Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@04:38:46 GMT

جنگنده ايراني کوثر نمايش هوايي اجرا کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۵۳۱۵

جنگنده ايراني کوثر نمايش هوايي اجرا کرد

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- همزمان با رژه مشترک يگان هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در جوار مرقد مطهر امام خميني(ره) جنگنده بومي کوثر براي به اجراي نمايش هوايي پرداخت.

به گزارش خبرنگار دفاعي ايرنا، رژه يگان هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران هم اکنون (پنج شنبه ) با حضور حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران، سردار سرلشکر محمد باقري رئيس ستادکل نيروهاي مسلح، امير سرلشکر سيد عبدالرحيم موسوي فرمانده کل ارتش، و جمعي ديگر از فرماندهان ارشد نظامي در جوار مرقد امام خميني (ره) در حال برگزاري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جنگنده کاملا ايراني کوثر که براي نخستين بار است در مقابل ديد عموم مردم به نمايش هوايي مي پردازد، پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران در مقابل جايگاه به نمايش هوايي پرداخت.
در اين مراسم نظامي علاوه بر جنگنده کوثر، جنگنده بومي صاعقه، ميگ 29، اف4، اف14 و هواپيماهاي سوخت‌رسان 747 و 707 که از پايگاه‌هاي تبريز، مهرآباد، همدان و اصفهان به آسمان اعزام شده اند، از مقابل جايگاه عبور کردند.
اجراي نمايش سوخت گيري هوايي از ديگر برنامه هايي بود که در جوار حرم مطهر بنيانگذار کبير انقلاب توسط نيروي هوايي ارتش به اجرا در آمد.
جنگنده کوثر که مرداد سال گذشته براي نخستين بار رونمايي و در آبان ماه خط توليد انبوه آن به بهره برداري رسيد، پس از آذرخش و صاعقه سومين هواپيماي جنگنده ساخت ايران محسوب مي شود.
هواپيماي کوثر يک هواپيماي جنگنده پيشرفته با مأموريت پشتيباني نزديک هوايي است که به صورت کاملا بومي ساخته شده و ايران را در زمره معدود کشورهاي داراي فناوري طراحي و ساخت هواپيماي جنگنده با سامانه هاي اويونيک و کنترل آتش نسل چهارم قرار داده است.
متخصصان صنايع هوايي توانسته اند تجهيزات الکترونيکي پيشرفته اي را براي اين هواپيما، طراحي و نصب کنند و از ديگر قابليت هاي اين جنگنده نصب انواع موشک ها و بمب هاي مورد نياز صحنه رزم بوده و به گونه اي طراحي و ساخته شده ‌‌که با ديگر تجهيزات و سلاح هاي ساخت داخل سازگاري کامل دارد.
اين هواپيما در دو نوع تک کابين و دو کابين قابل توليد است که نوع دوکابينه علاوه بر قابليت رزمي براي آموزش خلبانان در مرحله پيشرفته کاربرد دارد.
ارتقاي توان رزم و آموزش خلباني نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، بومي سازي سامانه هاي اويونيک و کنترل آتش پيشرفته نسل چهارم، سامانه هاي مکانيکي و هيدروليکي و موتور بومي از ويژگي هاي برتر جنگنده کوثر هستند.
مديران وزارت دفاع بهره گيري از معماري يکپارچه پيشرفته اويونيک و کنترل آتش با استفاده از شبکه داده ديجيتال نظامي منطبق با نسل چهارم، بهره گيري از فناوري نمايشگرهاي چندمنظوره تمام ديجيتال، بهره گيري از رايانه محاسبات بالستيک سلاح و سامانه پيشرفته نشانه روي مقابل خلبانان( HUD ) به منظور افزايش دقت اصابت سلاح و مهمات را از ديگر ويژگي هاي برتر کوثر بر شمرده اند.
بهره گيري از رادار پيشرفته چندمنظوره کنترل آتش جهت بالا بردن کشف اهداف و تهديدات و بهره گيري از ناوبري دقيق به صورت راديويي و مستقل و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند نيز از ويژگي ها مهم اين جنگنده هستند که به صورت بومي بر آن نصب شده اند.
سيام*9612**1601**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 

 بنا بر اعلام شورای نظارت و اریابی، به دلیل همزمانی با شب شهادت امام جعفر صادق(ع)، همه نمایش‌های در حال اجرا(به جز نمایش‌های متناسب و مرتبط) بعد از اذان مغرب روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه به صحنه نخواهند رفت.  

مطابق این گزارش، ادامه اجرای نمایش‌ها از روز یکشنبه ۱۶  اردیبهشت‌ماه از سر گرفته خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا