Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@21:58:10 GMT

اخطار یک نماینده درباره پیش خرید گندم

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۴۳۰۷

اخطار یک نماینده درباره پیش خرید گندم

نماینده شاهین‌شهر در مجلس گفت: اگر وزیر کشاورزی به پیش خرید گندم ورود نکند، این موضوع را از طریق استیضاح پیگیری می‌کنم. ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۳ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه برخی از دلالان با چمدان‌های پول بر سر زمین‌های کشاورزی حضور یافته و گندم را از کشاورزان پیش خرید می‌کنند، گفت: این اتفاق بیشتر در خوزستان رخ داده و واسطه‌ها گندم را به قیمت بالا‌تر از قیمت خرید تضمینی گندم از گندمکاران خریداری‌ می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توضیح یک نماینده درباره پیش‌فروش گندم از سوی کشاورزان به واسطه‌ها

وی افزود: طبق گزارش‌هایی که به ما رسیده برخی از این دلالان از کشور‌های عربی مانند عراق، گندم را با قیمت 2 هزار و چهارصد تومان از کشاورزان خریداری کرده و پس از برداشت آن را به خارج از کشور منتقل خواهند‌ کرد .

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه سیل دربرخی از استان‌ها سبب کاهش تولید خواهد شد، ادامه داد: از سوی دیگر برخی از دامداران به دلیل قیمت پایین گندم سبز شده که هنوز تبدیل به گندم نشده را برای دام خرید می‌کنند که همه این موارد باعث کاهش تولید گندم خواهد شد.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: اگر دولت جلوی این مسائل را نگیرد و این روند همچنان ادامه داشته باشد قطعا در تولید گندم که یک کالای استراتژیک است دچار بحران خواهیم شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با یادآوری اینکه بنده درباره پیش خرید گندم از کشاورزان به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داده‌ام، گفت: اگر  وزیر به این تذکر توجه نکند این موضوع را از طریق سوال در مراحل بعد از طریق دیگر ابزار‌های نظارتی مانند استیضاح پیگیری می‌کنم.

انتهای‌ پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خوزستان به صورت تضمینی خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزود: از این میزان ۱۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دوروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

به گزارش مهر، در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

کد خبر 6088178

دیگر خبرها

  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است