Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:45:04 GMT

زیردریایی فاتح و ناوشکن سهند رژه می روند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۲۷۱۳

زیردریایی فاتح و ناوشکن سهند رژه می روند

تهران- ایرنا- فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش گفت:زیر دریایی بومی کلاس متوسط فاتح و ناوشکن تمام ایرانی و پیشرفته سهندبرای اولین بار بمناسبت روز ارتش در آب های نیلگون خلج فارس رژه می روند.

به گزارش ایرنا،روابط عمومی ارتش روز چهارشنبه بیست و هشتم فروردین به نقل از امیر دریادار دوم مجتبی محمدی اعلام کرد:زیر دریایی فاتح و ناوشکن سهند سال گذشته رونمایی و به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تبریک فرارسیدن روز 29 فروردین روز ارتش درباره برنامه این نیرو برای برگزاری باشکوه رژه یگان‌های سطحی و زیر سطحی و هوا دریایی نداجا در خلیج فارس گفت: همزمان با مراکز استان‌ها و تهران در بندرعباس نیز رژه نیروهای مسلح در سطح شهر و در خلیج همیشه فارس برگزار می‌شود.
وی افزود: با توجه به ماهیت دریایی، رژه واحدهای دریایی و هوایی نیروی دریایی راهبردی ارتش از جمله شناورهای سطحی، زیرسطحی و یگان‌های هوا دریای نیروی دریایی در آب‌های خلیج فارس و بر فراز آن برگزار خواهد شد.
همچنین نیروهای پیاده و یگانهای نیروی زمینی، نیروی هوایی، پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش و سپاه و بسیج در شهر بندرعباس رژه خواهند رفت.
دریادار محمدی در رابطه با یگان‌هایی که از نیروی دریایی ارتش در رژه روز ارتش شرکت می‌کنند،نیز گفت: یگان‌های شناور سطحی، زیردریایی و تعدادی از یگان‌های هوا دریایی نداجا در رژه دریایی فردا حضور دارند و در سطح شهر بندر عباس نیز یگان‌های پیاده و محمول نیروی هوایی، دریایی، زمینی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش مراسم رژه را با شکوه تر از سال گذشته برگزار خواهند کرد.
وی ادامه داد: در رژه دریایی فردا از هر یگان نیرو دریایی راهبردی ارتش ده‌ها فروند از شناورهای سطحی، زیر سطحی، قایق‌های تند رو و یگان‌های پروازی حضور خواهند داشت.
فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در ادامه خاطر نشان کرد: ویژگی خاص رژه 29 فروردین امسال این است که به جهانیان اعلام کنیم، 40 سال است که ایران اسلامی و نیروهای مسلح آن مسیر روبه‌جلوی خود را با اقتدار و صلابت طی می‌کنند.
دریادار محمدی ادامه داد: این روز همچنین یادکرد و گرامی داشت نیروهای ارتشی، سپاهی، بسیج، نیروی انتظامی و مردمی است که برای حفظ امنیت جان خود را نثار کرده اند.
وی با بیان اینکه 29 فروردین یاد آور خاطرات جانفشانی‌های نیروی زمینی قهرمان ایران است، گفت :همچنین این روز یادآور درگیری مستقیم نیروهای دریایی کشورمان با آمریکا در سال 1367 است که ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند و سبلان و ناو موشک انداز جوشن رشادت‌های ویژه ای از خود در برابر نیروی دریایی آمریکا نشان دادند و در تاریخ جاودانه شدند.
دریادار محمدی گفت: به همین دلیل روز 29 فروردین یادآور شهدای بزرگ نیروی دریایی در رویارویی مستقیم با ایالات متحده آمریکا نیز است.
وی تصریح کرد: پیام رژه 29 فروردین نیروهای مسلح از ارتش سپاه و بسیج این است که نیروهای مسلح ایران اسلامی برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تأمین امنیت منطقه آمادگی کامل دارد.
فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش گفت:نیروهای مسلح ضمن ارسال پیام صلح و دوستی به ملت‌های جهان می‌خواهند بگویند،آماده اند که در مسائل داخلی مانند زلزله، سیل و دیگر موارد و بلایای طبیعی همراه و هم دوش ملت بوده و به خدمت رسانی به آنها بپردازند.
دریادار محمدی با بیان اینکه نیروهای مسلح کشور هرگونه تهدید و تعدی را با محکم‌ترین شکل پاسخ خواهند داد، در پایان گفت: دفاع ما بازدارنده و شعار ما تأمین امنیت در سایه صلح و همکاری با کشورهای منطقه است.
شبس*سیام*9612 *1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ارتش سهند فاتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۲۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس واقع در میدان آزادی، اظهار داشت: من از خلیج فارس می‌آیم. ما هر ساله با اعزام دانشجویان دانشگاه‌های افسری به این منطقه، رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس را برای آنها تشریح می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حماسه‌آفرینی شهیدان رئیسعلی دلواری، دریاقلی و دریابان بایندر، و همچنین اجرای عملیات پیروزمندانه «مروارید» در هفتم آذر ۱۳۵۹، گفت: ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ نیز همرزمانم در خلیج فارس با ایستادگی در برابر آمریکا، افتخار آفریدند؛ عزیزانی که پیکرشان در قعر آب‌ها باقی ماند و خون پاک آنها برای همیشه در خلیج فارس می‌درخشد.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه خلیج فارس برای ما اعضای نیروی دریایی، بسیار مقدس است، افزود: اقتدار امروز کشور مرهون خون شهدایی است که جانانه در آن مقطع تاریخی جنگیدند و با ایستادگی خود، اقتدار ایران اسلامی را به همه نشان دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: ما هم تلاش می‌کنیم تا این اقتدار را به شکل ویژه‌ای که در شأن ملت ایران است، به نمایش بگذاریم که البته تحقق این امر، وابسته به دعای خیر تمام مردم برای ما است.

امیر دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: امروز هم ناوگروه‌های ما در آب‌های دوردست و اقیانوس‌ها در حال اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها هستند. امنیت شاهرگ اقتصادی کشور مانند دوران دفاع مقدس برقرار و پرچم زیبای کشورمان در بالاترین نقطه، برافراشته است.

در پایان این مراسم با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از هنرمندان پیشکسوت کشور، پوستر روز ملی خلیج فارس رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی