Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ بارندگی‌های شدید اوایل سال جاری موجب شد که حادثه سیل اخیر و بالاآمدن سطح آب و دبی آب‌ها در مناطق مختلف کشور و برخی از استان‌های غربی و جنوب غربی و شمالی جاری شود. حادثه‌ای که نیازمند پای کار آمدن مردم نیک‌اندیش در کنار مسئولان بود و الحق که مردم و ارگان‌هایی چون سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار دیگر دستگاه‌های مربوطه پای کار آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرگرد خلبان مهرداد خلیلی از جمله نیروهای خدومی است که طی این ایام گوش به زنگ اعزام به مناطق سیل‌زده برای خدمت رسانی و پرواز دادن هلی‌کوپترهای امدادرسانی بود.
وی از نیروهای هوانیروز که از سال 83 جذب نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است و طی بازه زمانی چند ساله موفق به حفظ کل آیات کلام وحی شده است، البته در ابتدای امر با تشویق‌های مادرش و سپس جذبه خود قرآن موجب ماندگاریش در این زمینه شد و گفت: خاطرم هست هنگامی که در مقطع پنجم ابتدایی تحصیل می‌کردم، چون دارای نمرات خوبی در دروسم بود، مهد قرآن قزوین من را برای حفظ قرآن دعوت کرد.
خلیلی ادامه داد: بنابراین حفظ اولیه‌ام از مؤسسه مهد قرآن قزوین آغاز شد و این موجب شد که مصمم به امر حفظ قرآن شوم البته باید بگویم حفظم به صورت مقطعی بود نه به صورت ترتیبی، چون درسم زیاد بود و نمی‌توانستم طی برنامه‌ریزی مشخص به این موضوع بپردازم. اما سال 88هنگامی که به پایگاه دوم رزمی هوانیروزمسجد سلیمان منتقل شدم، حفظ تخصصی را آغاز کردم و طی شش سال موفق به حفظ کل قرآن شدم.
این حافظ کل درباره برنامه حفظ روزانه‌اش، اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه مسجد سلیمان از لحاظ استاد قرآنی، جز مناطق محروم بود، من از طریق استماع نوارهایی چون استاد شهریار پرهیزکار، حفظم را انجام دادم. سپس محفوظاتم را به دوستان و همکارانم ارائه می‌دادم.
این خلبان با اشاره به اینکه برنامه حفظم در نوبت صبح زود و از نیم صفحه تا یک صفحه ادامه داشت، ادامه داد: هنگامی که به مأموریت می‌رفتیم و اندک وقتی پیدا می‌کردم، دوست خلبانم از من سؤال می‌پرسید که موجب تثبیت محفوظاتم شد. البته هدفم از حفظ قرآن این بود که به دیگران اثبات کنم حتما نیازی نیست فردی که علاقه‌مند به حفظ قرآن است، رشته قرآنی و یا حرفه‌ قرآنی داشته باشد.
وی که دانشجوی دانشگاه افسری امام علی(ع) و لیسانسیه هوانوردی است، درباره برکات حفظ قرآن در زندگی‌اش گفت: همسرم نیز حافظ قرآن است و علاوه بر آن به علم تجوید نیز واقف است که این را از عنایاتی می‌دانم که خداوند در حقم داشته است، سال 91 ازدواج کردم و ثمره آن فرزند پنج ساله است و در حال حاضر نیز خواهر خانمم و خواهر خودم نیز مشغول حفظ آیات کلام وحی هستند.
این سرگرد خلبان که روزانه حدود دو ساعت برای تثبیت محفوظاتش زمان می‌گذارد البته نه هنگام کار چون نیاز به تمرکز ذهنی زیاد دارد، اظهار کرد: بهترین هم مباحثه‌ام همسر هست که در کنار آن پس از انجام برنامه دوره‌ام، محفوظاتم را به وی تحویل می‌دهم.
وی به خاطره‌ای از نخستین حضورش در جایگاه مسابقات اشاره کرد و گفت: مقطع سوم راهنمایی بودم که به مرحله منطقه‌ای رشته حفظ یک جزء مسابقات قرآن دانش‌آموزی راه پیدا کردم، معلم پرورشی مدرسه فراموش کرد تا ما را به محل مسابقات ببرد و ما را جاگذاشته بود که با یک موتوری به محل مسابقات رسیدیم و برای اینکه بروم در جایگاه برای اجرا، پله‌های پشت جایگاه را ندیدم و از جلوی جایگاه پریدم بالا و نشستم و آیاتی را تلاوت کردم.
خلیلی که چهار سال پس از جذب در دانشگاه افسری امام علی(ع) از سال 87 برای گذراندن دوره‌های ویژه خلبانی به اصفهان رفتم و پس از سه سال حدود سال 89 به هوانیروزمسجد سلیمان منتقل شدم و سال 96 به منظور سپری کردن دوره ارشدی را سپری کرد.
این حافظ کل قرآن که تدریس را در حال حاضر به صورت تلفنی انجام می‌دهد و قرآن‌آموزانی نیز دارد، اظهار کرد: هنگامی که در مسجد سلیمان بودم به دلیل کمبود استاد قرآن در این منطقه، تدریس را ابتدا خودم ویژه آقایان و آن هم به صورت حضوری شروع کردم و پس از ازدواج نیز همسرم به دلیل گذراندن دوره‌های تجویدی، این دوره‌ها را ویژه بانوان در منزل شخصی و همچنین در مسجد شهرک مسکونی‌مان آغاز کردیم.
وی با اشاره به روش تدریس که دارد، اضافه کرد: مهمترین نکته‌ای که به دانش‌آموزان تأکید دارم استفاده از وقت و زمان مناسب است، اگر طی روز به دلیل مشغله زیاد، زمان مناسبی ندارند صبح‌های زودتر برنامه قرآنی‌شان را انجام دهند و حتما برنامه‌شان شامل حفظ جدید و دوره‌شان را بنویسند و قرآن اولویت نخست زندگی آنها شود.
وی از جمله برنامه‌هایش این است که بتواند در عرصه قرائت نیز بدرخشد و افزود: چون به صورت شخصی حفظش را انجام دادم در زمینه صوت و لحن و تجوید کمی مشکل داشتم، چنانکه در مسابقات معمولا از این گزینه‌ها امتیاز کم می‌آورم، لذا به دنبال استادی هستم تا از آنها بهره‌مند شوم. البته در حال حاضر برای قرائت قرآن، تلاوت‌های استاد منشاوی و همچنین خلیل الحصری را گوش می‌دهم.
خلیلی با اشاره به اساتیدی که از محضر آنها بهره برده است، گفت: هنگامی که به اصفهان منتقل شدم از محضر استاد عنایت مقدم استفاده کردم و در حال حاضر که به کرمانشاه منتقل شده‌ام به جلسه قرآن استاد احمدی به منظور فراگیری تجوید می‌روم، البته استاد اولیه حفظم نیز فردی بنام بهبودی بود. خاطرم هست او دانشجوی پزشکی بود که برایمان جای تعجب داشت که چطور فردی که دانشجوی رشته طبابت است به فراگیری قرآن علاقه‌مند شده است و در این زمینه کار می‌کند و این نیز موجب شد که به حفظ قرآن فراگیری آن علاقه‌مند شوم.
وی که تنها دیدارش با فرمانده کل قوا، مقام معظم رهبری هنگامی بود که ایشان برای اعطای سردوشی‌ها در مراسم مربوطه در دانشگاه حضور پیدا می‌کردند، از آرزویش برای حضور در محفلی نزد ایشان گفت.
این خلبان درباره امدادرسانی اخیر به سیل‌زدگان، اظهار کرد: این توفیق الهی بود که از هشتم تا 12 فروردین‌ماه آماده باش بودیم و صبح 12 فروردین‌ماه به پایگاه کرمانشاه اعزام شدیم تا درصورت مساعد بودن شرایط جوی پرواز امدادرسانی به استان لرستان را انجام دهیم که به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی، این امر انجام نشد و پس از مساعد شدن شرایط جوی، پروازهای متعددی در حال انجام به این استان است.
وی با اشاره به اینکه همواره آیه « وَ إِذا حُيِّيتُمْ بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّوا بِأَحْسَنَ مِنْها أَوْ رُدُّوها» را مد نظر دارم، ادامه داد: شرایط سختی برای مردم سیل‌زده حاکم است و هر فردی نیکی کند، قطعا به او باز می‌گردد. همچنین هنگامی که برای امدادرسانی می رویم و صدای هلی‌کوپتر می‌آید، مردم امیدوار بلند می‌شوند و می‌ایستند و به استقبال می‌آیند به امید کمک‌رسانی بهداشتی، تغذیه و پوشاک و یا ... . دیدم مردم را که بدون هیچ چشم‌داشتی به مردم سیل‌زده کمک رسانی می‌کردند و همچنین مسئولان و فرمانده‌هانی که همواره پای کار بودند و هستند.
یادآور می‌شود، وی دارای رتبه‌های متعددی چون مقام نخست رشته حفظ 20 جزء مسابقات قرآن نزاجا، حائز مقام سوم رشته حفظ 20 جزء مسابقات قرآن نزاجا در سال 95 و مقام نخست مسابقات قرآن ارتش در رشته حفظ و همچنین مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه و... است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی مؤسسات قرآنی هوانیروز ارتش مناطق سیل زده حافظ کل قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا ظهر پنج شنبه به همراه فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و گفت: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، افزود: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

گفتنی است؛ کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روزها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولین قرار گرفت.

کیوان که دنیا را از پس آیات نورانی قرآن می‌بیند با زبان بی‌زبانی ما را به حرکت در مسیر قرآن تشویق کرده و یادآور می‌شود برای اشاعه فرهنگ قرآن در جامعه هیچ عذر و بهانه‌ای قابل قبول نیست و باید با قدرت و انگیزه پیش رفت.

کد خبر 6088553

دیگر خبرها

  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی آتش‌نشانان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان