Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حمیدرضا رحمانی مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: به‌منظور کاهش هزینه‌ها و رونق تولید، عملیات اجرای پروژه آبیاری کم فشار در ۵۲۲ هکتار از اراضی زراعی روستای تازه آباد شهرستان بابلسر آغاز شد.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف آب کشور به بخش کشاورزی اختصاص دارد، افزود: اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این پروژه ۳۵ میلیارد ریال است که ۸۵ درصد آن کمک بلاعوض از محل صندوق توسعه ملی و ۱۵ درصد دیگر سهم مشارکت بهره برداران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی با اشاره به اینکه تجهیز هر هکتار زمین کشاورزی به سیستم آبیاری نوین، موجب کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کمی و کیفی تولید می‌شود، گفت: جلوگیری از رشد بی‌رویه علف‌های هرز، کاهش آفات و بیماری‌ها و سهولت در اعمال مدیریت آبیاری در مزرعه از مزایای تجهیز اراضی به سیستم آبیاری قطره‌ای است.

وی با بیان اینکه انجام تجهیز و نوسازی اراضی زراعی به منظور بهبود مدیریت آبیاری در مزرعه و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی امری اجتناب ناپذیر است از شروع اجرای طرح تجهیز و نوسازی در ۱۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری روستای باقرتنگه این شهرستان خبر داد و افزود: این طرح با اعتبار پیش بینی شده ۲۰ میلیارد ریال برای ایجاد بستر مناسب جهت کشت و کار مکانیزه و کاهش سختی کار کشاورزان در حال اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با بیان اینکه برای اجرای طرح آبیاری قطره‌ای هیچ محدودیت اعتباری وجود ندارد، گفت: برای اجرای این طرح به ازای هر هکتار ۱۳۰ میلیون ریال اعتبار بلاعوض در نظر گرفته شده که کشاورزان می‌توانند با ارائه پروانه بهره برداری آب و مدارک زمین با مراجعه به مراکز یا مدیریت جهاد کشاورزی از مزایای آن برخوردار شوند.   انتهای پیام/س   مجهز شدن  زمین های زراعی بابلسربه سیستم آبیاری نوین برای کاهش هزینه و رونق تولید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۸۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند

فرید قشلاقی در بازدید ازاجرای عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد جزئیات این طرح،گفت: بر اساس این طرح مشارکتی، اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: برداشت آب از سد سهند از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزء فاز پنج سد سهند است.

وی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری و بر تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الکوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد

فرماندار هشترود به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین