Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@18:56:41 GMT

ايران و عمان رزمايش مشترک دريايي برگزار کردند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۴۰۸۰

ايران و عمان رزمايش مشترک دريايي برگزار کردند

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رزمايش مشترک امداد و نجات دريايي روز چهارشنبه با مشارکت يگان هايي از نيروهاي دريايي جمهوري اسلامي ايران و سلطنت عمان در سواحل مسقط برگزار گرديد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ايرنا از مرکز ارتباطات و تبليغات دفاعي ستاد کل نيروهاي مسلح، واحدهاي شرکت کننده در اين رزمايش شامل يگان هايي از نيروهاي دريايي، هوايي و مرزباني سلطنت عمان وهمچنين يگان هايي از نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران و نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين رزمايش که در چارچوب توافقات کميسيون مشترک دوستي نظامي دو کشور صورت گرفته است يگان هاي شرکت کننده با اجراي سريال‌هاي رزمايش به تبادل تجربيات پرداخته و با موفقيت رزمايش را به پايان رساندند.
برخي از تحليلگران معتقدند که حضور بي‌سابقه نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در يک رزمايش دوجانبه و در سواحل يک کشور خارجي نشان دهنده شکست فضاسازي هاي امريکا و دشمنان جمهوري اسلامي ايران عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان يک نهاد نظامي قدرتمند و با اعتبار در منطقه و جهان مي باشد.
هيات عالي‌رتبه نظامي جمهوري اسلامي ايران که به رياست سرتيپ پاسدار قدير نظامي رئيس کميسيون مشترک نظامي ايران و عمان در مسقط به سر مي‌برند، علاوه بر حضور در رزمايش مشترک با رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح عمان و مقامات و فرماندهان نيروهاي دريايي، زميني و هوايي و نيز رئيس مجلس شورا و معاون وزير خارجه عمان ملاقات داشته و حول محور توسعه روابط همه جانبه بين نيروهاي مسلح دو کشور مذاکرات مفيدي داشته اند.
سيام*9612**شبس**1613
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند