Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@08:00:36 GMT

ترابری ۲۶ هزار مسافر دریایی در مسیرهای بین المللی

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۸۶۶۵

ترابری ۲۶ هزار مسافر دریایی در مسیرهای بین المللی

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم عسکری نسب با ارائه گزارشی از عملکرد دوازده ماهه بنادر و دریانوردی لنگه و بنادر تابعه آن در سال ۹۷ اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع هشت میلیون و ۵۷۸ هزار و ۶۳۲ تن کالای نفتی و غیر نفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد که یک میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۹۴ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و شش میلیون و ۶۶۶ هزار و ۷۳۸ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (عمدتاً خودرو) در سال گذشته به ۳۰۲ هزار و ۳۷۳ تن رسید که نشانگر رشد ۷۳ درصدی در همسنجی با سال پیش از آن است.

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه ضمن اشاره به جابجایی ۱۴۶ هزار و ۵۹۰ دستگاه خودروی ترانزیتی طی دوازده ماهه سال گذشته، از رشد ۵۲ درصدی این بخش از فعالیت‌های بندری خبر داد.

عسکری نسب همچنین میزان صادرات کالاهای غیرنفتی را ۸۸۷ هزار و ۱۶۹ تن اعلام کرد و گفت: عمده این کالاها شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی دوازده ماهه سال ۹۷، بیش از ۷۶ هزار تن کالای غیر نفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که رقم آن در همسنجی با سال پیش از آن، ۵۶ درصد کاهش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه افزود: طی سال گذشته، حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام به ۲۴۵ هزار و ۲۴ تن رسید که رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول تعداد شناورهای ورودی به بندر لنگه و بنادر تابعه آن را ۱۰ هزار و ۴۶۸ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، یک هزار و ۱۱۲ فروند شناور بالای هزار تن و ۲۱ هزار و ۲۶۲ فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته‌اند.

عسکری نسب گفت: طی سال گذشته، سه هزار و ۳۱۵ TEU کانتینر پر در این بندر تخلیه و بارگیری شده است که در این بخش، افزایش ۴ درصدی را شاهد بودیم.

عسکری نسب با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی تعداد مسافران دریایی داخلی گفت: طی دوازده ماهه سال ۹۷، بیش از ۴۶۸ هزار و ۶۹۴ هزار مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزایر خلیج فارس همچون کیش و ابوموسی جابجا شدند.

وی افزود: همچنین در بخش مسافرت‌های دریایی بین المللی، بندرلنگه توانست با ترابری ۲۶ هزار و ۳۴۵ نفر مسافر، رشد ۳ درصدی را در کارنامه عملیاتی دوازده ماهه سال ۹۷ ثبت کند.

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه در پایان گفت: مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بنادر غرب هرمزگان در راستای اعمال وظایف حاکمیتی و به منظور حفظ و ارتقا ایمنی دریانوردی، در مدت دوازده ماهه سال ۹۷ با ۶۱ پیام اولیه و ۱۶ عملیات جستجو و نجات، موفق به نجات جان ۱۲۰ نفر در آب‌های حوزه‌ی استحفاظی خود شده است.

کد خبر 4593834

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۸۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان

ایسنا/گلستان سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان با اشاره به استقبال گردشگران از ناودگان دریایی مسیر بندرترکمن به آشوراده گفت: این مسیر نیازمند علائم کمک ناوبری جهت ایمن‌سازی آبراه بوده که با همکاری واحد دریایی بنادر گلستان با واحد دریایی بندر امیرآباد به زودی در مسیر تردد شناورها قرار خواهد گرفت.

سیدمحسن طیرانی صبح جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در نشست مشترک مدیرکل بندر امیرآباد با مدیرکل و کارکنان بنادر استان گلستان ضمن بررسی روند همکاری بین دو بندر همجوار شمالی کشور، مشکلات و نقاط ضعف و قوت مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و راهکارهای لازم برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی ارائه شد.

وی با بیان اینکه افزایش ۲۰ سانتی‌متری ارتفاع سطح آب خلیج گرگان باعث کاهش شوری آب و مهاجرت پرندگان به خلیج گرگان شده است، ادامه داد: لایروبی کانال آشوراده حدود ۴۰۰ متر به پهنای سواحل اضافه کرده است.

سرپرست بنادر و دریانوردی استان گلستان ادامه داد: لایروبی کانال آشوراده و تبادل آب بین دریا و خلیج موجب شده تا شناورهای سبک به راحتی در خلیج گرگان تردد داشته باشند.

سیدمحسن طیرانی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ بیشترین جذب مسافر در سفرهای دریایی از مسیر اسکله بندرترکمن به جزیره آشوراده انجام شد، افزود: در این ایام حدود ۴۱ هزار و ۴۹۰ نفر مسافر و گردشگر تردد داشته‌اند که نیاز به علائم کمک ناوبری جهت ایمن سازی آبراه بوده  و با هماهنگی بعمل آمده واحد دریایی بنادر گلستان با واحد دریایی بندر امیرآباد فراهم شده و به زودی در مسیر تردد شناورها قرار خواهد گرفت.

به گفته سرپرست بنادر گلستان، یکی از اتفاقات مهمی که در نوروز ۱۴۰۳ محقق شد، قرار دادن شناور جستجو و نجات دریایی توسط واحد دریایی بندر امیرآباد برای اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز بود که در تامین امنیت ترددهای دریایی بسیار مثمرثمر بود.

به گزارش ایسنا، در نشست مشترک مدیرکل بندر امیرآباد و سرپرست بنادر استان گلستان، بر افزایش همکاری‌ها بین بنادر این دو منطقه تاکید شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور