Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور با بیان اینکه با وجود بارندگی‌های فراوان در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی با مشکل سیل و سیلاب مواجه نبودیم، گفت: این بخاطر آن است که دولت با هدف احیا دریاچه ارومیه، ۴ الی ۵ سال است که تلاش می‌کند و توانسته ۲۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های مختلف را لایروبی کند. همچنین سدهایی که در این مناطق آماده آبگیری شده بودند، توانست ۵۷۵ میلیون متر مکعب آب را در خود جای دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه سیل اخیر در کشور مشکلات گسترده ای برای مردم ایجاد کرد و خسارت‌های زیادی به زیربناها، اراضی کشاورزی و منازل مسکونی وارد نمود، تاکید کرد: مردم مناطق سیل زده ، به هیچ وجه نباید نسبت به جبران خسارات نگرانی داشته باشند چرا که دولت با افتخار در این مسیر تلاش خواهد کرد و با کمک هم و دست به دست یکدیگر، خرابی‌ها را بهتر از گذشته خواهیم ساخت.

 

روحانی گفت: بسیار دشوار است که مردم با از بین رفتن منازل و وسایل زندگی خود بخواهند مدتی را در چادر و یا خانه‌های اقوام زندگی کنند.

 

دکتر روحانی افزود: جبران خسارت و تحمل آسیب دیدن و از بین رفتن لوازم منزل که گاهی حاصل تلاش یک عمر یک خانواده بوده، بسیار سخت است.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران در درجه اول و دولت پس از آن، در این امتحان الهی موفق بودند، خاطر نشان کرد: ملت ایران بالاترین توفیق را در کمک و یاری یکدیگر داشتند و دولت با همه توان خود در این عرصه گام نهاد و همه اقشار و بخش‌ها اعم از امداد، هلال احمر، اورژانس، کمیته امداد، نیروهای مسلح و بسیج به صحنه آمدند.

 

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در این حادثه علیرغم مشکلات، برخی اقدامات و کارهای گذشته دولت نیز نمایان شد، افزود: بخش بزرگی از این سیلاب ها از مسیر کانال‌کشی و زهکشی‌هایی که به منظور توسعه کشاورزی در دشت گرگان در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده بود،  به سمت دریا هدایت شد.

 

رئیس جمهور ادامه داد: این نشان می‌دهد که اقدامات عمرانی و زیربنایی نه در روز عادی، بلکه در روزهای سخت هم به کشور کمک می‌کند.

 

دکتر روحانی با بیان اینکه با وجود بارندگی‌های فراوان در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی با مشکل سیل و سیلاب مواجه نبودیم، گفت: این بخاطر آن است که دولت با هدف احیا دریاچه ارومیه، ۴ الی ۵ سال است که تلاش می‌کند و توانسته ۲۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های مختلف را لایروبی کند. همچنین سدهایی که در این مناطق آماده آبگیری شده بودند، توانست ۵۷۵ میلیون متر مکعب آب را در خود جای دهند.

 

رئیس جمهور افزود: اگر لایروبی صورت نمی‌گرفت و آب‌هایی که در پشت سدها قرار دارند نیز آزاد می‌شد، امروز در آذربایجان شرقی و غربی هم با سیل مواجه بودیم.

 

دکتر روحانی با بیان اینکه بارها این را گفته‌ایم که یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم تلاش در راستای احیا دریاچه ارومیه است، گفت: احیا دریاچه ارومیه به معنای نجات زندگی، ۱۵ میلیون نفر جمعیت کشور است چرا که اگر این دریاچه خشک می‌شد، تمام منطقه شمال غرب کشور تحت تاثیر گرد و غبار نمکی قرار می‌گرفت و همه محصولات زراعی از بین رفته و زندگی مردم تحت تاثیر قرار می‌گرفت.

 

رئیس جمهور ادامه داد: افتخار دولت یازدهم این است که در اولین جلسه دولت درباره دریاچه ارومیه تصمیم‌گیری کرد و امروز شاهد آثار مثبت آن هستیم به گونه‌ای که امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱.۶ دهم به آب دریاچه ارومیه اضافه شده است.

 

دکتر روحانی با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر هر چند که مشکلاتی را برای زندگی مردم ایجاد کرده و دولت هم برای جبران خسارات مشکلات فراوانی خواهد داشت، اما حیات را به کشور بازگردانده است، اظهار داشت: مردم در این حادثه بسیار کمک‌های فراوانی کردند اما تعدادی معدود هم بودند که در فضای مجازی به جای آنکه کمک کنند، روحیه مردم را تخریب کردند که باید این موارد را دنبال کرده و کسانی که در این ایام به ملت خدمت کرده و آنهایی که به مردم به نحوی ظلم کردند را شناسایی و مشخص کنیم.

 

دکتر روحانی با تقدیر از اقدامات دستگاه‌های اجرایی در این ایام افزود: برخی از اقداماتی که توسط دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته شاید نظیر آن در دنیا وجود نداشته باشد به گونه‌ای که در مدت ۳ هفته از ۴ هزار روستایی که دچار قطع آب شده بودند، ۳ هزار و ۹۰۰ روستا به شرایط عادی بازگشته و امروز تنها برای ۲.۵ درصد از روستاها این مشکل وجود دارد؛ همچنین از ۲ هزار و ۳۵۲ روستایی که با قطع برق مواجه شد، امروز برق ۲ هزار ۳۳۳ روستا وصل شده است.

 

رئیس جمهور افزود: اگر این اقدامات را با دیگر کشورهایی که دچار اینگونه حوادث می‌شوند، مقایسه کنیم، می‌بینیم که اقدامات بسیار ویژه‌ای در بخش‌های مختلف از جمله جاده‌سازی و ایجاد پل‌های موقت انجام شده است.

 

دکتر روحانی با بیان اینکه عدم شیوع بیماری‌های واگیردار، علیرغم مشکلات بزرگ در مناطق سیل‌زده یکی از افتخارات کشور بشمار می‌رود، گفت: این نشان می‌دهد که تلاش و اقدامات بسیار خوبی در این راستا از سوی هلال احمر، اورژانس و مراکز بهداشتی و درمانی صورت گرفته و موجب حیرت برخی از مراکز بهداشتی جهان شده است.

 

رئیس جمهور با قدردانی از رهبر معظم انقلاب بخاطر پاسخ به نامه دولت برای استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی جهت جبران خسارت‌ها و نیازی که در این بخش وجود دارد، گفت: مقام معظم رهبری در دیداری که حضورا خدمت ایشان بودم، فرمودند که معتقدم  باید از صندوق در راستای جبران خسارات مردم کمک شود.

 

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر اقدام بسیار خوبی از سوی معاون اول رئیس جمهور، وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها، برای برآورد اولیه خسارات در مناطق سیل‌زده انجام شده است، اظهار داشت: در مجموع براساس این برآوردها حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارات به بخش‌های مختلف وارد شده که البته این رقم با بررسی دقیق خسارت‌های سیل در استان خوزستان ممکن است افزایش پیدا کند.

 

رئیس جمهور ادامه داد: دولت تا آنجا که ممکن باشد از امکانات بودجه‌ای خود برای جبران خسارات استفاده خواهد کرد و گزارش آن را به مقام معظم رهبری ارایه خواهد کرد و هر میزان که نیاز باشد از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده می‌کنیم.

 

دکتر روحانی تاکید کرد: مردم باید مطمئن باشند که در حد توان و امکان خود برای جبران خسارات تلاش می‌کنیم، کما اینکه در جلسه امروز دولت مصوبه گذشته در این خصوص را به دلیل وسعت خسارت‌ها در بخش‌های مختلف بویژه کشاورزی اصلاح کردیم.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم در صحنه تلاش‌های دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت راه و شهرسازی، کشور، نیرو و جهاد کشاورزی را می‌بینند، اظهار داشت: برخی از دستگاه‌ها مانند وزارت امور خارجه و وزارت نفت نیز هستند که نقش آنها توانسته کمک شایانی را داشته باشد که در تبلیغات زیاد به چشم نمی‌آید.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان در آذربایجان‌غربی در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند

سعید کریمی کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان و وضعیت جوی حاکم، هشدار جدیدی امروز مبنی بر بروز سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و نیز وقوع رعد و برق صادر شد.

وی افزود: رگبار باران و رعد و برق در نقاط مستعد وقوع تگرگ نیز دور از انتظار نیست و وزش تند باد لحظه‌ای نیز برای استان پیش بینی شده است.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها، خسارت به سازه‌های موقت در اثر تند باد و گردو خاک نیز برای استان تا روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی از شهروندان خواست تا از تردد در حاشیه رودخانه ها، ارتفاعات و کوهنوردی خودداری و در راستای کاهش خسارت‌ها به توصیه کارشناسان کشاورزی نیز توجه کنند.

آذربایجان‌غربی از اواخر هفته گذشته شاهد بارش باران و تند باد‌های لحظه‌ای بود این بارش‌های رگباری در اغلب مناطق استان به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی از عصر فردا
  • سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • شهروندان در آذربایجان‌غربی در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند
  • بارش شدید باران و سیلابی شدن شهر دیزج دیز + فیلم
  • سیل وحشتناک در شبستر آذربایجان شرقی‌ + فیلم
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • علامت استاد حقیقی داشتن تزکیه برای تسخیر قلوب است
  • استان تهران چطور تقسیم می شود ؟ مراکز استان ها مشخص شدند