Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@22:28:49 GMT

ساختار اداری فعلی حوزه جوانان زمینه مطالبه گری ندارد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۴۴۴۰

ساختار اداری فعلی حوزه جوانان زمینه مطالبه گری ندارد

به گزارش ایرنا، محمد مهدی تندگویان چهارشنبه شب در نشست با دبیران سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان در سرای ورزشکاران افزود: یک معاونت در وزارت ورزش و جوانان قادر به مطالبه گری و پیگیری مسائل مربوط به جوانان نیست و برخی از نهادهای اداری از پاسخ دهی امتناع می کنند.
وی بیان کرد: 25 میلیون نفر جمعیت جوان کشور نیازمند یک نماینده در دولت برای پیگیری مطالباتشان هستند و این انتظار تنها با استقلال امور جوانان از یک وزارتخانه دیگر محقق می شود تا اینکه بتواند از دستگاه ها سوال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه اعتبار حوزه جوانان در سال گذشته 500 میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: با این اعتبار اندک توانمندسازی سازمان های مردم نهاد، حمایت از این تشکل ها، فعالیت های فرهنگی، توسعه خانه های جوان و برنامه های حوزه جوانان مدیریت شده در حالی که بودجه های زیادی در بخش های مختلف برای جوانان وجود دارد اما نوع هزینه های آن مشخص نیست.
وی ادامه داد: اگر سازمان ملی جوانان و ساختار آن به صورت جدی مستقل شود آنگاه زمینه برای مطالبه گری و پیگیری نیازهای حوزه جوانان بهتر و با قدرت بیشتری انجام خواهد شد.
تندگویان با اشاره به اینکه ساماندهی اشتغال ماموریت وزارت ورزش و جوانان است، خاطرنشان کرد: کوتاهی که در بخش های دیگر شده است باعث شده که این وزارتخانه در ایجاد اشتغال نیز فعالیت کند و سال گذشته با هزار و 300 میلیار ریال تسهیلات بانکی 2 هزار شغل برای جوانان ایجاد شد.
وی یادآورشد: ارائه این تسهیلات به راحتی نبود اما تمام تلاش وزارت ورزش و جوانان بر تسهیل شرایط واگذاری وام و ایجاد اشتغال بوده است.
وی ادامه داد: زیرساخت های اقتصادی دولت مطلوب نیست اما باید جوانان به صحنه بیایند و برای رفع مشکلات برنامه ریزی و اقدام مناسب داشته باشند تا اینکه به شرایط خوبی در حوزه تولید و اشتغال برسیم.
معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به رشد کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد جوانان در کشور گفت: تا پایان دولت دهم تنها یکصد سازمان مردم نهاد در این حوزه فعال بود که شماراین تشکل های مدنی به 2 هزار باب رسیده و تا پایان دولت دوازدهم آمار آن به 6 هزار باب افزایش می یابد.
وی ادامه داد: یکصد خانه جوان در سراسر کشور راه اندازی و با تشکیل مجمع ملی سازمان های مردم نهاد قدرت فعالیت جوانان افزایش یافته است.
11 شعبان زادروز حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان است که به این مناسب در کشور نزدیک 9 هزار برنامه اجرا می شود.
25 میلیون جوان در گروه سنی جوانان یعنی 15 تا 29 سال قرار دارند.
7131/6026/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استقلال تسهیلات بانکی سازمان ملی جوانان وزارتخانه وزیر ورزش و جوانان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، نود و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به ریاست استاندار یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ از نظر اقدامات اتاق بازرگانی در مقایسه با سال های قبل از آن سال مطلوبی بود، اظهار کرد: انتظار داریم بعد از هر نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، گره ای از حوزه صنعت، معدن و تجارت به واسطه تصویب و پیگیری مصوبات در سطح ملی، باز شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با حضور مدیران ملی، تاکید کرد.

فاطمی با بیان اینکه اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باید با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت‌ دانشگاه های یزد در حوزه علمی و همچنین اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باعث ارتقا حوزه صنعت و تولید و دانشگاه می‌شود.

استاندار یزد در ادامه عنوان کرد: در راستای بررسی مسائل حوزه صنعت از نزدیک، نشست های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در محل صنایع برگزار شود.

وی از «ارتقا سطح آموزش ها» به عنوان یکی از وجوه برجسته اتاق بازرگانی استان یزد در سال ۱۴۰۲ نام برد و افزود: مجموعه این اقدامات شایسته تقدیر بوده و باید تقویت شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های هیات های تجاری و سفرای دیگر کشورها به منظور بهره گیری از قراردادهای بین المللی در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارآفرینان و بخش خصوصی توانمند استان با محوریت اتاق بازرگانی زمینه های مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد به منظور تحقق شعار سال را دنبال کنند.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228473 برچسب‌ها استان یزد اشتغالزایی و کارآفرینی اقتصاد ایران کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی

دیگر خبرها

  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی