Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@21:58:34 GMT

هیچ گونه کمبود دارو و واکسن در مناطق سیل زده وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۳۷۹۱

هیچ گونه کمبود دارو و واکسن در مناطق سیل زده وجود ندارد

به گزارش ایرنا علیرضا رییسی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران بهداشت و درمان خوزستان در دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: با توجه به اسکان تعدادی از هموطنان در اردوگاه های سیل زدگان، ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی به مردم درگیر سیلاب به ویژه گروههای حساس مانند مادران باردار و کودکان و سالمندان نباید متوقف شود و در این زمینه برنامه ریزی لازم جهت ارائه خدمات به صورت فعال و مستمر صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: گزارش اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت به صورت روزانه در وزارت بهداشت رصد و درصورت نیاز مداخلات لازم جهت ارائه خدمات بهتر، انجام می شود.
رییسی بیان کرد: بیشترین نگرانی ما در خوزستان در زمینه پس زدگی فاضلاب در نتیجه بالا آمدن آب رودخانه است که از حساسیت فوق العاده ای برخوردار است و این مشکل برای همیشه باید مرتفع شود و ارگان های فرابخشی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: همچنین با توجه به گرم شدن هوا باید مسئله اسکان موقت سیل زدگان به صورت جدی مورد توجه و پیگیری قرار گیرد و در این زمینه اقدام لازم به عمل آید.
وی با تاکید بر لزوم ثبت خدمات ارائه شده به سیل زدگان گفت: با توجه به بررسی تمام شاخص های موردنظر نظام مراقبت سندرمیک در حوزه پیشگیری از بیماری ها، سلامت خانواده و بهداشت محیط و سلامت روان در مسئله سیل خوزستان بسیار خوب اقدام کرده اند و تاکنون هیچ گزارشی از بیماریهای واگیر مشاهده نشده است.
رییسی اظهار داشت: تمامی مادران باردار ساکن در اردوگاه ها باید به صورت روزانه مورد ویزیت و مراقبت قرار گیرند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: همچنین به دلیل اهمیت تغذیه آنها، باید تحت پوشش یک مجموعه غذایی سالم قرار گیرند و اطمینان حاصل شود که سبد غذایی حتما توسط خود مادر مصرف می شود.
وی افزود: همچنین مادران باردار پرخطر باید از نظر بیماریهای غیرواگیر نیز مورد مراقبت مستمر قرار گیرند.
رییسی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع سلامت روان سیل زدگان، بیان کرد: سلامت روان در بلایا از اهمیت بالایی برخوردار است و تیم های سلامت روان باید در کنار مردم باشند و هرگونه فعالیت در این حوزه حتما باید با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز باشد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا، رعایت بهداشت فردی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نقش آموزش خود مراقبتی با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری، نقش تعیین کننده است.
وی اضافه کرد: از مردم عزیز تقاضا داریم به توصیه ها و آموزش های همکاران بهداشت توجه ویژه داشته باشند.
با دستور دکتر رئیسی مقرر شد ساختمان پایگاه ثابت بهداشتی یادمان شهدای هویزه جهت ارائه خدمات به سیل زدگان و کارون های راهیان نور ساخته شود.
دکتر رییسی چهارشنبه از مناطق و روستاهای درگیر سیل به صورت هوایی دیدن کرد و از اردوگاه جوادالائمه محل اسکان سیل زدگان شهرستان حمیدیه و اردوگاه های سیل زدگان شهرستان دشت آزادگان نیز با هدف نظارت بر روند ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به سیل زدگان به ویژه گروه های حساس مانند مادران باردار و کودکان دیدن کرد. 
اکنون 270 روستا در خوزستان درپی طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب، به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند که از این تعداد 114روستا دچار آبگرفتگی شده اند.

3004/6002
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 خانواده دارو سیل وزارت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه درباره وضعیت بحرانی دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه هشدار داد.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در این باره آمده است: با آغاز فصل گرما مخازن و انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی در کل نوار غزه به دلیل کمبود سوخت برای راه اندازی تجهیزات سرمایشی، وضعیت بغرنجی پیدا کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به گرمای شدید هوا، داروها در معرض خطر فاسد شدن قرار گرفته و برای رفع این مساله باید واردات سوخت به نوار غزه در اسرع وقت انجام شود.

وزارت بهداشت فلسطین در پایان از نهادهای بین المللی و بشردوستانه درخواست کرده است که به سرعت در این موضوع وارد عمل شده و از وقوع بحران دارویی در غزه جلوگیری کنند.

کد خبر 6092113 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود