Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ اصغر مصاحب با بیان این مطلب در گردهمایی دانش آموختگان دوره آمادگی برای مشارکت با شرکت‌های آلمانی که صبح امروز (چهارشنبه) در سالن اجتماعات صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: شبکه سازی و تقویت ارتباطات، ایجاد شبکه‌های فرعی به‌عنوان پیشروان ارتباطات صنعتی ـ تجاری با طرف‌های خارجی در آینده و ایجاد هسته مرکزی از گروه‌های مختلف صنعتی برای بین‌المللی سازی SMEهای کشور از اهداف برگزاری این دوره بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری این‌که در آبان 1395 اولین گروه مدیران منتخب صنایع کوچک برای آموزش به کشور آلمان اعزام شدند، اضافه کرد: این اعزام پنج محور را در دستور کار داشت که فراگیری مباحث نظری، بازدیدهای میدانی از کارخانه‌های کشور آلمان و تحقیق، توسعه و فنآوری‌های نوین از جمله آن‌ها بود و مقرر شد ارزیابی‌های شش ماهه از این دوره‌ها انجام شود.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که ساختار آموزشی این دوره در آلمان شامل ۴ هفته و ۱۸ روز است، اظهار داشت: این دوره‌ها موضوعات مدیریتی، تخصصی و بازدیدهای گروهی را دربر دارد و فارغ التحصیلان به‌عنوان سفیران صنایع کوچک در کشور معرفی می‌‌شوند تا مروج و رابط این موضوع باشند.

مصاحب با بیان این‌که ۱۱۲ شرکت کننده از واحدهای صنعتی کشورمان در این 5 دوره شرکت داشته‌اند، ادامه داد: بیش از ۱۰۰ موضوع مرتبط با صنعت در این دوره‌ها مطرح شد و ۱۱۲ شرکت کننده از ۲۳ استان مختلف کشور موفق شدند در این رویداد حضور یابند.

وی با بیان این‌که بازدیدهای انفرادی و اختصاصی از ۵ هزار شرکت آلمانی از جمله فعالیت‌های شکل یافته این دوره آموزشی بوده است، گفت: از بیش از ۶۰ شرکت نیز بازدید گروهی به‌عمل آمد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پایان خاطرنشان کرد: در جریان دوره‌های آموزشی صنایع کوچک ایران با مشارکت شرکت‌های آلمانی حدود ۱۸۰ میلیون یورو قرارداد جدید میان شرکت‌های ایرانی و آلمانی منعقد شد که اشتغالزایی برای ۱۰۵ نفر جدید از نتایج آن بود.

گفتنی است، گردهمایی دانش آموختگان دوره آمادگی برای مشارکت با شرکت‌های آلمانی با هدف شبکه سازی و تقویت ارتباطات، ایجاد شبکه‌های فرعی به‌عنوان پیشروان ارتباطات صنعتی ـ تجاری با طرف‌های خارجی در آینده و ایجاد هسته مرکزی از گروه‌های مختلف صنعتی برای بین‌المللی سازی SMEهای کشور با همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، وزارت امور اقتصادی و انرژی آلمان(BMWi)  و انجمن همکاری‌های بین‌المللی آلمان (GIZ) صبح امروز در سالن اجتماعات صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی ایران دوره های آموزشی صنایع کوچک صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین مقیسه - مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اظهار کرد: به پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی، سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیراعتباری (پیمانکاری -قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک همچنین گفت: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات اعطایی به ‌نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تامین مالی از طریق سکوهای تامین مالی جمعی و سکوهای تامین مالی زنجیره تامین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود. درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل خواهد شد.

مقیسه با بیان اینکه صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیراعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قراردادهای واحدهای تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است، اظهار کرد: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • مشارکت ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور