Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:41:19 GMT

تعداد اردوگاه های سیل زده خوزستان به 85 اردوگاه کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۲۵۱۸

تعداد اردوگاه های سیل زده خوزستان به 85 اردوگاه کاهش یافت

اهواز - ایرنا - مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: کار بازگشت برخی سیل زدگان خوزستان به منازل خود آغاز شده و تعداد اردوگاه های موقت سیل زدگان از 110 اردوگاه به 85 اردوگاه رسیده است.

به گزارش ایرنا فریبا نظری پور کیائی روز چهارشنبه در جلسه ای با موضوع وضعیت سیلاب و بررسی وضعیت زنان و خانواده ها در این وضعیت در اهواز با اشاره به وضعیت آسیب دیدگان ناشی از سیل که در اردوگاه ها استقرار دارند بیان کرد: افرادی که از اسکان اضطراری به اسکان موقت رسیدند باید هرچه سریعتر در صورت آماده بودن محل سکونت و عادی شدن شرایط به منازل خود برگردند زیرا اجتماعات در اردوگاه ها مشکلاتی ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به استفاده از طرح بازتوانی اجتماعی افزود: هرچه از بحران فاصله گرفته می شود از توجه به برخی مسایل فاصله گرفته می شود در حالی که در این موقعیت تازه کار ما در حوزه زنان و خانواده و کودکان آغاز می شود.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده ادامه داد: براساس تاکید وزیر کشور ضرورت دارد تجربیات استان ها در مقابله با بحران های مختلف مستند سازی شود چراکه نیازمند تکمیل، مرور و استفاده از این دانش سازمانی و تجربه امروز این بحران هستیم.
وی افزود: با مستندنگاری بحران های امروز می توانیم برای بحران های آینده آماده باشیم و با مرور بحران های گذشته نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی شناسایی کنیم.
نظری پور کیائی با بیان اینکه دفاتر بانوان و خانواده استانداری ها در سراسر کشور مرجع متناظر کنوانسیون حقوق کودک در ایران هستند توضیح داد: پارسال مصوبه ای مبنی بر عضو شدن مدیران کل بانوان و خانواده استانداری ها در ستاد بحران صادر شد اما متاسفانه جا انداختن این مصوبه کاری سخت بوده است.
وی افزود: تاکید می شود مدیران دفاتر بانوان و خانواده استانداری ها باید در جلسات ستاد بحران استان ها شرکت کنند.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه در فروردین امسال سخنگوی وزارت کشور علاوه بر تامین خوراک و اسکان بر توجه ویژه به توزیع گسترده نیازهای بهداشتی زنان و کودکان از سوی هلال احمر تاکید کرد و گفت: زنان، کودکان و سالمندان یا بیماران خاص نیازهای خاصی دارند که باید به این نیازها توجه شود.
وی با اشاره به رضایت نسبی مردم از وضعیت امداد رسانی گفت: متوجه شدم که در خوزستان متناسب با جنسیت، سن ، قومیت و مذهب، در بحث امداد رسانی به مردم توجه شده و اکنون به مسایل و نیازهای زنان و کودکان و مسایل قومی در بحران به گونه ای توجه می‌شود که شاید سال های گذشته به آن توجه نمی شد.

* حجم کمک ها و حمایت ها بیش از ظرفیت است
معاون پشتیبانی و توسعه نیروی انسانی استانداری خوزستان نیز در این نشست وجود یک مدیریت جامع بحران با تقسیم بندی وظایف و داشتن یک فرماندهی واحد را ضروری دانست و گفت: حجم کمک ها و تجهیزات و امکانات ورودی به خوزستان در اسکان و حمایت از سیل زدگان بیش از ظرفیت مورد نیاز است.
علی بحرینی بیان کرد: در برخی اردوگاه‌ها با جمعیت 20 هزار نفر تا 180 هزار پرس غذای گرم توزیع می شود که نشان دهنده نبود مدیریت صحیح در این زمینه است.
وی افزود: با اینکه بارها تاکید شده مواکب غذا را توزیع نکنند اما توجهی نمی شود.
وی با اشاره به اینکه در سیلاب اخیر تنوع خدمات چشمگیری را شاهد بودیم بیان کرد: در شمال خوزستان مشغول بازگرداندن اهالی روستاهای تخلیه شده و در جنوب استان در حال پیشگیری و جلوگیری از نفوذ آب به بخش های دیگر هستیم که نیازمند یک مدیریت جامع است.
وی با بیان اینکه باید در رویارویی با بحران، حوادث و مدیریت آنها تجدید نظر شود گفت: لازم است برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی پسا سیل و بحران های ناشی از آن از هم گسیختگی وجود نداشته باشد و هر دستگاهی به طور جداگانه برای خود شرح وظایف تعریف نکند بلکه همه در چارچوبی منسجم و زیر فرماندهی مدیریت جامع بحران تقسیم وظایف شوند تا کمترین آسیب های اجتماعی را پس از سیل شاهد باشیم.
بحرینی با بیان اینکه امسال برای خریداری 2 میلیون تن گندم مازاد در خوزستان هدف گذاری شده بود ادامه داد: بروز سیل در مزارع گندم که آماده درو بودند موجب خسارات بسیاری به کشاورزان شد لذا باید در پرداخت خسارت به آنها بسیار دقت شود و ارزیابی و تعیین خسارت به درستی انجام شود.
وی ادامه داد:توجه به چگونگی پرداخت خسارات از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند؛ باید توجه داشت که کار ما در پیشگیری از آسیب های اجتماعی پس از بحران سیل بسیار سخت خواهد بود.
از اوایل فروردین امسال به دلیل طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه بسیاری از مناطق حاشیه ای این رودخانه ها در خوزستان درگیر سیلاب است.
7164/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 سيل خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر مرکز فرآوری پیوند و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:با رضایت خانواده‌ها و تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ۶ پیوند اعضا امسال انجام شده است.

دکتر شریعتی افزود: در چهار روز گذشته نیز با تلاش تیم پیوند اعضا و رضایت خانواده‌ها، چهار پیوند عضو در  خوزستان انجام شده است که یک اقدام بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: امروز نیز اعضای یک خانم ۵۰ ساله اهل باغملک با رضایت خانواده، کبد این مرحومه در بیمارستان گلستان به یک بیمار نیازمند پیوند اهدا شد.

 

 

 

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان