Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان شمالی گفت: هنرمندان باید برای به تصویر کشیدن ظرفیت‌ها و از سوی دیگر نداشته‌های استان خراسان شمالی برای توسعه، تلاش کنند. ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد محمدعلی شجاعی شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از هنرمندان و معرفی چهره هنرمند برتر انقلابی خراسان شمالی اظهار داشت: هنر و هنرمند به مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی تعالی می‌بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنرمندان برگزیده کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند+ تصاویریادبود شهید سیدمرتضی آوینی به میزبانی هنرمندان یزدی برگزار شدنام‌گذاری میادین به نام هنرمندان سرپوش گذاشتن بر ضعف‌های مدیریتی شهر تهران است

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: منحصر بودن ارزش‌های انقلاب اسلامی که خاص نظام و مردم جمهوری اسلامی است در گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده کاملا مشهود و نمایان است که در این بین انقلاب اسلامی تحولی بنیادین در نگاه‌های ارزشی به حکومت به وجود آورد.

استاندار خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی آثار حوزه هنری به خوبی دیده نمی‌شد اما پس از آن آثار ماندگاری در حوزه هنر انقلاب اسلامی توسط هنر و هنرمند ایجاد شد که در مسیر تعالی بخشیدن به مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی کارآمد بود.

شجاعی با اشاره به آثار هنرمندان حوزه شعر و ادبیات در ارائه و تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: هنرمندان در طول این چهل سال انقلاب نقش و وظیفه خود را در راستای نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی به خوبی ایفا کردند لذا بر این اساس بنا به وظیفه به طور تمام قد در خدمت هنرمندان بوده و از آن‌ها به طور کامل حمایت خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی در پایان با بیان اینکه هنری ماندگار است که بتواند داشته‌های هر نسل را به نسل‌های بعدی منتقل کند اضافه کرد: خراسان شمالی اندوخته‌های بسیاری در زمینه فرهنگ، هنر و رشادت‌های دفاع‌مقدس دارد که باید تک‌تک این هنرها ثبت و ضبط و ماندگار شود.

به گزارش تسنیم در پایان این آیین، عباس ناصری هنرمند کارتونیست و چهره بین‌المللی استان به عنوان چهره هنرمند برتر انقلابی خراسان شمالی معرفی و از حجت‌الاسلام مهدی الهی‌فرد و عاطفه طالب پور به عنوان هنرمند برتر حوزه ادبیات پایداری، حسین ولی‌نژاد در بخش موسیقی، امید شکری در بخش عکس، حامد عالمی‌پور در بخش نمایش، مهرداد صدقی در حوزه داستان‌نویسی، سیدتقی رضایی در بخش تجسمی و از سید مصطفی مرتضوی در حوزه مستند تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ش

R7719/P/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیر کلالی اظهار کرد: در راستای تکالیف مأموریتی و ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان صنایع دستی مشهد مقدس، با پیگیری صورت پذیرفته و تنظیم لیست متقاضیان جدید بیمه تأمین اجتماعی در حوزه صنایع دستی، تعداد ۱۰۹ نفر متقاضی جدید از هنرمندان فعال صنایع دستی مشهد مقدس به افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی اضافه شده و در مجموع بیش از ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی در مشهد از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد ادامه داد: نظر به ابلاغ دستورالعمل وزارتخانه در سال ۱۴۰۲ و با عنایت به دستور ریاست جمهوری و موافقت سازمان برنامه و بودجه در خصوص بیمه کردن افراد جدید از شاغلان صنایع دستی شناسه دار و در اجرای قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی مصوب ۹۶/۱۱/۱۸، تعداد ۲۸۶ نفر متقاضی جدید در استان خراسان رضوی مورد تأیید وزارتخانه و سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۰۹ نفر از هنرمندان مشهد مقدس هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری و اطلاع رسانی خوبی که در مشهد مقدس انجام شد، شاهد افزایش تعداد هنرمندان بیمه شده در سطح شهرستان بودیم.

امیرکلالی یادآور شد: متقاضیان معرفی شده پس از تکمیل مدارک از جمله ارائه کارت مهارت فنی و حرفه‌ای، معتبر بودن پروانه فعالیت و سایر شرایط ابلاغ شده قانونی می‌توانند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در قالب بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی قرار گیرند.

کد خبر 6098187

دیگر خبرها

  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • وداع مردم خراسان شمالی با عیسی بخشی هنرمند موسیقی مقامی
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود