Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:14:28 GMT

رئیس‌جمهوری پیشین پرو برای فرار ازمحاکمه خودکشی کرد‎

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۴۴۷۱

رئیس‌جمهوری پیشین پرو برای فرار ازمحاکمه خودکشی کرد‎

تهران - ایرنا - «آلن گارسیا» رئیس‌جمهوری پیشین پرو، چهارشنبه شب هنگام ورود ماموران پلیس برای بازداشتش، با شلیک گلوله خودکشی کرد.

به گزارش ایرنا از رویترز، گارسیا ساعتی پس از آن که به سر خود شلیک کرد در بیمارستانی در لیما پایتخت پرو از دنیا رفت.
پلیس در ارتباط با یک پرونده رشوه‌خواری قصد بازداشت گارسیا را داشت که وی به محض ورود نیروهای پلیس به منزلش خودکشی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«مارتین ویسکارا» رئیس جمهوری پرو در توئیتر خود نوشت: از دنیا رفتن رئیس جمهوری پیشین مرا ناراحت کرد، این واقعه را به خانواده و دوستدارانش خالصانه تسلیت می گویم.
«کارلوس موران» وزیر کشور پرو هم پس از این واقعه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: وقتی پلیس به منزل گارسیا رسید، به اتاقش رفت و گفت، با وکیلش صحبت می کند.
کارلوس افزود: پس از آن صدای شلیک یک گلوله به گوش رسید و موجب شد که نیروهای پلیس در اتاق را بشکنند، درحالی که گارسیا بر روی صندلی نشسته و آثار گلوله در سرش هویدا بود.
پس از این حادثه، وی به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما تلاش پزشکان برای نجات وی بی نتیجه ماند و در بیمارستانی در پرو از دنیا رفت.
گارسیا 69 ساله چند دهه رهبر حزب آپرا (حزب آپریست پرو) بود. او در میان سال‌های 1985 تا 1990 به عنوان یک ملی‌گرا رئیس‌جمهور شد و سپس با تغییر موضع خود به عنوان حامی نظام بازار آزاد دوباره در سال 2006 برای یک دوره پنج ساله به ریاست ‌جمهوری رسید.
گارسیا در پرونده فساد مالی مربوط به شرکت ساختمانی برزیلی «اودلبرچت» تحت پیگرد قرار گرفت. این پرونده بزرگترین رسوایی فساد مالی در تاریخ معاصر آمریکای لاتین است.
وی سال 2016 اعتراف کرد که با پرداخت رشوه توانسته است در یک مناقصه سودآور در منطقه آمریکای لاتین برنده شود.
گارسیا که سال گذشته پس از جلوگیری از فرارش از کشور، ممنوع الخروج شد، از اروگوئه درخواست پناهندگی سیاسی کرد که مقام های آن کشور تقاضای او را رد کردند.
شبس**9363**1859

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پرو خودكشي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی در خطبه‌های نماز جمعه خمین بیان کرد: ملت مظلوم فلسطین برخلاف کمبود امکانات رسانه‌ای و فناوری توانستند افکار عمومی را به نفع خود تغییر دهند.

وی افزود: عملیات وعده صادق و شکست همینه رژیم صهیونیستی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا، بیش از گذشته اثبات شد.

امام جمعه خمین با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان ادامه داد: ملت پاکستان از انجام عملیات وعده صادق بسیار خوشحال شدند و آیت الله رئیسی در وقت مناسب و در راستای تقویت همکاری‌ها به این کشور سفر کرد.

امام جمعه خمین در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم تاکید کرد و گفت: معلمان به عنوان افسران میدان پیشرفت جامعه هستند و باید از ویژگی‌های برجسته ای برخوردار باشند.

حجت الاسلام میرصادقی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری افزود: این شهید بزرگوار در زمان انحرافات دینی مانند چراغی روشن جامعه را هدایت کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز کارگر نیز گفت: مسئولان برای رفع مشکلات جامعه کارگری نباید از هیچ کوششی دریغ کنند.

حجت الاسلام میرصادقی جامعه کارگری را وفادار به انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: کارگران هزاران شهید را تقدیم نظام اسلامی کردند.


.

کد خبر 6089091

دیگر خبرها

  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • ژیرونا خواهان جذب اریک گارسیا به صورت دائمی
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا