Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کاشان - ايرنا - رييس اداره آب و فاضلاب روستايي اردستان با اشاره به حمل و توزيع افزون بر 66 هزار مترمکعب آب آشاميدني به نقاط روستايي اين شهرستان در سال گذشته گفت: بارش هاي رگباري باران که از آغاز سال جديد شاهد بوديم، به کاهش نياز براي آبرساني روستايي منجر مي شود.

رضا دهقاني روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: هم اکنون به 52 روستا با تانکر آبرساني مي شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزديک 25 درصد کاهش نشان مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: بيشتر روستاهاي دهستان برزاوند که کوهستاني هستند، با توجه به وارد شدن آب به قنات ها مخزن هاي فلزي آنها از آب آشاميدني پر مي شوند اما در دهستان همبرات روستاهاي سرجهن، سرهنگ چه، کسوج ، شيرازان و خرم آباد هنوز قنات ها پر نشده و آبرساني سيار براي مصرف خانگي روزانه ادامه دارد.
رييس اداره آب و فاضلاب روستايي اردستان همچنين اضافه کرد: جهت کاهش هدر رفت آب، شبکه آبرساني روستاي اونج در بخش مرکزي به طول 2 هزار و 200 متر با اختصاص افزون بر 20 ميليارد ريال اعتبار به زودي تعويض خواهد شد.
وي با اشاره به لزوم ساختن مخزن هاي آب در تعدادي از روستاي اردستان ادامه داد: قراردادي به منظور ساخت مخزن 2 هزار مترمکعبي پيش ساخته در روستاي جنبه با اعتبار بيش از 2 ميليارد و 400 ميليون ريال و ساخت چاه کمکي روستاي سرابه با اعتبار يک ميليارد ريال به امضا رسيده است.
دهقاني در ادامه نيز با اشاره به اقدام هاي صورت گرفته در سال گذشته از جمله واگذاري 149 مورد انشعاب تشريح کرد: ساخت شبکه آبرساني و زير پوشش قرار دادن روستاهاي تل آباد و سهرويه با 2 هزار و 100 متر طول و اعتبار بيش از يک ميليارد و 460 ميليون ريال، تعويض و اصلاح شبکه توزيع آب روستاي شيرازان در دهستان همبرات به طول 2 هزار و 100 متر و اصلاح انشعابات به طول 510 متر با اعتبار يک ميليارد و 700 ميليون ريال از جمله اقدام ها بود.
وي يادآور شد: تعويض و اصلاح يکهزار و 700 متري شبکه توزيع آب روستاي ماستبندي با اصلاح انشعابات به طول 450 متر با اعتبار يک ميليارد و 600 ميليون ريال، تعويض و اصلاح قسمتي از شبکه توزيع آب 700 متري روستاي تلک آباد در بخش زواره و اصلاح 100 انشعاب با اعتبار 680 ميليون ريال و حفر چاه آب آشاميدني مجتمع هشت روستاي موغار با اعتبار يک ميليارد و 400 ميليون ريال از ديگر اقدام هاي صورت گرفته در سال گذشته بود.
به گفته رييس اداره آب و فاضلاب روستايي اردستان، 108 روستاي اين شهرستان هم اکنون آبرساني مي شوند که 45 روستا از اين ميان زير پوشش نيستند.
11 هزار و 230 مشترک در شهرستان اردستان وجود دارد که آب مورد نياز آنها از سوي 40 حلقه چاه و همچنين انتقال آب از اصفهان تامين مي شود.
شهرستان اردستان با جمعيت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزديک به 118 کيلومتري شمال شرقي اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان

فرماندار اردستان گفت: جاری شدن سیل، موجب ۵۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف این شهرستان شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید محمدهادی احمدی طبا فرماندار اردستان گفت: بارندگی‌های شدید سه شنبه هفته گذشته (چهارم اردیبهشت) و جاری شدن سیل، موجب ۵۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های زراعی، دامی و راه‌های روستایی این شهرستان شد.

وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده هنوز میزان خسارت وارده به طور کامل و دقیق مشخص نشده، اما برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که در حوزه راه‌ها حدود ۴۰۰ میلیارد ریال، در بخش کشاورزی ۷۰ میلیارد ریال و در بخش ساختمانی ۵۰ میلیارد ریال خسارت به شهرستان اردستان وارد شده است.

فرماندار اردستان تصریح کرد: براساس اعلام اداره هواشناسی میانگین بارش‌های سال زراعی جاری شهرستان به ۱۴۷ میلیمتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۱۳ میلیمتر، ۲۶ درصد و نسبت به بلند مدت ۳۵ درصد افزایش داشته است.

احمدی طبا زواره با بیان اینکه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان مقرر شد تمامی دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند افزود: با پیش‌بینی‌هایی که از چند روز قبل انجام شده بود در حوزه شهری مشکل چندانی وجود نداشت و در حوزه راه‌های اصلی و جاده ترانزیت مورد خاصی وجود نداشت، ولی در جاده‌های روستایی هنوز ۲ مسیر دچار آبگرفتگی است که تلاش می‌شود با کمک نیرو‌های خدمات رسان تا پایان امروز این مشکل برطرف شود.

احمدی طبا زواره گفت: با همکاری مدیرکل مدیریت بحران استانداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، ماشین آلات راه سازی مورد نیاز به شهرستان اعزام شدند و به کمک مسوولان محلی شتافتند که از همه آن‌ها تقدیر می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌های مسوول باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به جبران خسارت‌های سیل اخیر اقدام کنند، همچنین با توجه به پیش‌بینی‌اداره هواشناسی که از روز سه شنبه در منطقه بارندگی خواهیم داشت روز دوشنبه نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان را برگزار خواهیم کرد و اداره‌ها در آماده باش خواهند بود.

فرماندار اردستان گفت: برای نخستبن بار بانک اطلاعاتی از تعداد ماشین‌آلات سنگین بخش دولتی و خصوصی شهرستان جمع‌آوری و در سیل اخیر نیز از ماشین‌آلات بخش خصوصی و معادن شهرستان استفاده شد.

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • ۸۰۰۰ میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی