Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مديرعامل بانک کشاورزي اعلام کرد: بر پايه پيش بيني ها، با اجراي کامل طرح توسعه اشتغال پايدار روستايي و عشايري در ماه هاي آينده، شمار شغل هاي جديد ايجاد شده از مرز 120 هزار مورد عبور کند.

به گزارش ايرنا از تارنماي بانک کشاورزي، روح الله خدارحمي چهارشنبه در همايش مديران اين بانک يادآوري کرد: يکي از اقدامات اثرگذار و تحسين برانگيز بانک کشاورزي در سال 1397 پرداخت 36 هزار ميليارد ريال تسهيلات 6 درصدي براي اجراي طرح توسعه اشتغال پايدار روستايي و عشايري بود که در 40 ساله پس از انقلاب، بي سابقه بود و حياتي دوباره به بخش روستايي و عشايري بخشيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: پارسال در زمينه پرداخت تسهيلات موفق شديم با پرداخت 480 هزار ميليارد ريال به تکاليف و برنامه هاي تعهدي خود عمل کنيم. ترکيب تسهيلات پرداختي نيز به نفع پرداخت هاي سرمايه اي تغيير کرد که مبين توانايي بانک کشاورزي در حمايت از زيرساخت هاي توليد است.
«همچنين رشد 50 درصدي تسهيلات پرداختي براي توسعه مکانيزاسيون، از ديگر ابعاد مهم عملکرد پرداخت تسهيلات بانک است».
خدارحمي افزود: در سال 1398 تمرکز ما بر جذب منابع ارزان قيمت و سپرده با نرخ هاي مصوب شوراي پول و اعتبار است.
** ادغام يا انحلال 64 شعبه در سال 1397
مديرعامل بانک‌کشاورزي به رشد 400 هزار ميليارد ريالي منابع بانک کشاورزي در 2 سال گذشته اشاره کرد و گفت: در پايان سال 1397 ميزان منابع ما به 920 هزار ميليارد ريال رسيد.
وي افزود: تلاش داريم بزودي از مرز يک هزار ميليارد ريال عبور کنيم؛ در حالي که سهم منابع ارزان قيمت ما از 40 درصد در پايان سال 1396 به 46 درصد در پايان سال 1397 افزايش يافت.
خدارحمي تصريح کرد: بانک در زمينه فروش اموال و دارايي هاي مازاد و همچنين بهينه سازي شبکه و کاهش شعبه هاي کم بازده نيز عملکرد خوبي داشت و با ادغام يا انحلال 64 شعبه، حرکت موثري در زمينه کاهش هزينه هاي غيرضروري انجام شد.
وي تصريح کرد: براي سال 1398 راهبردهاي روشن و موثري درنظر گرفته شده است و اصلاح ناترازي ها از جمله فقدان توازن درآمدها و هزينه ها بايد در دستور کار باشد.
مديريت هزينه ها شامل هزينه هاي مالي، هزينه مواد و ملزومات مصرفي، بهينه سازي مصرف انرژي و سوخت و از سوي ديگر، کوشش براي رشد درآمدها، تلاش مضاعف براي وصول مطالبات با درنظر گرفتن ملاحظات مربوط به مطالبات سيل زدگان، برنامه ريزي براي تعيين تکليف دارايي هاي راکد و واگذاري اموال مازاد بانک، بهينه سازي و کاهش هزينه هاي شبکه شعب و کنترل هزينه مطالبات مشکوک الوصول از ديگر اقدام هايي است که خدا رحمي به عنوان برنامه امسال اين بانک برشمرد.
به گزارش ايرنا، طرح توسعه پايدار مناطق روستايي و عشايري بهمن ماه سال 1396 آغاز شد و مبلغ يک ميليارد و 500 ميليون دلار از منابع ارزي صندوق توسعه ملي توسط بانک مرکزي تبديل به ريال و در اختيار چهار بانک قرار گرفت که يکي از آنها بانک کشاورزي است.
سهم بانک کشاورزي از دريافت اعتبار براي طرح توسعه پايدار روستايي در مرحله نخست سه هزار ميليارد تومان بود که 2 هزارميليارد تومان براي طرح هاي کوچک و بزرگ در اختيار بانک قرار گرفت.
رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي بيست و پنجم فروردين ماه امسال گفت: با استفاده از تسهيلات بانک کشاورزي در اجراي طرح توسعه اشتغال پايدار روستايي و عشايري، بيش از 32 هزار کسب و کار جديد براي بيش از 70 هزار نفر از روستاييان و عشاير کشور ايجاد شد.
طرح هاي معرفي شده از سوي متقاضيان بايد توجيه اقتصادي داشته باشد و اين تسهيلات شامل طرح توسعه اشتغال مناطق روستايي و عشايري داراي جمعيت کمتر از 10 هزار نفر مي شود.
اين طرح ها ايجاد گلخانه هاي کوچک، متوسط و بزرگ، کشت و فرآوري گياهان دارويي و استفاده از دام هاي اصلاح نژاد شده را دربرمي گيرد که البته طرح هاي بزرگ در کارگروه ملي بررسي و تصويب مي شود.
اکنون بيش از يک هزار و 800 شعبه بانک کشاورزي در سراسر کشور فعال است.
اقتصام*9186*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۱۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با اعلان اینکه برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است.  

وی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.  

دیگر خبرها

  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • اشتغال پایدار از عوامل نگه‌داشت جمعیت است
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی