Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@20:38:18 GMT

اینستاگرام؛ دست چدنی زیر دستکش مخملی امریکایی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۹۴۹۲

اینستاگرام؛ دست چدنی زیر دستکش مخملی امریکایی‌ها

پژوهشگر فضای مجازی با بیان اینکه مسدودسازی صفحات مرتبط با سپاه پاسداران توسط شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام عجیبی از سوی امریکاییها نبود، گفت: طی چند ماه اخیر این مدعیان آزادی بیان هزاران صفحه ایرانیان را در این شبکه ها مسدود کرده بودند. ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ اجتماعی رسانه آسیب های اجتماعی نظرات - اخبار اجتماعی -

سید علیرضا آلداود در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه سالهاست دستکش مخملین حقوق بشر و آزادی بیان امریکا از روی دستان چدنی آنها افتاده است، اظهار کرد: پس از افشاگری‌های اسنودن و ویکی‌لیکس در سالهای اخیر مردم در سطح دنیا فهمیدند که نهادهای فوق سری و فوق امنیتی امریکایی در پشت پرده شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسانهای غربی قرار دارند و جالب اینجاست راهبرد دموکراتها و جمهوری‌خواهان در برابر ذبح آزادی بیان و اینگونه حملات تروریستی سایبری دقیقاً یکی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدرس سواد رسانه با تأکید بر اینکه اینستاگرام و تلگرام بر خلاف ظاهرشان، یک ماشین جنگی و یک جاسوس افزار حرفه‌ای ـ تروریستی هستند، تصریح کرد: آژانس امنیت ملی امریکا با هدف سرقت و شنود داده‌های انبوه و سپس داده کاوی، تحلیل و بررسی این داده‌ها همچنین ایجاد بستر جنگ شناختی ادراکی هیبریدی خود در پشت پرده این شرکتهای به ظاهر فناورانه قرار دارد.

این پژوهشگر فضای مجازی افزود: وقتی شبکه اجتماعی اینستاگرام که متعلق به فیس بوک است حاضر نمی‌شود یک قدم از قوانین کشور خودش یعنی آمریکا عقب برود و کاملاً هماهنگ با قوانین این کشور به فعالیتهای خود ادامه می‌دهد، ما هم باید شرایط سختی را مطابق با فرهنگ و قوانین خودمان برای ادامه فعالیت این شبکه اجتماعی در داخل کشور تعریف کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اینستاگرام اگر می‌خواهد در کشور به فعالیت اقتصادی و رسانه‌ای خود ادامه دهد باید شرایط و قوانین کشور ما را بپذیرد، اظهار کرد: اینستاگرام باید سرورهایی را که اطلاعات مردم ایران در آن قرار دارد به داخل کشور منتقل کند، نماینده حقوقی داخل کشور داشته باشد، برای فعالیت خود مالیات بدهد و طبق قوانین و فرهنگ کشور محتوایش را پالایش کند.

آل داود با اشاره به اینکه در سال 2017 انجمن سلطنتی بهداشت عمومی بریتانیا طبق یک نظرسنجی اعلام کرد، اینستاگرام خطرناک‌ترین شبکه اجتماعی برای سلامت روانی جوانان است، خاطرنشان کرد: در سال 2017  حدود هزار و 500 جوان و نوجوان (14 تا 24 ساله) انگلیسی فعال در اینستاگرام طی نظرسنجی اعلام کردند که هنگام استفاده از این شبکه اجتماعی دچار اضطراب، افسردگی و دیگر اختلالات روحی و روانی شده‌اند.

وی ادامه داد: اینستاگرام از مدتها قبل محل زیست تروریستها، منافقین و عناصر ضد انقلاب شده و جالب اینجاست که این شبکه اجتماعی برای فعالیتهای گروهک تروریستی منافقین، گروه‌های تروریستی وهابی و آمریکایی ـ صهیونیستی محدودیتهای بسیار کمی قائل می‌شود.

آل داود با اشاره به اظهارات برخی افراد کم سواد، ناآگاه و بعضا کاسب که می گویند ما باید در کشور اینستاگرام! مانند تمام دنیا زندگی کنیم، تصریح کرد: متاسفانه مدیران این شبکه به ظاهر اجتماعی اما امنیتی و مدیرانش از بی قانونی کشور در حوزه فضای مجازی که ناشی از عملکرد قبیله ای جناحی جریان نفوذ است، نهایت سوءاستفاده را می کنند.   

 این پژوهشگر فضای مجازی تصریح کرد: امریکایی‌ها و صهیونیستها حتی به هم‌پیمانان خود نیز در زمینه شنود یا جاسوسی اطلاعاتی در بستر این شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسانها رحم نمی‌کنند، اتحادیه اروپا با محوریت کشور آلمان و شخص آنجلا مرکل از سال 2013 و پس از افشای شنود مکالمات صدر اعظمش پیشنهاد راه‌اندازی شبکه اروپایی را داده و همچنین نخست وزیر انگلیس خانم «ترزا می» نیز در سخنرانی‌های متعدد مخصوصاً سخنرانی در اجلاس داوس 2018 از نقش شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها در ترویج کودک‌آزاری، قاچاق انسان و بستر زیست و ارتباط تروریستها به شدت انتقاد کرده بود و خواستار راه‌اندازی اینترنت جدید با قوانین جدید که توسط دولتهای کنترل می شود، شده بود.

آل داود با اشاره به اینکه تلگرام و اینستاگرام به عنوان ماشینهای جنگی بر ضد کشور ما در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: اطلاعات جمع‌آوری شده از ابزارهای هوشمند مبتنی بر سیستم عاملهای آمریکایی اندروید، وین 10، ios، پیام‌رسانها و شبکه‌های اجتماعی توسط اندیشکده‌هایی نظیر کارنگی که به طور تخصصی بر روی مدل شناختی ایران فعالیت می‌کنند، تجزیه و تحلیل شده و سپس با این اطلاعات دقیق برای عملیاتهای تروریستی سایبری بر ضد کشور ما تصمیم‌گیری می‌شود.

آل داود پروژه فیلترینگ هوشمند اینستاگرام را یک پروژه شکست خورده خواند و افزود: به دلیل رمزنگاری اطلاعات در بستر اینستاگرام، به نظر می‌رسد این پروژه چند صد میلیاردی برای خرید زمان و فراگیر شدن این شبکه اجتماعی به منظور بهره‌برداری سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و رسانه‌ای دشمنان خارجی و جریان نفوذ داخلی طی چند سال گذشته مطرح شده باشد که جا دارد نهادهای نظارتی ابعاد و مسائل این پروژه را با توجه به به اقدام تروریستی اخیر شرکت فیس بوک (مالک اینستاگرام) مورد بررسی جدی قرار دهند.

این پژوهشگر فضای مجازی ضمن حمایت از سرویسهای بومی مانند پیام رسانها و شبکه‌های اجتماعی داخلی، افزود: از مهمترین راهکارها برای جلوگیری از سرقت BIGDADA کشور، پیشگیری از مسدودسازی و بی‌احترامی به مسئولان کشور در بستر شبکه‌های اجتماعی خارجی، حمایت از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و استفاده از پیام رسانها و شبکه‌های اجتماعی داخلی توسط مردم و نهاد های انقلابی است.

وی یادآور شد: ما باید هرچه سریعتر سند حکمرانی فضای مجازی انقلاب اسلامی را مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب تدوین کنیم تا بتوانیم این محاصره تبلیغاتی دشمن را بشکنیم.

خوش‌رقصی اینستاگرام برای دولت آمریکا؛ حساب چند فرمانده سپاه مسدود شد

انتهای پیام/

R1370/P/S2,41,1417/CT12 واژه های کاربردی مرتبط فضای مجازی اینستاگرام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فضای مجازی اینستاگرام فضای مجازی اینستاگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۹۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،کتاب «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» تالیف هژیر فتحی و با همکاری فائزه تقی‌پور منتشر شد.

روندهای طی شده دهه‌های اخیر نشان داده که میزان مصرف رسانه‌های سنتی که روزگاری رسانه‌های جریان اصلی جامعه بوده‌اند رو به افول نهاده و شبکه‌های اجتماعی مجازی منبع اصلی دریافت اطلاعات شده‌اند. تبدیل این شبکه های اجتماعی به عنوان منابع اصلی تولید و توزیع خبر، فضایی را شکل داده است که این روزها می توان ادعا کرد رسانه‌های سنتی دیگر مثل گذشته قادر نیستند دستورکار برای افکار عمومی تعیین کنند. در این وضعیت، رسانه‌های اجتماعی کارکرد تعیین دستورکارها و برجسته سازی موضوعات را بر عهده گرفته اند از این منظر متخصصان حوزه رسانه در خصوص ادامه این روند و آینده مواجه ای که شبکه های اجتماعی با رسانه های سنتی دارند، نگران باشند.

منظر آینده پژوهی در حوزه رسانه هم برای تحریریه رسانه ها و هم برای سیاستگذاران حوزه رسانه مفید و اثر بخش خواهد بود. در این کتاب کوشیده شد که سناریوهای محتمل آینده که در مواجهه شبکه های اجتماعی مجازی با رسانه های سنتی ایران رخ خواهد داد، با روش علمی شناسایی و تبیین شود تا هم فعالان حوزه رسانه به خصوص مطبوعات از آن بهره ببرند و هم متولیان رسانه ای کشور درک بهتری از جایگاه آینده شبکه های اجتماعی در فضای رسانه ای کشور داشته باشند.

کتاب حاضر حاصل پژوهشی است با روش آینده‌پژوهی در مقطع دکترا، با عنوان «آینده پژوهی شبکه های اجتماعی در مواجهه با رسانه های سنتی ایران از منظر روابط قدرت» که در آن سعی شده آینده های محتملی که شبکه های اجتماعی مجازی در مواجهه با رسانه های سنتی ایران دارند، شناسایی و تبیین شود. در این پژوهش، خبرگان رسانه ای، دانشگاهی و فضای مجازی به شناسایی مولفه های اثربخش در این مواجهه رسانه ای پرداختند که در نهایت به ترسیم سناریوهای آینده منجر شد. همچنین در فصل آخر نیز به موضوع روزنامه نگاری رباتی به عنوان روشی برای برون رفت رسانه های سنتی از منجلاب کمبود مخاطب و بهبود وضعیت این وسایل ارتباط جمعی در حوزه محتوا و مخاطب پرداخته شده است.

«آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» در ۱۸۰ و به قیمت ۱۸۰ هزار تومان در سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده است.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899353

دیگر خبرها

  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده