Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-09@08:30:32 GMT

نکوداشت محمود منصور برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۹۹۱۹

به گزارش ایلنا، نهمین جایزه علمی علی‌محمد کاردان استاد فقید روان‌شناسی، تعلیم و تربیت و بنیان‌گذار روان‌شناسی اجتماعی در ایران با نکوداشت «محمودِ منصور» استاد برجسته روان‌شناسی، دوشنبه ۲ اردیبهشت ساعت ۱۵ با حضور روان‌شناسان، اساتید دانشگاه، دانشجویان در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

غلامعلی افروز، محمدعلی بشارت، شهلا پاکدامن و رضا پورحسین از اساتید روان‌شناسی، محمد حاتمی رییس نظام روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی و استاد محمود منصور در این برنامه به سخنرانی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلیپی از زندگی وفعالیت‌های علمی استاد نیز برای حاضرین پخش می‌شود.

محمود منصور سال ۱۳۰۹ در شهرستان اراک متولد شد. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی در شهر اراک و دوران متوسطه در دارالفنون تهران توانست به عنوان شاگرد اول کنکور اعزام دانشجو به اروپا در موسسه ژان ژاک روسو_دانشگاه ژنو سوئیس موفق به اخذ دیپلم عمومی مقدماتی، دیپلم عمومی روان‌شناسی کودک و ژنتیک، لیسانس روان‌شناسی عمومی و تحولی، گواهینامه اختصاصی روان‌شناسی تجربی آزمایشگاه معادل کارشناسی ارشد و دکترای روان‌شناسی ژنتیک و بالینی شود.

منصور رساله دکترای خود را با ژان پیاژه پیش‌گام گران‌قدر نظریه ساخت و ساز گرایانه معرفت و موضوع بررسی تحولی و بالینی روابط بین هوش وادراک نظریه تمرکزهای نسبی و فعالیت‌های عملیاتی انتشارات دانشگاه ژنو به پایان رساند. استاد محمود پس از ۱۱ سال تحصیل در زمینه روان‌شناسی در سوئیس به ایران بازگشت.

شالوده روانی تربیت، احساس کهتری، روان‌شناسی ژنتیک، زمینه بزهکاری کودکان ونوجوانان،  بیماری‌های روانی، روان‌شناسی ژنتیک تحول روانی از تولد تا مرگ و اولین لغت‌نامه روان‌شناسی برخی از تالیفات استاد محمود منصور است.

وی همچنین توانست جوایز هشتمین و هجدهمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را برای کتاب‌های شخصیت و کتاب روان‌شناسی ژنتیک تحول روانی از تولد تا پیری را از آن خود کند.

تاکنون در دوره‌های گذشته این جایزه علمی، اساتیدی چون مرحوم علی شریعتمداری، رضا داوری اردکانی، مرحوم غلامحسین شکوهی، مرحوم احمد احمدی و استاد احمد صافی و غلام‌عباس توسلی تجلیل شده‌اند.

تلفن گویای ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: روانشناسی فرهنگسرای ارسباران رضا پورحسین محمود منصور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک

به گزارش خبرگزاری مهر، وجیهه محمدی فلاح با اشاره به اینکه مشاوره ژنتیک در سطح استان البرز در یک مرکز دولتی و پنج مرکز غیردولتی ارائه می‌شود، از ارائه این نوع مشاوره به ۵ هزار و ۳۷۸ نفر در سال گذشته در راستای پیشگیری از معلول زایی خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز عنوان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۶۷۲ خانواده از یارانه مشاوره ژنتیک و کمک هزینه آزمایش‌های پرهزینه مربوطه استفاده کرده‌اند. در مجموع ۵۷ خانواده دارای سه یا چهار معلول از خدمات مشاوره ژنتیک به صورت رایگان بهره مند شدند.

وی با اشاره به پرداخت هزینه آزمایش‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان از سوی بهزیستی مطرح کرد: در سال گذشته طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها برای یک هزار و ۵۷۷ زن سرپرست خانوار و طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌های سالمندی برای ۵ هزار و ۹۶۸ نفر اجرا شد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: برای خانواده‌های دارای عضو معلول با نظر مددکار مربوطه مشاوره ژنتیک ارائه و آزمایش‌های ژنتیک نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

کد خبر 6098166

دیگر خبرها

  • قامت شیراز در شعر، ادب و اندیشه بلند و شاخص است
  • چهلمین یادواره نکوداشت مقام معلم و استاد شهید مرتضی مطهری
  • روان‌سازی و تسهیل در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • روان‌سازی در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • اساتید برتر دانشگاه دامغان تقدیر شدند
  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • کمک از دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد/ انصراف از دانشگاه به دلیل رفتارهای زشت استاد