Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@02:16:49 GMT

۸۹۹ اثر به دبیرخانه اولین جشنواره رسانه های کردی ارسال شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۴۹۶۰

۸۹۹ اثر به دبیرخانه اولین جشنواره رسانه های کردی ارسال شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبید رستمی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان اظهار داشت: در مجموع ۸۹۹ اثر از خبرنگاران و اهالی رسانه‌های شش استان کشور در دبیرخانه اولین دوره جشنواره رسانه‌های کُردی وصول شد که ۱۳ اثر به دلایل فنی حذف و دو اثر نیز مشمول رفع نقض شدند و در نهایت نیز با توجه به اینکه اقدامی برای رفع نقصان‌ها صورت نگرفت حذف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به آثار رسیده به دبیرخانه اشاره کرد و افزود: در بخش تیتر ۱۳ اثر به زبان کُردی و ۸۱ اثر به زبان فارسی، در بخش گزارش ۲۵ اثر به زبان کُردی و ۱۲۰ اثر به زبان فارسی و در بخش خبر ۱۸ اثر به زبان کُردی و ۳۲ اثر به زبان فارسی به این جشنواره ارسال شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: در بخش مصاحبه نیز ۴۴ اثر به زبان کُردی و ۸۱ اثر به زبان فارسی، در بخش یادداشت و سرمقاله ۶۹ اثر به زبان کُردی و ۱۳۲ اثر به زبان فارسی و در حوزه طنز و کاریکاتور هشت اثر به زبان کُردی و ۴۳ اثر به زبان فارسی به دبیرخانه جشنواره رسید.

رستمی به دیگر بخش‌های این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: در بخش طراحی و صحفه آرایی ۳۵ اثر و در بخش عکس شامل تک عکس و گزارش تصویری نیز ۶۹ اثر دریافت شده است.

وی تعداد آثار ارسال شده در بخش جانبی جشنواره را ۷۱ اثر به زبان‌های کُردی و فارسی عنوان کرد و بیان کرد: در بخش تخصصی و دانشجویی نیز ۳۴ اثر به زبان فارسی و شش اثر به زبان کُردی ارسال شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه گفت: همچنین در بخش نشریات دانشجویی با توجه به اینکه تنها سه اثر ارسال شده بود به دلیل اینکه تعداد آثار ارسالی به حد رقابت نرسید، این بخش از جشنواره حذف شد.

رستمی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: استان کردستان با ۵۹۰ اثر از ۱۲۴ شرکت کننده، آذربایجان غربی با ۱۰۲ اثر از ۳۱ شرکت کننده، ایلام با ۴۲ اثر از ۱۴ شرکت کننده، کرمانشاه با ۱۲۲ اثر از ۳۲ شرکت کننده، تهران با ۱۳ اثر و استان سمنان نیز با یک اثر در این جشنواره حضور دارند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: تمام تلاش و برنامه این اداره کل این است که دومین دوره این جشنواره در سطح بین‌المللی و با حضور اهالی رسانه از دیگر کشورهایی که رسانه کُردی دارند، برگزار شود.

گفتنی است در پایان این نشست از پوستر نخستین جشنواره رسانه‌های کُردی که قرار است چهارم و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در سنندج برگزار شود، رونمایی شد.

کد خبر 4594236

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره فرهنگ و ارشاد کردستان اصحاب رسانه سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • شاعران ۵ کشور برای عملیات وعده صادق شعر سرودند
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • تصاویر دوره آموزش زبان فارسی در ارتش اسرائیل!
  • تصاویر دوره فشرده آموزش زبان فارسی اسرائیل!