Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:56:33 GMT

آمریکا فناوری حفاظتی اف 16 به تایوان می فروشد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۴۴۳۰

آمریکا فناوری حفاظتی اف 16 به تایوان می فروشد

پکن- ایرنا- به رغم مخالفت های فراوان چین، آمریکا اعلام کرد برای فروش فناوری های حفاظتی و آموزش خلبانان تایوانی جنگنده های اف 16 به توافق رسیده است.

به گزارش ایرنا روزنامه اس سی هنگ کنگ روز پنجشنبه نوشت، همزمان دولت آمریکا در حال بررسی فروش تسلیحاتی بزرگ شامل محموله ای 66 فروندی از جنگنده های اف 16 به تایوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، ارتش آمریکا حمایت های فنی در اختیار تایوان می گذارد تا بتواند از جنگنده های اف 16 خود بهتر حراست کند و برنامه های تمرینی در اختیار این جزیره می گذارد.
تایوان می گوید قصد دارد توان نظامی خود را در برابر تهدیدهای ارتش چین افزایش دهد و برنامه تمرینی و حفاظتی فنی که آمریکا در اختیار این جزیره قرار می دهد 500 میلیون دلار ارزش دارد.
پنتاگون در بیانیه ای از این فروش فنی تسلیحاتی دفاع کرده و افزوده است این فروش بخشی از راهبرد آمریکا برای بالا بردن توان تایوان و ایجاد توازن نظامی در منطقه است.
فروش های تسلیحاتی آمریکا به تایوان در چهار دهه گذشته همواره بزرگترین اختلاف میان این کشور و چین بوده است و به رغم اعتراضات پکن، این فروش ها ادامه یافته است.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين تايوان آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش دانش‌ بنیان‌ها طی سال گذشته به ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله دهقانی فیروز آبادی عصر دوشنبه در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: «وعده صادق» به دنیا نشان داد که جمهوری اسلامی ایران از علم و فناوری بومی در حوزه دفاعی و امنیتی برخورد است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور بیان کرد: علم و فناوری در سال اخیر پیشرفت‌های خوبی داشت و فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به عدد ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسید.

دهقانی فیروز آبادی از تشکیل مرکز ملی هوش مصنوعی خبرداد و خاطرنشان کرد: منابع در سال ۱۴۰۲ شش برابر رشد داشته است.

معاون رییس جمهور افزود: در سال گذشته قراردادهایی با نهادهای مختلف داشتیم که در این عرصه رشد ۵ برابری رقم خورد.

کد خبر 6092625

دیگر خبرها

  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • فروش دانش‌ بنیان‌ها طی سال گذشته به ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسید
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است