Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@05:14:41 GMT

کاهش ۱۳ درصدی وقوع جرایم مهم در استان آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۳۱۷۶

کاهش ۱۳ درصدی وقوع جرایم مهم در استان آذربایجان‌شرقی

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: در تعطیلات نوروز امسال وقوع جرایم مهم در استان ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سردار «حسین عبدی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد پلیس در روزهای تعطیلات نوروز پرداخت و اظهار داشت:   در تعطیلات نوروز امسال وقوع جرایم مهم در استان ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در این مدت سرقت مسلحانه و خشن در استان رخ نداده است، افزود: در مجموع میزان وقوع سرقت در استان 7 درصد رشد یافته است.

سردار عبدی با بیان این‌که آذربایجان‌شرقی جزو استان های امن و دارای کمترین میزان جرم در ایام نوروز بوده است، گفت: در این مدت 4 باند سرقت در استان متلاشی شده و میزان دستگیری سارقان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که از کل سارقان دستگیر شده 76.2 درصد معتاد، 96.2 درصد مرد، 81.5 درصد سابقه دار، 7.2 درصد غیر بومی و 83.9 درصد بیکار بودند، افزود: میزان جرایم کلاهبرداری در ایام طرح نوروزی امسال 14 درصد نسبت به طرح نوروزی سال گذشته کاهش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: در این مدت میزان نزاع و درگیری فردی 20 درصد و نزاع با سلاح سرد 26 درصد کاهش یافته و نزاع و درگیری دسته جمعی در حد مهار بوده و مانند سال گذشته 11 مورد روی داده است.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی سال گذشته 172 کیلوگرم انواع مخدر کشف شده بود و این میزان در طرح نوروزی امسال 330 کیلوگرم بوده که نشان از افزایش 91 درصدی کشفیات مواد مخدر دارد.

توسعه پایدار بدون امنیت محقق نمی شود

سردار عبدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش نیروی انتظامی در تحقق شعار «رونق تولید» اظهار داشت: اعتقاد دارم توسعه پایدار و رونق تولید بدون برقراری امنیت محقق نمی شود، در این راستا نیروی انتظامی با قاچاق کالا و ارز مبارزه می کند به طوری که در سال گذشته به ارزش بیش از 74 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در قالب 56 پرونده کشف و توقیف شد.

وی با بیان این‌که در این راستا 64 قاچاقچی دستگیر و 30 دستگاه خودرو توقیف شده است، گفت: در مجموع ارزش ریالی کشف قاچاق کالا در استان 352 درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی عمده کالاهای قاچاق کشف شده را شامل تلفن همراه، پوشاک، تجهیزات ماهواره و لوازم خانگی اعلام کرد و اظهار داشت: در طرح نوروزی امسال مردم 83 هزار و 812 مورد با پلیس 110 تماس گرفتند که این تعداد نسبت به ایام نوروز سال گذشته بیش از 45 درصد افزایش نشان می دهد.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به مشارکت خوب مردم در اجرای طرح نوروزی امسال یادآوری کرد: با همکاری رسانه ها و سازمان های مختلف تعداد تلفات 38 درصد کاهش یافت و از 50 فوتی طرح نوروزی سال گذشته به 31 فوتی در نوروز امسال رسید و 11 درصد نیز مصدوم کاهش یافته است.

سردار عبدی، تعداد تردد از جاده های استان در تعطیلات نوروز امسال را بیش از 16 میلیون و 444 هزار و 608 مورد اعلام کرد و ادامه داد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش یافته است.

وی از مردم خواست مشخصات اقلام خود در منزل مانند شماره سریال و کدهای آن ها را ثبت کنند تا در زمان بروز سرقت بتوانند کالاهای خود را که پلیس موفق به کشف آن ها شده و از طریق سامانه «نما» منتشر می کند، پیدا کنند.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان سیل کمک به سیل زدگان خسارت سیل خبرگزاری شبستان سیل خوزستان روز جوان مسابقات قرآن ارتش پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۳۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا پارسایی کیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرایم به‌خصوص سرقت مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه در مجموعه پلیس پیشگیری است.

وی افزود: در فروردین سال جاری با اجرای طرح‌های مختلف پیشگیرانه و پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز توسط مأمورین کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی این استان، یک هزار و ۸۵ فقره انواع سرقت کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا ۶۲۷ متهم که عمده آنها را سارقان تشکیل می‌دهند، دستگیر شده‌اند.

وی به کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت طی فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان اشاره کرد و گفت: تمامی متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده قضائی جهت تعیین تکلیف تحویل محاکم قضائی شدند.

کد خبر 6091051

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • بدحالی چند تن از هواداران تراکتور