Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@12:22:49 GMT

رکوردهای مسی و آرزوهای ده لیخت

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۴۰۰۵

رکوردهای مسی و آرزوهای ده لیخت

عبور قاطعانه بارسلونا از سد منچستریونایتد و حذف غریب یوونتوس به دست آژاکس در دیدارهای سه‌شنبه شب لیگ قهرمانان اروپا، واجد نکات جالب ذیل بود. برد 0-3 بارسا مقابل منچستریونایتد که ضمیمه پیروزی 0-1 دیدار رفت شد، دوازدهمین مرتبه راهیابی تیم اسپانیایی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را به تصویر کشید و فقط رئال مادرید با 13 حضور، رکورد بهتری در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وصال روحانی خبرنگار            بارسا با کسب 7 برد و 3 تساوی در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا، بی شکست مانده و از 24 مرتبه تقابلش با تیم‌های انگلیسی در 15 مورد موفق به صعود شده است. بارسا حالا در 31 مرتبه متوالی چمپیونز لیگ در نوکمپ باختی را متحمل نشده و آخرین شکستش در خانه به سال 2013 و به ناکامی مقابل بایرن مونیخ برمی‌گردد. بارسا با رسیدن به پنج پیروزی مقابل منچستریونایتد، بیش از هر تیمی بر این رقیب تفوق یافته است و فقط یک گل کم دارد تا به رکورد 500 گل در این مسابقات برسد. مسی در ادامه سیر رکوردشکنی‌هایش اکنون بیش از هر بازیکن دیگری به تیم‌های انگلیسی در لیگ قهرمانان گل زده است و آمارش مشتمل بر 24 بار گلزنی است. مسی اینک 110 گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده و پنجمین مرتبه‌ای است که موفق به زدن گل‌های دو رقمی در یک فصل از این رقابت‌ها می‌شود. در آن سوی میدان، داوید دخیا برای نخستین بار به عنوان سنگربان یونایتد سه گل از خارج از محوطه جریمه در یک دیدار دریافت کرد و روی گل دوم بشدت مقصر بود. در پایان این دیدار، ارنستو وال‌ورده سرمربی بارسا گفت هر موقع که لازم بوده مسی خود را نشان بدهد، دست به این کار زده است و افزود: ما مجموعاً کم نقص کار کردیم و با اینکه منچستریونایتد خوب شروع کرد، ما با دو بار گلزنی مسی، بازی را در دست گرفتیم و به واقع فقط 5 دقیقه تحت‌الشعاع منچستر بودیم. اوله گونار سولسشر، سرمربی منچستر هم گفت با اینکه بارسا در سطح بالاتری ظاهر شد اما این مسی بود که تفاوت‌ها را رقم زد.  تک گل بی حاصل رونالدو یوونتوس پریشب در شرایطی در تورین با نتیجه 1-2 به آژاکس باخت و متحمل شکست مجموع 2-3 شد که کریستیانو رونالدو باز هم گلزنی کرد اما حریف هلندی‌اش با بازیکنانی فرصت شناس پس از 22 سال دوری از نیمه نهایی لیگ قهرمانان، به نخستین مرحله گام نهاد. رونالدو در تمامی 7 دیدار اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده و مجموعاً 13 گل زده است اما به سبب حذف یووه، نمی‌تواند چیزی به آن بیفزاید. او در تمامی 6 دیدار اخیرش مقابل آژاکس گلزنی کرده و حالا در 799 بازی رسمی باشگاهی، زننده 599 گل بوده است. ماتیس ده‌لیخت که گل دوم و پیروزی‌ساز آژاکس را زد، با 19 سال و 247 روز سن، دومین مدافع جوان در تاریخ لیگ قهرمانان است که در مرحله حذفی گلزنی می‌کند. گل او صد و پنجاه و پنجمین گل آژاکسی‌ها در تمامی رقابت‌های فصل جاری به شمار می‌آید که با رکورد فصل 2010-2009 این باشگاه مساوی است. ده‌لیخت در پایان دیدار سه‌شنبه شب گفت با حذف دو مدعی  عنوان قهرمانی (ابتدا رئال و سپس یوونتوس)، آژاکس حق دارد به خود ببالد و آرزوی قهرمانی داشته باشد. وی افزود: بازی مرحله بعدی ما هم سخت خواهد بود اما کسی نمی‌داند در نهایت چه می‌شود و آنچه قطعی است، آن که ما از تقابل با هیچ حریفی نمی‌هراسیم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل‌های ماندگار و فراموش نشدنی مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم)

 

 

 

منبع : طرفداری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جام جهانی پیرمردها ؛ رونالدینیو و تیری آنری پا به توپ می‌شوند (فیلم) ۱۷ سال از سریع‌ترین گل تاریخ لیگ قهرمانان اروپا گذشت (فیلم) مصاحبه قدیمی علی دایی در آلمان پس از گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم)

دیگر خبرها

  • صعود بارسلونا به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 0-0 مقابل میلان (2006/4/26) / فیلم
  • برتری رم در یک دیدار عجیب / دروازه‌بان مانع از گلزنی سردار شد
  • برتری رم در یک دیدار عجیب/ دروازه‌بان مانع از گلزنی سردار شد
  • بارسلونا به ستاره پی اس جی ساخت!
  • واکنش جالب آنچلوتی به ماندنی شدن ژاوی در بارسا
  • پوکر روبرت لواندوفسکی و برتری 4-1 دورتموند مقابل رئال مادرید (لیگ قهرمانان اروپا - 2013/4/24) / فیلم
  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 2-2 مقابل بارسلونا در نیوکمپ (2012/4/24) / فیلم
  • گل‌های ماندگار و فراموش نشدنی مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم)
  • پلی به گذشته - برتری 4-1 یوونتوس مقابل آژاکس با درخشش زین الدین زیدان (لیگ قهرمانان اروپا - 1997/4/23) / فیلم
  • پلی به گذشته - برتری 2-1 یوونتوس مقابل بارسلونا در نیوکمپ (لیگ قهرمانان اروپا - 2003/4/22) / فیلم