Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-05@23:16:03 GMT

6 تغییر کوچک با اثر چشمگیر بر سلامت

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۳۵۰۳

6 تغییر کوچک با اثر چشمگیر بر سلامت

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   فصل بهار زمان خوبی برای آغاز تغییرات در سبک زندگی است زیرا با بهبود شرایط آب و هوایی انجام فعالیت هر چه بیشتر قابل مدیریت است.

 

پروتئین بیشتری مصرف کنید

پژوهش‌ها نشان داده‌اند بزرگسالانی که کمتر از ۶۵ سال سن دارند برای حفظ سلامت مطلوب خود باید به ازای هر کیلوگرم از وزنشان ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ گرم پروتئین غذایی مصرف کنند. پس از ۶۵ سالگی، شما باید مصرف ۱ تا ۱.۲ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن خود را هدف گذاری کنید. به عنوان مثال فردی با ۱۵۰ پوند (۶۸ کیلوگرم) وزن حداقل باید ۶۸ گرم پروتئین در روز مصرف کند.شما می‌توانید یک منبع غذایی کامل پروتئین را به وعده‌های غذایی روزانه خود اضافه کنید. این می‌تواند به معنای استفاده از تخم مرغ یا جوی دوسر در صبحانه و پروتئین بدون چربی، مانند ماهی، توفو، یا مرغ در ناهار یا شام باشد.

 

برای مراقبت از خود زمان اختصاص دهید

مراقبت از خود تنها شامل روتین‌های پیچیده مراقبت از پوست نمی‌شود. در واقع مراقبت از خود شامل فعالیت‌های ظریفی است که به حفظ مرزهای سالم کمک می‌کنند. گاهی اوقات این می‌تواند به سادگی مهربان و محترمانه صحبت کردن با خود باشد.

 

تحرک بیشتری داشته باشید

هدف کوچکی را برای خود تعیین کنید تا تحرک بیشتری در روتین زندگی روزانه خود داشته باشید؛ به ویژه اگر زمان کافی برای رفتن به باشگاه و انجام ورزش ندارید.تغییرات کوچک نیز می‌توانند تأثیر چشمگیری به همراه داشته باشند.اگرنمی‌توانید زمان کافی برای ورزش روزانه اختصاص دهید، پیاده‌روی، استفاده از پله به جای آسانسور و انجام کارهایی که شما را در مسیر تحقق هدف تحرک بیشتر نگه می‌دارند نیز مفید خواهند بود.

 

تنفس عمیق را فراموش نکنید

ورزش و رژیم غذایی سالم از جمله ارکان کلیدی حفظ سلامت بدن محسوب می‌شوند اما نباید اختصاص زمان برای کسب آرامش و دوری از استرس را فراموش کنید. مدیریت استرس می‌تواند به حفظ عملکرد مطلوب و درست سیستم ایمنی، دستگاه گوارش و خواب بهتر کمک کند. خوشبختانه نیازی نیست تا برای کسب آرامش حتماً در کلاس یوگا شرکت کنید زیرا تمرینات تنفس عمیق نیز گزینه‌ای راحت و ساده برای کاهش تنش و استرس در بدن هستند.

 

هر روز حرکات کششی انجام دهید

حتی فعالیتی به سادگی انجام حرکات کششی می‌تواندتفاوت قابل توجهی در سلامت کلی شما ایجاد کند. انجام حرکات کششی از این جهت اهمیت دارد که بدن را برای تحریک بیشتر بدون تجربه درد آماده نگه می‌دارند.

 

شما می‌توانید روز خود را با انجام حرکات کششی به مدت ۱۰ دقیقه آغاز کنید. پس از چند ساعت خواب شبانه و عدم تحرک که سفتی و خشکی بدن را در پی دارد، انجام حرکات کششی می‌تواند به بهبود این شرایط کمک کند. یکی از حرکات ساده‌ای که می‌توانید مد نظر قرار دهید دراز کشید روی زمین و جمع کردن زانوی پای چپ در سینه و حلقه کردن دست‌ها اطراف همسترینگ است. همسترینگ را به آرامی و برای برای ۳۰ ثانیه به سمت نیم‌تنه بالایی خود بکشید. سپس پا را رها کرده و این کار را با پای راست نیز تکرار کنید.

 

از خانه خارج شوید

بهار فصلی عالی برای حضور در فضای آزاد و افزودن تحرک بیشتر به زندگی روزانه است. حضور در فضای آزاد نه‌تنها به بهبود خلق و خو کمک می‌کند، بلکه با تحرک بیشتر می‌توانید تناسب اندام خود را نیز بهبود ببخشید.افرادی که در فضای آزاد ورزش می‌کنند، نسبت به افرادی که در فضای داخلی ورزش می‌کنند، لذت بیشتری از تمرینات ورزشی خود برده و احتمال بیشتری دارد این روند را ادامه دهند.

 

عصرایران

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون پروتئین ورزش جام نیوز سلامتی پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۳۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۹۰ درصد زایمان‌ها توسط ماماها

سپیده حاجیان مدیر گروه مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مناسبت روز جهانی ماما، گفت: نقش ماما صرفا به مراقبت‌های زمان بارداری و کنترل زایمان طبیعی محدود نمی‌شود و در ابعاد مختلف سلامت زنان نقش بسیار پررنگی دارد.

وی اظهارداشت: مامایی رشته‌ای مستقل و شاخه‌ای از علوم سلامت است و دانش‌آموختگان مامایی به عنوان عضو تیم سلامت در حیطه اختیارات تعیین شده به خدمت در عرصه‌های مختلف آموزش، بهداشت، درمان، پژوهش، پیشگیری، مدیریت و حمایت می‌پردازند.

این استاد دانشگاه با اشاره به نقش مهم ماما در حوزه‌های آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان، ادامه داد: گرچه حرفه اصلی یک ماما کنترل زایمان طبیعی و فیزیولوژیک است اما نقش مامایی صرفا به این حوزه محدود نمی‌شود و در ابعاد مختلف سلامت به ویژه سلامت زنان نقش بسیار پررنگی دارد.

این دکترای تخصصی بهداشت باروری ماما را اولین فردی برشمرد که پس از زایمان طبیعی در ارتباط با نوزاد قرار می‌گیرد و به حفظ و ارتقای سلامتش کمک می‌کند.

به گفته وی در واحد بهداشت خانواده مراکز بهداشتی یک ماما علاوه بر ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مادر و کودک در دوران مختلف زندگی(جنینی، نوزادی، کودکی، مدرسه) به ارایه خدمات پیشگیری، مشاوره سلامت جنسی و باروری و سلامت خانواده نیز می پردازد.

حاجیان، رسالت مهم گروه مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه را پرورش نیروی انسانی متعهد، متبحر و مسئولیت‌پذیر در حوزه مامایی برشمرد که قادر به ارایه خدمات مامایی و سلامت باروری در سطوح مختلف پیشگیری به زنان جامعه باشد.

این استاد دانشگاه افزود: ماما با ارتقای سطح آگاهی و بهبود نگرش مادران و کمک به ارتقای شاخص‌های سلامت آنان نقش بسیار چشمگیر و پررنگی در کاهش میزان مرگ ومیر مادران و نوزادان دارد.

وی دانش آموختگان مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را از بهترین نیروهایی برشمرد که در سطوح مختلف ارایه خدمات خوش درخشیدند.

حاجیان با اشاره به نقش و هدف مامایی در راستای بهبود سلامت زنان جامعه خاطرنشان کرد: درحال حاضر قانون جوانی جمعیت وحمایت از خانواده به عنوان مهمترین سند بالادستی در تمام عرصه‌های آموزش، درمان، بهداشت و پژوهش مورد توجه ویژه قرار دارد.

به گفته وی بسیاری از مفاد این قانون صراحتا به نقش ماما در بهبود وضعیت کنونی سیاست ها و ساختار جمعیتی، خوشایند سازی زایمان طبیعی، سلامت(روان و جسم) مادر و نوزاد اشاره کرده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که نقش ماما فقط به مراقبت در سنین باروری زنان محدود نمی شود گفت: با توجه به این که متوسط سن یائسگی یا منوپوز در کشورما ۵۱ سال است، ماما در حدود و دامنه اختیارات خود به این گروه سنی نیز خدمات ارایه می دهد و با انجام مشاوره‌ به بهبود کیفیت زندگی زنان در این دوران کمک می کنند.

وی افزود: یک سوم عمر زنان در دوران پساقاعدگی می گذرد و در این دوران باید زندگی با کیفیتی از لحاظ جسمی، روانی و جنسی داشته باشند.

حاجیان به نقش مهم ماما در بهبود سلامت جنسی و رفتار باروری سالم در دوران مختلف زندگی زنان و حتی پیش از ازدواج اشاره کرد و کمک به مشاوره‌های پیش از ازدواج و ازدواج به هنگام را از دیگر نقش‌های ماما برشمرد که متاسفانه مغفول مانده است.

ماما؛ منبعی قابل اطمینان برای آموزش نوجوانان و جوانان

به گفته این دکترای تخصصی بهداشت، امروزه جوانان و نوجوانان از طریق فضای مجازی و کانال‌های نادرست با اطلاعات اشتباه آشنا می‌شوند درحالی که ماما می‌تواند نقش بسیار مهمی در انتقال اطلاعات صحیح، علمی و اخلاقی ایفا کند که پیشگیری از رفتارهای پرخطر، تشویق به ارتباط سالم و ازدواج بهنگام و مشاوره صحیح به زوج‌های در شرف ازدواج برخی از این اقدامات است.

نقش ماما در ترویج زایمان طبیعی و کاهش مرگ و میر مادران و کودکان

مدیر گروه مامایی دانشگاه با اشاره به نقش ماما در ترویج زایمان طبیعی تاکید کرد: انجام مداخلات صحیح و اصلاح وتغییر نگرش باید از سنین دبیرستان با آموزش، آگاهی رسانی و بهبود باورهای دختران آغاز شود؛ درحالی که امروزه آموزش‌های ما برای ترویج زایمان طبیعی از زمان بارداری شروع می شود که بسیار دیر است.

حاجیان، ماما را یک نیروی کاملا اثربخش در مراقبت‌های سطح یک برشمرد که از محیطی ترین و در دسترس‌ترین نیروهای کادر سلامت محسوب می‌شود اما متاسفانه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آنان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی زایمان طبیعی را فرایندی برشمرد که می‌تواند به عنوان یک خاطره خوشایند، دلچسب و به یادماندنی در دوران زندگی و تجربه فرزندآوری یک زن شکل گیرد. این خاطره ممکن است با انجام مداخلات ناخواسته و ناخوشایند مخدوش شود یا این که کاملا خوشایند و زیبا جلوه کند.

مدیر گروه مامایی دانشگاه با اشاره به ماده ۴۹ قانون جوانی جمعیت گفت: در این قانون در خصوص جذب و به کارگیری ماما در اتاق زایمان زایشگاه‌ها قید شده است که باید به ازای هر دو مادر در حال زایمان یک ماما حضور داشته باشد.

وی تاکید کرد: از سال‌ها قبل از این که یک زن به فکر بارداری باشد باید ذهنیت وی درخصوص زایمان طبیعی اصلاح شود و همچنین زیرساخت‌های آن ایجاد شود تا در هنگام بارداری به این علم و یقین برسد که به عنوان یک زن کامل مانند تمام زنان دنیا می‌تواند زایمان طبیعی انجام دهد مگر در مواردی که واقعا به مداخلات جراحی نیاز باشد.

مدیر گروه مامایی دانشکده با اشاره به وجود بیش از ۱۳۰ فراگیر در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی رشته مامایی در دانشکده گفت: به فردی که وارد حوزه سلامت به ویژه رشته مامایی می شود در واقع موهبتی اعطا شده است تا در آینده دانسته‌ها و تجارب و علم خویش را در اختیار زنان قرار دهد و نظاره گر شیرین ترین لحظات زندگی مادر و کودک باشد.

حاجیان به فراگیران رشته مامایی توصیه کرد که با انگیزه و بردباری و صبر به کسب علم و آگاهی و مهارت بپردازند و با اشاره به این زایمان توام با استرس است، صبوری و بردباری در حرفه مامایی را از اصول مهمی برشمرد که علی‌رغم لحظات شیرین و زیبا در حوزه زایمان بسیار اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: این صبر و بردباری باید در دانشجو به صورت عملی در طول دوره دانشجویی شکل گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چرا فوتبال هم برای سلامتی شما خوب است و هم بد؟ (زیرنویس فارسی)
  • مسی تغییر ژنتیکی داده شد!
  • سیگنال مثبت شفافیت؛ عامل رشد چشمگیر قراردادها در سال گذشته
  • حرکات عجیب بایدن مقابل خبرنگاران سوژه رسانه‌ها شد
  • انجام بیش از ۹۰ درصد زایمان‌ها توسط ماماها
  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود
  • بارتون: مسی تغییر ژنتیکی داده شد!
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • پیام ده‌روسی به لورکوزن: به کامبک اعتقاد داریم
  • بی‌تحرکی چه بلایی سر پاها می‌آورد؟