Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@18:56:49 GMT

وقتی خودکفایی در جوانی معنا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۵۹۶۵

وقتی خودکفایی در جوانی معنا می‌شود

با طلوع خورشید از خواب برمی‌خیزد، با ذکر بسم الله روزش را آغاز می‌کند، همراه همسرش صبحانه‌ای را که از دسترنج و تلاش خودش است می‌خورد، یا علی می‌گوید و به سمت قفس مرغ‌ها می‌رود تخم مرغ‌ها را برمی‌دارد، سپس به سمت گاوداری‌اش می‌رود، تا اذان ظهر به کارهای گاوداری می‌‌رسد سپس نماز می‌خواند و پس از خوردن نهار همراه همسرش به مزرعه می‌رود تا محصول را درو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روایت یک روز از زندکی یک زوج جوان نهبندانی است.

او جوانی ۲۴ ساله است که همراه همسرش در روستای مرزی چاهشند زندگی می‌کند و با امکانات کم اما روی پای خودش ایستاده، یک سالی است که ازدواج کرده و در این یک سال برخلاف بسیاری از هم سن و سالانش مستقل از کمک دیگران و کاملا با تلاش خود و همسرش زندگی‌اش را اداره کرده است.

او با حداقل امکانات برای خود زندگی خوبی مهیا کرده و اکنون انگیزه‌ای برای هم سن و سالانش در روستا شده است. نکته جالب اینجاست که همسرش نیز با بسیاری از دختران هم سن و سالش تفاوتی قابل درک داشت. او در اوج جوانی همراه همسرش کشاورزی می‌کرد، در تغذیه دام‌ها کمکش کرده و علاوه بر آن کدبانویی بی‌نظیر بود. او برایش مهم نبود که دستانش زخمی بردارد بلکه دست در دست همسرش برای کسب روزی حلال تلاش می‌کرد. 

آنان از راه کشاورزی و دامداری روزگار می‌گذرانند و معتقد هستند بهترین کار را برای زندگی خود انجام داده‌اند.علیرضا از کاری که می‌کند بسیار خرسند و راضی است از اینکه از راه حلال و با تلاش خود زندگی‌اش را می‌گذارند.

او می‌گوید: برای شروع کار از تسهیلات کمیته امداد استفاده کردیم، ۲۰ میلیون تومان تسهیلات گرفته و مابقی را خود تهیه کرده و این کار را راه‌اندازی کردیم.

همسر علیرضا در حالی که بیل در دستش، همراه علیرضا مشغول کشاورزی بود، از روزهای ابتدایی زندگیشان گفت، از علاقه زیاد همسرش به کشاورزی و دامپروری و از تصمیمی که برای یک عمر گرفت تا در کنار همسرش برای یک عمر بماند و تلخی‌ها و شیرینی‌‌ها را با او بگذراند.

او ادامه می‌دهد: وقتی علاقه همسرم را به این کار دیدم تصمیم گرفتم در روستا بمانم و در تحقق هدفش کمکش کنم و در این راه کنارش باشم.

وی افزود: ما هر دو لیسانس مدیریت داریم اما همه افراد که نباید کار دولتی داشته و یا پشت میز بنشینند؛ اگر همه پشت میز بنشینند چه کسی تولیدات کشور را برعهده خواهد گرفت.

او ادامه می‌دهد: باید افرادی باشند که با دامپروری و کشاورزی مایحتاج مردم را تولید کنند بنابراین برای این هدف تصمیم گرفتیم به سمت تولید برویم و اکنون نیز قسمتی از نیاز شهرستان نهبندان را به تولیدات کشاورزی و دامی برطرف می‌کنیم.

اکنون نه تنها اهالی روستای مرزی چاهشند بلکه سایر مردم شهرستان نهبندان از حاصل دسترنج علیرضا بارانی نسب و همسرش بهره می‌برند. شیرینی رزق حلال و عزت نفس در چهره زندگی این زوج جوان به خوبی قابل مشاهده است، زوجی که با وجود سختی‌ها هرگز از مسیر اهداف و آرزوهای پاکشان منحرف نشدند.

کمیته امداد به این زوج کمک کرده تا زندگی را با همت خود رنگ دیگری بزنند. کمیته امداد با تمام توان آماده است تا به افرادی مثل علیرضا و همسرش کمک کند تا زندگی خود را بسازند و برای خود شغلی دست و پا کنند.

ایجاد 2804 فرصت شغلی برای مددجویان خراسان‌جنوبی در سال 97

رضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سال گذشته ۲۸۰۴ فرصت شغلی در بخش کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنعتی، معدنی و خدمات در راستای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت ایجاد و راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲۸۰۴ فرصت شغلی در بخش کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنعتی، معدنی و خدمات با اعتبار ۵۱ میلیارد و ۲۴۴ میلیون تومان در راستای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت ایجاد و راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی افزود: از این تعداد فرصت شغلی، ۲۳۵ نفر از طریق مراکز کاریابی و ۱۸۸۳ طرح از محل منابع بانکی و ۶۸۶ طرح از محل منابع امدادی پرداخت ‌شده است.

سلم‌آبادی بیان کرد: در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و مشارکت این افراد در بهبود وضعیت اقتصادی خانوارها، طرح‌های مشاغل خانگی و خوداشتغالی در سطح استان اجرا شده است که در این راستا ۵۱ میلیارد و ۲۴۴ میلیون تومان تسهیلات پرداخت ‌شده است.

وی گفت: فرصت‌های شغلی ایجاد شده در بین مددجویان تحت حمایت به منظور پایدارسازی طرح‌های اشتغال، تولید محصولات کیفی، کمی و توسعه مشاغل ایجادشده و اجرای فرصت‌های شغلی نقش مؤثری در راستای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت داشته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی یادآور شد: سقف تسهیلات پرداختی این نهاد در بخش مشاغل خانگی با در نظر گرفتن نوع شغل، پنج میلیون تومان و در مشاغل کارآفرینی ۲۵ میلیون تومان است.

سلم‌آبادی خاطرنشان کرد: بیشتر فرصت‌های شغلی ایجاد شده در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنعتی، معدنی و خدمات بوده است.

سخن آخر...

امثال علیرضا و همسرش در جامعه کم نیستند، جوانان خلاقی که سعی کرده‌اند با تمام ناسازگاری‌های روزگار روی پای خود بایستند، جوانانی که دوست دارند که خود زندگی خود را بسازند، برای آنان هم گرانی هست، غم هست و گاهی شاید عدم حمایت‌ها هم هست اما مهم این است که جوانانی امثال این زوج با تمام توان و با عزت نفس همچون سدی در برابر مشکلات می‌ایستند.

این جوانان غر نمی‌زنند، از همه چیز گلایه نمی‌کنند و مشکلات را انکار نمی‌کنند، آن‌ها تنها خود را باور کرده‌ و برای اهدافشان جنگیده‌اند، نمی‌گویم آنان مشکل نداشته‌اند نه؛ این افراد نیز مانند همه افراد دیگر در راه رسیدن به آرزوهای خود با مسائلی گاه طاقت‌فرسا روبرو شده‌اند اما به مشکلات اجازه نداده‌اند تا بزرگ شوند بلکه دائما به خدایی بزرگ تکیه کرده و می‌کنند.

گزارش از زهرا حمیدی، خبرنگار ایکنای خراسان‌جنوبی

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی اجتماعی اشتغالزایی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت قرائتی از شکایت همسرش به رهبری

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 5 حجت‌الاسلام محسن قرائتی روایت جالبی از شکایت همسرش در محضر رهبر انقلاب دارد. روایت قرائتی را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • اصفهان، اقلیم معناست
  • روایت قرائتی از شکایت همسرش به رهبری
  • (ویدئو) واکنش دیدنی آقای بازیگر وقتی اسم همسرش را می‌شنود
  • واکنش دیدنی آقای بازیگر وقتی اسم همسرش را می‌شنود |‌ ویدئو
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • اشک‌های شیرین امیرعلی نبویان برای همسرش
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد