Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز مهدوی روز چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا مرکز آذربایجان شرقی اظهار داشت: رهاسازی نخاله های ساختمانی در حریم و بستر رودخانه ها که ناشی از غفلت دستگاه های متولی است می تواند خطرات و آسیب های سیل را تشدید کند.
وی با اشاره به بازگشایی بستر مهرانه رود تا روستای هروی در جنوب شرق تبریز در سال جاری، گفت: در مورد ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم این رودخانه هم باید چاره ای اساسی اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: البته تاکنون تعدادی از واحدهای مسکونی احداثی در حریم رودخانه هروی تخریب و بقیه نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.
فرماندار تبریز بر ضرورت اطلاع رسانی به مردم در مورد خطرات تجاوز به حریم بستر رودخانه ها تاکید کرد و گفت: مکان هایی مخصوصی برای تخلیه نخاله های ساختمانی باید در نظر گرفته شود تا شاهد انباشت نخاله در بستر رودخانه ها نباشیم.
وی با بیان اینکه نخاله قدرت تخریب سیل را چندین برابر می کند، بر تداوم نهضت لایروبی رودخانه ها و مسیل ها تاکید کرد.
مهدوی با بیان اینکه قوانین محکم و متقنی در مورد تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها وجود دارد، اظهارداشت: در صورت مقاومت متخلفان می توان از دستگاه قضایی برای رفع تصرف کمک گرفت.
وی سیل های ابتدای سال جاری را زنگ خطر و در عین حال فرصتی برای فرهنگ سازی دانست و گفت: از طریق آبخوان داری و و آبخیزداری باید اقدام اساسی برای کنترل بارش ها و جلوگیری از سیل انجام شود.
وی پوشش گیاهی ضعیف و کم توجهی به عرصه های طبیعی را از علل سیلابی شدن بارش ها عنوان کرد و گفت: رعایت نکردن اصول مهندسی در ساخت و سازها از جمله در حاشیه شهر تبریز، زمینه خسارت های جبران ناپذیر در صورت وقوع سیلاب را تشدید می کند.
وی با اشاره به تخریب چند واحد مسکونی غیرمقاوم در کوی شهید بهشتی تبریز در اثر سیل ابتدای امسال، گفت: دامنه های شمال شهر تبریز مستعد سیل هستند.
3071/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان شرقی دستگاه قضایی سیل شهید بهشتی فرهنگ سازی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۸۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در برخی استان‌های کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری آب ایران، سیف‌الله آقابیگی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در خصوص صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی از استان‌های کشور از روز گذشته فعال شده و تا شنبه ۱۵ اردیبهشت اظهار داشت: به این منظور و با هدف بررسی سامانه‌های جهانی هواشناسی، جلسه ستاد ملی فرماندهی و پشتیبانی مدیریت سیلاب در دو سطح با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد.

وی افزود: بر این اساس، استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، کرمان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد (اولویت اول) و کردستان، لرستان، هرمزگان، همدان، مرکزی، سمنان، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، سیستان و بلوچستان، اصفهان و یزد (اولویت دوم) بارش‌های نسبتاً زیادی روبرو خواهند بود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب بیان داشت: فعالیت این سامانه بارشی، با مخاطراتی همچون رگبار شدید باران، احتمال جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه‌های فصلی، رخداد تگرگ، رعد و برق، آب گرفتگی معابر و اختلال در ناوگان حمل و نقل به‌صورت گسترده در استان‌های پر ریسک سیلاب همراه خواهد شد.

آقابیگی تأکید کرد: با توجه به شرایط فصلی حاضر و تعطیلات پایان هفته و کثرت مسافران و گردشگران در ایام مذکور، توصیه می‌شود مردم و مسافران از اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود به ارتفاعات و حضور در دشت‌ها پرهیز کرده و در کل از سفرهای غیرضروری در این ایام جداً خودداری شود.

کد خبر 6094100 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید
  • هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرد
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در برخی استان‌های کشور
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • توصیه‌های ایمنی برای هشدار نارنجی بارندگی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان چهارمحال و بختیاری
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد