Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@22:43:25 GMT

نخست‌وزیر عراق ادعای پمپئو درباره سپاه را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۳۶۸۶

نخست‌وزیر عراق ادعای پمپئو درباره سپاه را تکذیب کرد

به گزارش جهان نيوز، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا سه‌شنبه ادعا کرد که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران کنترل 20 درصد از اقتصاد عراق را در دست دارد.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در واکنش به این ادعای پمپئو تأکید کرد که سپاه پاسداران در عراق فعالیتی ندارد. پایگاه خبری «المعلومه» عراق به نقل از عبدالمهدی گزارش داد که پمپئو درباره فعالیت سپاه پاسداران در عراق دروغ گفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد، «آنچه وزیر خارجه آمریکا درباره فعالیت سپاه در عراق گفته، نادرست است».

ادعای پمپئو در حالی مطرح می‌شود که وی 21 فروردین ماه جاری اعتراف کرد دولت این کشور سپاه پاسداران را به خاطر رژیم صهیونیستی در فهرست سازمان‌های «تروریستی» آمریکا قرار داده است. پیش از این «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم گفته بود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به درخواست او سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است. وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه 19 فروردین 1398 علی‌رغم هشدارها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» کشورش اضافه کرد.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در همان روز در اقدامی متقابل با انتشار بیانیه‌ای رسماً ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در غرب آسیا موسوم به سنتکام و نیز کلیه نیروهای وابسته به آن را تروریستی اعلام کرد. در همین ارتباط، یک هیئت از مجلس سنای آمریکا به ریاست سناتور «جین شاهین» امروز چهارشنبه به دیدار عبدالمهدی رفتند. شبکه خبری «السومریه» به نقل از بیانیه دفتر عبدالمهدی گزارش داد که وی در جریان این دیدار، داعش را سرطانی عنوان کرده که باید از آن نجات یافت.

نخست وزیر عراق با تأکید بر نقش جانفشانی ملت این کشور در شکست داعش، تصریح کرد که باید تلاش زیادی برای پیشرفت در زمینه بازسازی، خدمات‌رسانی و تکمیل بازگشت آوارگان عراقی صورت گیرد. وی اظهار داشت که عراق تمایل دارد با همه کشورهای همسایه همکاری داشته باشد تا ثبات و شکوفایی صورت گیرد.
عبدالمهدی عراق را مرکز ثقل منطقه دانست و بر «اهمیت رایزنی در خصوص تصمیماتی که شاید مستقیما بر وضعیت عراق و منطقه تأثیر داشته باشد» تأکید کرد.

شاهین نیز از تحولات مثبت و ثبات عراق تقدیر و تصریح کرد که در این دیدار، «همکاری بین دو کشور در زمینه اقتصادی، فعالیت شرکتها و رفع نیازهای عراق در خصوص اجرای برنامه‌های بازسازی و توسعه اقتصادی» بررسی شده است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی کل سپاه، مراسم گرامی‌داشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس سرلشکر محمدرضا زاهدی و همراهان در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق برگزار می شود.

این مراسم با سخنرانی سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور خانواده معظم شهدا، مقامات کشوری و لشکری و آحاد مردم شریف تهران فردا سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰ صبح در حسینیه شهدای بسیج، واقع در بزرگراه بسیج مستضعفین خیابان شهید رحیمی برگزار می‌شود.

در جنایت حمله موشکی هواپیماهای رژیم صهیونیستی در ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، سرداران رشید مدافع حرم سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از مستشاران و افسران همراه آنان به نام های حسین امان‌اللهی، سیدمهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقابابایی و سیدعباس صالحی روزبهانی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903388

دیگر خبرها

  • چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح
  • سردار فدوی: احیای تمامی قنوات کشور در دستور کار است
  • نداشتن بصیرت نسبت به دشمن، راه نفوذ او را باز می‌کند
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)