Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر در دومین جلسه هماهنگی برای گذر از پیک بار تابستان سال ۱۳۹۸ و تلاش در راستای تحقق برنامه‌های صنعت برق کشور با حضور مدیران عامل شرکت‌های توزیع نیروی برق استان‌های مرکزی، همدان و لرستان در محل سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: مدیریت بار مطلوب با استفاده از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود با تدابیر و برنامه‌ریزی دقیق بنا بر تمهیدات وزارت نیرو و توانیر و تامین نیاز مصرف ذینفعان در زمان تقاضا هدف اصلی ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد شبیهی بیان کرد: با توجه به آسیب‌های گسترده شبکه برق در استان لرستان و سایر مناطق در سیل اخیر بر اساس اولویت‌ها و حساسیت‌های موجود در شبکه برق، اجرای پروژه‌های ظرفیت‌سازی قبل از پیک بار مهم است.

فرهاد شبیهی، تمرکز بر رویت‌پذیری مصرف مشترکان پرمصرف در شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای را ضروری دانست و افزود: تمهیداتی از سوی شرکت برق منطقه‌ای باید اتخاذ شود تا شرکت‌های توزیع بتوانند فیدرها را رصد کرده و با نصب کنتورهای هوشمند بتوانند مصرف مشترکان پرمصرف و دستگاه‌های اجرایی را رصد و کنترل کنند.

وی برنظارت رعایت الگوی مصرف در مساجد و مدارس توسط شرکت های توزیع برق تاکید کرد .

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر بابیان اینکه اجرای طرح های تشویقی ویژه صنایع و کشاورزی در سال ۹۸ همچنان اجرا می‌شود، افزود: تمام تلاش صنعت برق گذر از تابستان بدون خاموشی است.

وی برمقاوم‌سازی تاسیسات برق و ایجاد ظرفیت‌سازی به‌ویژه در استان لرستان برای گذر از پیک ۹۸ تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم گفت: امیداوریم با هماهنگی، همدلی و مدیریت مصرف به سمت عرضه و تقاضا و مدیریت بار صنایع در استان، بتوانیم از پیک بار ۹۸ به خوبی عبور کنیم.

محمد اله داد افزود: تلاش همه همکاران صنعت برق برای پایایی شبکه برق در سیل اخیر به ویژه در استان لرستان که موجب خسارات قابل توجهی به صنعت برق شد مثال زدنی است.

وی بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با انجام برنامه‌های طرح‌ریزی شده و استفاده حداکثری از پتانسیل‌های موجود از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

اله داد افزود: مدیریت مصرف فراتر از پیک‌بار تابستان است و لازم است در تمام طول سال انجام شود.

شهیدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در این جلسه به تشریح برنامه‌های این شرکت در خصوص کنترل بار مشترکان کشاورزی در راستای کاهش پیک بار سال ۹۸ پرداخت و افزود: ۴۰ درصد مصرف برق در استان همدان در بخش کشاورزی است.

خود نیا، مدیرعامل توزیع نیروی برق استان لرستان نیز با اشاره به این‌که سال جاری با وقوع سیل سالی سخت و سرشار از تجربه برای صنعت استان بوده است، افزود: بخشنامه‌های توانیر را با تمام تلاش با همراهی مسئولان ارشد استان برای گذر از پیک‌بار سال ۹۸ اجرایی خواهیم کرد.

ارائه طرح‌های ملی مرتبط با پیک، برگزاری جلسه هماهنگی با استانداران برای گذر از پیک، پیگیری درخصوص استفاده از مولد های موجود و نحوه اطلاع‌رسانی در زمان پیک بار از جمله موارد مطروحه در این جلسه بود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: مشترکان بخش خانگی و تجاری که در تابستان امسال مصارف برق خود را ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش صورتحساب‌ها و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی همچون ۶۰۰ دستگاه خودرو و لوازم خانگی برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان با اعلام برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مدیریت مصرف و گذر موفق از پیک بار در تابستان سال جاری اظهار کرد: تابستان سال جاری با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده توسط وزارت نیرو در سطح کشور، مشترکان بخش خانگی و تجاری که در تابستان امسال مصارف برق خود را ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش صورتحساب‌ها و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون ۶۰۰ دستگاه خودرو و لوازم خانگی برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ناترازی در حوزه تولید و مصرف برق وجود دارد، افزود: با توجه به شرایط دشوار تأمین برق، لازم است هر اقدامی برای مدیریت پیک بار تابستان با نگاه به تداوم آن در سال‌های پیش رو برنامه‌ریزی و اجرا شود که این مهم نیازمند نگرش هدفمند در بخش‌های مختلف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خاطرنشان کرد: برای اینکه در پیک بار تابستان بتوانیم با مدیریت مصرف به خوبی از اوج بار عبور کنیم نیازمند مشارکت و همکاری مشترکان به‌ویژه در بخش صنعت هستیم و رویکرد شرکت توزیع نیروی برق استان بر این است که با استفاده از نظر صاحبان صنایع و بررسی پیشنهادات آن‌ها با هماهنگی مناسب، گذر موفقیت‌آمیزی از دوران اوج مصرف داشته باشیم.

لهونیان اضافه کرد: در دوره زمانی یکم خرداد الی سی‌ویکم شهریور و از ساعت ۸ الی ۲۴، صاحبان صنایع بایستی یک روز در هفته میزان مصرف برق خود را تعدیل کنند و به جای آن در روز جمعه فعالیت داشته باشند.

وی گفت: موضوع بعدی مشترکان بخش کشاورزی و انشعاب پمپاژهای آب و چاه‌های کشاورزی است که با همکاری پنج ساعت روزانه (از ساعت ۱۲ الی ۱۷ مصرف برق نداشته باشند) بقیه ساعات مصرف برق این دسته مشترکان به‌صورت رایگان حساب می‌شود و علاوه بر آن مشمول پاداش همکاری خواهند شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در خصوص مشترکان بخش اداری هم گفت: دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند در غیر این صورت برق آن‌ها قطع خواهد شد.

لهونیان با بیان اینکه در خصوص «مولدین خود تأمین» هم برنامه داریم، افزود: مشترکانی که مولد برق و یا ژنراتور دارند می‌توانند با مشارکت در این برنامه بخشی از برق خود را تأمین کرده و به کاهش بار شبکه هم کمک کنند که در این راستا مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

کد خبر 751178

دیگر خبرها

  • توزیع اقلام امدادی میان عشایر آسیب‌دیده از بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر از اولویت‌ها است
  • خسارت طوفان و تند باد به زیر ساخت و شبکه برق هرمزگان
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • طرح فروش فوری ریسپکت ۲ آغاز شد + جدول
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود