضو نبود و شرکت کرد، سوال کردم که طرح را خوانده‌اید و پاسخ داد خیر.»

عزم پایداری‌ها برای کلید زدن طرح صیانت

در همین راستا، جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مرودشت، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره طرح صیانت بیان کرد: «فکر نمی‌کنم این طرح به مجلس برگردد، زیرا طرح صیانت از دستور کار خارج شده و وقت برای بررسی مجدد نیست.»

وی درباره احتمال کلیدخوردن دوباره این طرح در مجلس دوازدهم گفت: «با توجه به مصاحبه برخی از منتخبان جدید مجلس ذیل مجموعه جبهه پایداری، به نظر می‌رسد که عزمشان برای کلید زدن این طرح در مجلس آینده جزم است و این اتفاق قریب‌الوقوع است. امیدوارم که نگاه اکثریت مجلس به سمت مردم باشد و اجازه ندهند این اتفاق بی‌افتد.»

عضو کمیسیون شوراها درباره اظهارات برخی از نمایندگان مبنی بر سفارش شدن طرح صیانت از بیرون از مجلس گفت: «همان‌هایی که بیرون از مجلس بودند، در این دوره به داخل مجلس آمدند.»

طرح صیانت از آرزوهای آقای عنابستانی بود

وی با اشاره به احتمال زد و بند قالیباف با پایداری‌ها درباره طرح صیانت، خاطرنشان کرد: «من یک حدس و پیش‌بینی داشتم، امیدوارم این اتفاق نیفتد.»

رشیدی‌کوچی با اشاره به اظهارات عنابستانی گفت: «واکنش خاصی ندارم اما ایشان با زمانی که به گوش سرباز راهور زد، بیشترین ظلم را به همه کردند. من بند بند این طرح را مطالعه کردم و اگر مطالعه نداشتم نمی‌توانستم در تلویزیون بحث و مناظره کنم.»

وی افزود: «طرح صیانت از آرزوهای آقای عنابستانی بود اما بهتر است ایشان درباره مسائلی که اطلاع ندارند اظهارنظر نکنند.»

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • پیشوندها و پسوندها در ادبیات باشگاههای فوتبال ایران
  • همان‌ها که موافق صیانت بودند، وارد مجلس آینده شده‌اند
  • توسعه تعریف «یهودستیزی» در آمریکا چه خطراتی دارد؟
  • گزارش ایرنا از راستی آزمایی خبر بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • تاکید نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری بر باشکوه برگزار کردن اجلاسیه شهدای استان
  • هشدار سعید محمد به مجلس دوازدهم
  • هشدار سعید محمد به مجلس دوازدهم/ شکست قطعی است اگر...
  • ادعای ارتباط رامین یکتاپرست با سپاه تکذیب شد
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور