Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:33:02 GMT

پیرانشهر در شبانه روز گذشته پربارش ترین شهر کشور بود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۸۹۸۹

پیرانشهر در شبانه روز گذشته پربارش ترین شهر کشور بود

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: پیرانشهر با 47.8 میلی متر بارندگی در شبانه روز گذشته پربارش ترین شهر کشور بود.

اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی از روز گذشته به آذربایجان غربی، بارش باران در بیشتر مناطق استان شروع شد و در این مدت بیشترین بارش در پیرانشهر به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در این مدت ارومیه نیز 45.5 میلی متر و اشنویه با 39.6 میلی متر بارندگی بعد از پیرانشهر در جایگاه دوم و سوم کشور از نظر بارش بودند.
رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه تا اواخر امروز در استان ادامه می یابد، گفت: در این مدت بارش ها در خوی 19 میلی متر، مهاباد 15.1 و در سردشت 12.2 میلی متر گزارش شد.
وی در خصوص سرعت وزش باد در استان نیز گفت: در این مدت سرعت وزش باد در پیرانشهر به 72 کیلومتر در ساعت، چالدران به 65 کیلومتر در ساعت و در مهاباد به 58 کیلومتر در ساعت رسید.
وی بیان کرد: با خروج این سامانه بارشی فردا پنجشنبه دمای هوا در بیشتر مناطق استان سه تا چهار درجه سانتی گراد کاهش می یابد.
محمدپور افزود: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای صفر درجه سانتی گراد سردترین و پلدشت با حداکثر دمای 21 درجه سانتی گراد گرم ترین نقطه استان بود.
وی گفت: در این مدت دمای هوای ارومیه بین چهار و 19 درجه سانتی گراد و هوای مهاباد نیز بین 9 و 19 درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در منطقه کوهستانی شمال غرب کشور واقع شده و میانگین بارندگی سالانه آن حدود 340 میلی متر است؛ بارش ها در این استان از آبان ماه شروع می شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می یابد.
3020/6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي بارش باران آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۸۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت

سازمان هواشناسی کشور وضعیت هوای تعدادی از شهرهای استان اصفهان در چهارم اردیبهشت تا ۲۴ ساعت آینده را اعلام کرد.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان، وضعیت هوای بعضی از شهرهای استان را تا ۲۴ ساعت آینده به شرح زیر اعلام کرد:

اصفهان: آسمان قسمتی ابری به تدریج ابری گاهی وزش باد شدید / ‏‏ بیشینه دما: ۲۱ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ‬ ۱۳ درجه سانتی‌گراد

شرق اصفهان: آسمان قسمتی ابری به تدریج ابری گاهی وزش باد شدید / بیشینه دما: ۲۰ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۹ درجه سانتی‌گراد

نجف‌آباد: آسمان قسمتی ابری به تدریج ابری گاهی وزش باد شدید / بیشینه دما: ۲۰ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۰ درجه سانتی‌گراد

کاشان: آسمان‬‬‬‬ نیمه ابری به تدریج ابری گاهی وزش باد شدید / ‏ ‏ بیشینه دما: ۲۱ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ‬ ۱۳ درجه سانتی‌گراد

سمیرم: آسمان قسمتی ابری به تدریج ابری گاهی وزش باد شدید / ‏ بیشینه دما: ۱۶ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ‬۵ درجه سانتی‌گراد

اردستان: آسمان قسمتی ابری به تدریج ابری گاهی وزش باد شدید / بیشینه دما: ۲۲ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۲ سانتی‌گراد

خوانسار: آسمان قسمتی ابری به تدریج ابری گاهی وزش باد شدید / بیشینه دما: ۱۱ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۴ سانتی‌گراد

مبارکه: آسمان قسمتی ابری به تدریج ابری گاهی وزش باد شدید / بیشینه: ۱۹ درجه سانتی‌گراد / کمینه: ۹ درجه سانتی‌گراد

شهرضا: آسمان قسمتی ابری به تدریج ابری گاهی وزش باد شدید / بیشینه دما: ۱۸ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۸ درجه سانتی گراد

دولت‌آباد: آسمان قسمتی ابری به تدریج ابری گاهی وزش باد شدید / ‏ بیشینه دما: ‬ ۲۱ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۱ درجه سانتی‌گراد

کد خبر 747233

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت