Web Analytics Made Easy - Statcounter

برومند گفت: نمره سال گذشته ما در شورای عالی ۱۵ است و هنوز فعالیت‌های ما جای پیشرفت دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود برومند معاون پژوهشی وزارت علوم در جلسه شورای عالی عتف که عصر امروز برگزار شد، درباره عملکرد این شورا در سال ۹۷ اظهار کرد: امروز به موضوعات فناوران پرداختیم؛ گزارشات علمی و پژوهشی سال گذشته مطرح شد و به دنبال این هستیم تا در سال ۹۸ برنامه‌های علمی و فناورانه سال گذشته را پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره پیشبرد برنامه‌های عملیاتی شورای عالی عتف گفت: قرار است امسال با کمک برنامه بودجه، پژوهش و فناوری در ذیل اسناد بالادستی نظام عملکردی داشته باشند و تکمیل اطلاعات پژوهشی برای آسیب‌شناسی و ارائه آن‌ها به دستگاه‌های مختلف انجام شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم ادامه داد: قرار شد تا کمیسیون دائمی شورای عالی عتف جلساتی بیشتر در رابطه با موضوعات علم و فناوری برگزار کند، همچنین یکی دیگر از محور‌های امروز جلسه به پیگیری طرح‌های کلان ملی است.

۳۵ میلیارد تومان؛ میزان بودجه‌ طرح‌های پژوهشی

برومند درباره تامین بودجه برای طرح‌های کلان ملی اظهار کرد: برای طرح‌های پژوهشی نمی‌توان بودجه‌ای دقیق را تخصیص داد، اما مشخص آن ۳۵ میلیارد تومان است و البته باید بدانیم که سازمان بودجه چه زمانی این میزان را به ما تخصیص می‌دهد.

وی ادامه داد: موضوع مورد توجه این است که ابتدا در خود دستگاه‌ها باید بودجه پژوهش و فناوری را تامین کنند و سپس ما از بودجه عمومی که برای مان اختصاص یافته است، استفاده کنیم، البته تخصیص بودجه به شرط آن است که پروژه توانسته باشد از لحاظ کیفی و کمی خود را به اثبات رسانده باشد.

نمره سال گذشته ما در شورای عالی عتف ۱۵ است، چون فعالیت‌های خوبی در این حوزه علم و فناوری انجام گرفت و گزارشات ما به مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت به صورت دقیق ارسال شده هم اکنون گزارش اردیبهشت ماه آماده شده است.

برومند ادامه داد: ۵ نمره‌ای که کم کرده ام به دلیل آن است که هنوز فعالیت‌های ما جای پیشرفت دارند و ما باید بتوانیم تحلیل دقیقی از آن‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به شعار سال اظهار کرد: برای محقق کردن شعار سال، شورای عالی عتف امسال نمایشگاه تقاضا و فناوری یا همان تست‌ها را در سه نقطه از کشور برگزار می‌کند.

معاون پژوهشی وزارت علوم ادامه داد: در استان‌های آذربایجان شرقی یزد و تهران نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود و تاکنون ۱۱ قرارداد به امضا رسیده است.

برومند یادآوری کرد: به طور کلی هدف ما در سال ۹۸ ایجاد بستر مناسب برای افرادی که فعالیت‌های پژوهش و فناوری دارند در صبح به دنبال این هستیم تا نیاز آن‌ها را جواب به این هدف ما ایجاد بستر مناسب و وصل کردن افراد به یکدیگر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه امروز در نشست روسای حوزه‌های علمیه، نخبگان، دانشجویان، اساتید و هیأت رئیسه دانشگاه‌های گلستان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر براساس نیاز‌های عصر جدید در موضوعاتی مانند تهیه سند امنیت غذایی، سند هوش مصنوعی و سند فناوری کوانتونومی متمرکز شده است.

وی افزود: علت تحریم این شورا از طرف دولت‌های غربی، تمرکز فعالیت‌های جدی ما در زمینه علوم جدید بوده است.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه راهکار‌های مقابله با مهاجرت نخبگان و تحقق الگوی حکمرانی نخبگانی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی افزود: با تلاش‌های چند دهه اخیر در زمینه توسعه علوم انسانی و اسلامی، امروز ایران به یکی از کشور‌های شاخص در رشد کیفی این علوم تبدیل شده و هیچ کشوری به اندازه ما در این عرصه پیشرفت نداشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: سند دانشگاه اسلامی در سال‌های گذشته در این شورا مصوب شده است و با اجرای این سند غالب مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها رفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی اعلام شد
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور