Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان گفت: برای اتمام پروژه سالن‌‎های اجلاس، محوطه‌سازی، دسترسی به بزرگراه و ایجاد پل شهید روح‌الامین، ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است که با تأمین مالی، این طرح‌ها تا پایان سال ۹۸ تکمیل خواهد شد.

قدرت الله نوروزی صبح امروز_چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه_ در حاشیه جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پروژه مرکز همایش‌های بین المللی اظهار کرد: این پروژه تا قبل از فعالیت دوره جدید مدیریت شهری اصفهان به دلیل پرداخت نکردن دیون و برخی دیگر از مشکلات، تقریباً تعطیل شده بود، اما در یکسال گذشته با تلاش‌های بی‌وقفه‌ای که صورت گرفت، تمامی مطالبات پیمانکاران پرداخت و فعالیت با جدیت از سر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از روند انجام فعالیت‌ها در پروژه مرکز همایش‌ها، تصریح کرد: خوشبختانه در انجام تعهدات پیشرفت بسیار خوبی را شاهد هستیم همچنین بخش زیادی از آزادسازی‌ها انجام شده و تنها بخش‌های محدودی باقی مانده است.

وی ادامه داد: در ابتدا قرار بود این پروژه با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار کمکی از سوی دولت احداث شود، اما در سال‌های قبل دولت تنها ۲۰ میلیارد تومان به این پروژه کمک کرد و به دلیل تأخیراتی که در پرداخت اعتبارات داشت و همچنین با توجه به افزایش قیمت‌ها تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.

نوروزی افزود: از مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده در پروژه مرکز همایش‌ها، نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان در یک سال گذشته به مطالبات پیمانکاران و انجام بعضی از اقدامات جدید اختصاص یافته که پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه برای اتمام پروژه سالن‌های اجلاس، محوطه‌سازی، دسترسی به بزرگراه و ایجاد پل شهید روح‌الامین، ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است، گفت: مقرر شد با تأمین مالی تا پایان سال ۹۸ این پروژه‌ها تکمیل شود و امیدواریم این عشق به کاری که وجود دارد و فعالیت‌های همه جانبه‌ای که صورت گرفته، ادامه پیدا کند و تا پایان امسال شاهد تکمیل و بهره برداری از این پروژه‌ها باشیم.

شهردار اصفهان افزود: نکته بسیار مهم این است که در جایی که تعطیل و متوقف شده بود، امروز ۲۰۰ نفر مهندس، کارشناس و کارگر درحال فعالیت هستند، ۲۷ قرارداد با ۲۳ پیمانکار تنظیم شده و پیمانکاران به کار مشغول هستند.

نوروزی گفت: علی‌رغم وجود شرایط اقتصادی سخت، شاهد رونق و پیشرفت کار در پروژه مرکز همایش‌ها هستیم که در این فرصت از تمام دست اندرکاران، پیمانکاران، مهندسان، کارگران و مسئولان شهرداری که با تمام وجود ایستاده‌اند تا تأمین مالی و سرعت پیشرفت پروژه به شرایط خوبی برسد، قدردانی می‌کنیم.

تا سال‌های آینده درگیر پروژه حلقه حفاظتی خواهیم بود

وی با اشاره به روند پیشرفت پروژه حلقه حفاظتی شهر، تصریح کرد: به جرأت می‌توان گفت حلقه حفاظتی، بزرگترین پروژه‌ای است که در حال حاضر و سال‌های آینده درگیر آن خواهیم بود.

شهردار اصفهان گفت: عملیات احداث پلی که از بزرگراه شهید اردستانی عبور می‌کند، آذرماه سال گذشته آغاز شد که طبق جدول زمانبندی، امیدواریم در موعد تعیین شده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی از کلنگ‌زنی پروژه «مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان» در آینده نزدیک خبر داد و افزود: برای اجرای این پروژه که در مجاورت کارخانه قند جانمایی شده، اعتباری افزون بر ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز است، البته خوشبختانه آزادسازی آن انجام شده است.

نوروزی با بیان اینکه پیمانکار پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان شرکت عمران وابسته به شهرداری اصفهان است که امیدواریم طبق جدول زمانبندی آن را احداث کند، گفت: آزادسازی‌هایی‌ که باید حدفاصل کارخانه قند تا بزرگراه شهید اردستانی انجام شود به طول شش کیلومتر است که برنامه‌ریزی خوبی برای آن انجام شده است.

وی گفت: آزادسازی و احداث بخشی از رینگ، حدفاصل جاده فرزانگان تا خیابان آیت الله غفاری به طول حدود ۲۷۰۰ متر آغاز شده که به زودی افتتاح می‌شود، همچنین مسیر دیگر از پل آیت الله غفاری تا تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی به طول حدود سه کیلومتر نیز در آینده نزدیک به اتمام می‌رسد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پروژه هاي عمراني تقاطع شهید اردستانی رینگ چهارم شهر شهردار اصفهان شهرداری اصفهان مركز همايش هاي بين المللي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۹۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله

ایسنا/ایلام استاندار ایلام از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و گفت: قرارداد توسعه میدان نفتی آذر (چنگوله) برای حفر ۱۹ حلقه منعقد شده که در اشتغال‌زایی، توسعه و رونق اقتصاد استان ایلام بسیار موثر است.

دکتر «حسن بهرام‌نیا» امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای اداری استان با موضوع «تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت» اظهار کرد: استان ایلام در دوران دفاع مقدس خوش درخشید و بعد از دوران دفاع مقدس، قطب فرهنگی کشور و پایتخت زوار عتبات عالیات است. مردم ایلام در دفاع مقدس مرزدارانی شایسته بودند و اکنون میزبان زوار عتبات عالیات هستند.

استاندار ایلام بیان داشت: استان ایلام ۵۹۰ روستا دارد و تراکم جمعیت شهری ۶۸ و تراکم جمعیت روستایی ۳۲ درصد و دارای ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک با سه استان کشور عراق است‌.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: استان ایلام دارای ۶ درصد منابع نفتی و ۱۱ درصد منابع گازی است که بخشی از ظرفیت‌ها بالفعل شده است.

وی با قدردانی از صداوسیما، رسانه‌ها و مجموعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، افزود: سال گذشته از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استان ایلام به عنوان استان نوظهور گردشگری در کشور شناخته شد.

استاندار ایلام تصریح کرد: استان ایلام دارای، ده بیمارستان دولتی و سه بیمارستان خصوصی است و بیش از ۵۰۰ پزشک و  ۱۹۳ سالن ورزشی و  تعداد ۳۷ هزار ورزشکار سامان‌دهی شده دارد.

وی با بیان این‌که سال گذشته ۳۲۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است، گفت: با  توجه نزولات جوی امسال تولید گندم به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.

دکتر بهرام‌نیا با اشاره به این مطلب که طی ۲ سال گذشته، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های استان هزینه شده است، یادآورشد: از این میزان ۵ هزار میلیارد تومان صرف زیرساخت‌ راه‌های مواصلاتی استان در حوزه اربعین است.

وی اضافه کرد: بیمارستان ملکشاهی طی دو ماه آینده و سد میمه با ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه‌های مختلف، گفت: دولت سیزدهم دولت مسئله‌محور و صادق‌الوعد است و اگر چنانچه وعده‌ای می‌دهد به آن وعده عمل می‌کند.

وی گفت: پروژه‌های کلان نظیر ارغوان‌گستر، ان‌جی‌ال دهلران، فولادگستر ایوان و کاغذسنگی چرداول،  سد میمه دهلران، تصفیه‌خانه ایوان و ملکشاهی در آستانه افتتاح هستند.

وی در ادامه با اشاره به ابرپروژه سامانه گرمسیری، یادآور شد: در صورت افتتاح این پروژه، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود که فاز نخست آن آماده افتتاح است و در صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود. از مجموع اعتبارات اختصاص یافته(حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان) برای سامانه‌ی گرمسیری، ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در این دولت هزینه شده است. هم‌چنین طبق وعده پیمانکار فاز دوم سامانه گرمسیری تا شهریورماه ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر بهرام‌نیا با اشاره به ابرپروژه تونل کبیرکوه، هزینه تمام شده این تونل را ۳هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: تاکنون حدود یک هزار میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت شده است و مابقی ۲ هزار میلیارد تومان تا قبل از تکمیل و تحویل پروژه، از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین و به پیمانکاران پرداخت می‌شود.

استاندار ایلام با بیان این‌که طبق وعده پیمانکاران این تونل حداکثر تا اوایل تیرماه زیربار ترافیک می‌رود، عنوان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی تونل کبیرکوه از سال ۸۹ تا سال ۱۴۰۰ حدود ۴۳ درصد بود اما طی دو سال گذشته پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۹۳ درصد رسیده است. در واقع زمان اتمام پیمان این پروژه، ۱۵ آبان‌ماه سال‌جاری است اما طبق وعده پیمانکار تا پایان خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی اضافه کرد: ۳هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای دو ابر پروژه سامانه گرمسیری و تونل کبیرکوه هزینه شد.

دکتر بهرام‌نیا به رشد سرمایه‌گذاری خارجی در استان به ویژه در شهرستان ملکشاهی اشاره و یادآورشد: ۵.۲ میلیون دلار برای تولید سیلیکون منگنز آلامتو(ساخت قطعات ماشین‌آلات و هواپیما) توسط شرکت چینی در شهرستان ملکشاهی سرمایه‌گذاری شده است و ایلام از نظر سرمایه‌گذاری خارجی، استان آخر کشور بود که در جایگاه دهم کشور قرار گرفت.

نماینده‌ی عالی دولت در استان هم‌چنین با اشاره به انتقال پرونده‌ی مالیاتی نفت و گاز غرب کشور به استان ایلام نیز یادآور شد: در مجموع سالیانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از این طریق وارد استان می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه عمرانی تصفیه‌خانه آب ملکشاهی، سالن فرودگاه ایلام و درمانگاه مهران در آستانه افتتاح است. 

استاندار ایلام ادامه داد: خوشبختانه در این دولت با نگرش فسادستیزی کشتارگاه دام ایلام دوباره به دامن بیت‌المال بازگشت و به پشتیبانی امور دام استان واگذار شد.

وی با بیان اینکه خوراک پارک پروپیلن از شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر تامین می‌شود، گفت: با راه اندازی پارک پروپیلن در مهران، ۲۵۰۰ نفر مشغول به‌کار می‌شوند که اخیر تفاهم‌نامه اجرای این پروژه منعقد شده است.

وی اضافه کرد: روستاهای هدف آب‌رسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه از ۱۲۸ به ۵۰۰ روستا افزایش یافت و اعتبار آن از ۵۰۷ میلیارد تومان به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد
  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز