Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@03:49:39 GMT

خسارت 10 میلیارد تومانی سیل به جاده و پل‌های بردسکن

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۹۴۴۵

خسارت 10 میلیارد تومانی سیل به جاده و پل‌های بردسکن

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بردسکن گفت: در سیلاب‌های اخیر حدود 10 میلیارد تومان به جاده ها و پل‌های شهرستان خسارت وارد شده است.

علی اکبر یوسفیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: خسارت‌های وارده به جاده‌های اصلی و فرعی و همچنین محورهای روستایی باعث انسداد در برخی از محورها شده که با همت راهداران و ادارات و دهیاران و مردم محترم شهرستان تمامی محورها بازگشایی شد و عملیات مرمت و بازگشایی در محور بردسکن – طبس هنوز در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت : قبل از شروع سیلاب نیروهای راهداری بصورت کامل در محورهای شهرستان مستقر بوده و تاکنون همچنان در حال فعالیت راهداری هستتند .

وی افزود : فرونشست و ایجاد گسل بیش از 100 مورد در محورهای بردسکن- بجستان و بردسکن – شهرآباد و محورهای روستای زمان آباد ،کوشه ،فیروز آباد ،کاظم آبادو سیف آباد باعث شد شکاف‌های عمیقی در بستر راه ایجاد شود که این اتفاق حاصل برداشت‌های بی‌رویه آب از منابع زیر زمینی است که باعث نشست در لایه‌های زمین می‌شود و در نهایت در بستر راه ظاهر شده و با عبور سیلاب‌ها از درون آن دهان باز کرده و بسیار خطر ناک است.

یوسفیان اظهار داشت : اقدامات اولیه جهت بازگشایی محورها صورت گرفته و پل‌های آسیب دیده بصورت موقت برای برقراری ارتباط مرمت شده ولی جهت استحکام محورها واحداث پل‌های تخریب شده و اقدامات اصلی و اصولی نیاز به اعتبار است تا موانع مرتفع شوند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای بردسکن عنوان کرد: تعداد دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی درگیر به صورت روزانه 50 دستگاه و تعداد 70 نیرو درگیر در سیل اخیر داشتیم که مجموعا تعداد 150 دستگاه و 210 نیرو فقط در سه روز اول بوده که احتمالا نیروهای این اداره تا چند  ماه دیگر نیز جهت سیل بردگیها مشغول خواهند بود .

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بخش خصوصی راهداری و حمل و نقل جاده زمین سیل 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید

«سیدزاهدین چشمه خاور» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وجود بارش های شدید در استان و با تلاش عوامل راهداری همه راه های اصلی، فرعی و روستایی این استان باز و تردد در آنها جریان دارد.

وی افزود: براساس گزارش امروز ادارات تابعه و رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان طی شبانه روز گذشته در هفت محور ارتباطی از شهرهای استان بارش باران گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام، مجموع نیروهای راهدار درگیر را ۹۱ نفر اعلام کرد و گفت: برای انجام این ریزش برداری ۷۳ دستگاه دستگاه ماشین آلات بکار گیری شد.

چشمه خاور بیان کرد: تم عملیاتی از راهداری ایلام با ماشین آلات در کنار سایر دستگاه‌ها و پلیس راه در سطح جاده های استان مستقر هستند و رفع مشکلات احتمالی نقاط مختلف جاده ای را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند در هنگام سفر با شماره گیری ۱۴۱ از اطلاعات راه‌های استان و کشور مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

سیستم بارشی از اواخر روز سه شنبه وارد استان شده و فعالیت آن به تناوب تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • تلاش برای هدایت آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی در جاده‌های لرستان
  • تداوم بارندگی در لرستان/ ریزش کوه در محور «پای آستان»
  • ریزش برداری در ۵۶ مقطع از محورهای ایلام انجام شد
  • ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید
  • آخرین وضعیت تردد در جاده های شمال ؛ شلوغ یا خلوت، بارانی یا خشک؟
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه
  • آماده‌باش ۴۰۰ راهدار لرستانی با هشدار نارنجی هواشناسی
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان