Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: در سیل اخیر کشور حدود 1500 مدرسه بین 20 تا 70 درصد آسیب‌دیده و 80 مدرسه نیز تخریب‌ شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمد بطحایی عصر امروز در حاشیه بازدید از مدارس آسیب‌دیده از سیل اخیر در شیراز اظهار داشت: حجم خسارتی این سیل مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت و با اعتباراتی که برای بخش عمرانی فضاهای آموزشی و پرورشی برای سال 98 اختصاص می‌یابد، خیز بلندی برای مناسب‌سازی و استانداردسازی این فضاها برمی‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه جبران خسارات وارده به فضاهای آموزشی و پرورشی آسیب‌دیده از سیل اخیر در کشور در اولویت قرار دارد، گفت: در سیل اخیر در سطح کشور حدود 1500 مدرسه بین 20 تا 70 درصد آسیب‌ دیده است و 80 مدرسه از این تعداد نیز تخریب‌ شده و قابل‌استفاده نیست که به لطف خدا از نظر تأمین منابع بازسازی مشکلی وجود ندارد.

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: در این مسیر همچون گذشته از حمایت خیرین که همواره به آموزش‌ و پرورش کمک کرده‌اند و تعهدات بسیار خوبی را قبول کرده‌اند، بهره‌مندیم؛ چنانچه هم‌اکنون نیز جمعی از این خیرین در استان‌های خوزستان و لرستان تعهدات بسیار خوبی را پذیرفته‌اند.

بطحایی ادامه داد: امید است بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا دانش آموزان ما در مهر 98 در مدارس تازه ساخته‌ شده و بازسازی‌ شده مشغول به تحصیل شوند و در مورد مدارس تخریبی و غیرقابل‌ بازسازی نیز در صورت تأخیر در آماده‌سازی این مدارس، امکان فراهم کردن زمینه تحصیل دانش آموزان در مهرماه در فضاهای موقت همچون کانکس پیش‌بینی‌ شده است.

وی با اشاره به آماده‌سازی و بازگشایی مدارس آسیب‌دیده در سیل اخیر شیراز بلافاصله پس از تعطیلات نوروز، گفت: با همت و تلاش همکاران عزیزم این آسیب‌ها به‌ سرعت کاهش پیدا کرد، لذا جا دارد به همکاران که با جان‌ و دل و گاهی وقت‌ها با دست‌خالی این حماسه را رقم زدند، خسته نباشید بگویم.

وزیر آموزش‌ و پرورش یادآور شد: در این سفر علاوه بر بازدید از روند مرمت و بازسازی مدارس آسیب‌دیده در شیراز، چند پروژه آموزشی و پرورشی نیز افتتاح خواهد شد.

 

منبع:فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از معلمان نمونه در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر آموزش و پرورش گناوه سه شنبه شب در این آئین تجلیل از با اشاره به عملکرد ۲ ساله آموزش و پرورش شهرستان گفت: بعد از سال‌ها در دولت سیزدهم احداث ۴ مدرسه در سطح شهرستان آغاز شد که ۲ مدرسه در محله حرم به حرم و ۲ مدرسه در مرکز شهر قرار دارند.

ضرغام مردانی افزود: عملیات اجرایی سه سالن چند منظوره بزرگ در شهرستان آغاز و اعتبار آنها لحاظ شده است و سه زمین چمن طرح شهید سلیمانی نیز با همکاری مدیرکل استان در سطح شهرستان احداث شده است.

وی ادامه داد: تعمیرات اساسی در مدارس شامل رنگ آمیزی، بازسازی تأسیسات و مسائل دیگر که کمبود بوده در مدارس شهری و روستایی شهرستان طی ۲ سال انجام شده است.

مردانی بیان کرد: نظام مند کردن تمامی درآمدها از دیگر دستاوردها طی این مدت در آموزش و پرورش بوده که انجام شده است.

وی گفت: برگزاری دوره‌های توانمند سازی معلمان به ویژه دوره توانمند سازی ویژه معلمان قطب شمال استان، برگزاری کنکور سراسری، آزمون‌های استخدامی، کسب رتبه‌های استانی و کشوری در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف توسط دانش آموزان و معلمان، ساماندهی مدارس غیر دولتی، جهش معدل امتحان نهایی از دیگر دستاوردها است.

وی گفت: شهرستان گناوه طی ۲ سال ۳۵ نفر قبولی رشته‌های پزشکی داشته است و در رشته‌های مختلف دانشگاهی نیز تعداد زیادی از دانش آموزان پذیرفته شده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه بیان کرد: اجرایی کردن طرح مربی، مدرسه و معلم تراز انقلاب در راستای سند بنیادین تحول در آموزش و پرورش در شهرستان پیگیری شد و در همه برنامه‌های شهرستان آموزش و پرورش خط مقدم و حضور بسیار خوبی داشته است.

وی گفت: در راستای تحقق شعار همه برای آموزش و پرورش، آموزش پرورش برای همه» همه ادارات و دستگاه‌های شهرستان در کنار آموزش و پرورش و یاری کننده بودند و از همکاری همگی تقدیر می‌شود.

در این همایش بخش‌های متنوعی از جمله اجرای سرود دانش آموزی، پخش کلیپ و بخش‌های دیگر اجرا و در پایان از معلمان و فرهنگیان نمونه و برتر، معلم جوان برتر استانی و کشوری و ۷۵ پیشکسوت و بازنشسته فرهنگی شهرستان گناوه تجلیل شد.

کد خبر 6099933

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۴۰ خیرمدرسه ساز در چهارمحال و بختیاری
  • دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داد
  • ۱۱۰هزار مدرسۀ آسیب‌دیده در کشور سال ۱۴۰۳ نوسازی می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام بیش از ‌۱۹ هزار کلاس اولی‌ در زنجان
  • همایش تجلیل از معلمان نمونه در گناوه برگزار شد
  • محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود
  • فعالیت‌های پرورشی در مدارس تقویت خواهد شد
  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس