Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:46:36 GMT

پاکسازی 156 هکتار اراضی آلوده به مین کردستان انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۶۱۰۷

پاکسازی 156 هکتار اراضی آلوده به مین کردستان انجام شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کردستان گفت: نیروهای مین روب با جستجو در 156 هکتار از مناطق آلوده این استان موفق به کشف و خنثی سازی حدود چهار هزار قبضه مین بجای مانده از دوران جنگ تحمیلی شدند.

محمد رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد مین سال گذشته در پایگاه های عملیاتی، مناطق آلوده مین گذاری شده در نقاط مرزی و ماموریت های موردی کشف و پاکسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نیروهای مین روب طی این مدت در مناطق آلوده مرزی و برخی اراضی کشاورزی و طبیعی، 156 هکتار را به صورت دستی و مکانیزه مین روبی کردند.
رضایی با اشاره به اینکه 60 پایگاه نیز در این مدت بازنگری شده است، اضافه کرد: در سال گذشته 128 مورد عملیات موردی نیز در این راستا انجام شد.
مدیرکل امنیتی استانداری کردستان گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی تاکنون در این استان بیش از یک میلیون و 890 هزار قبضه مین توسط نیروهای مین روبی از زیر خاک کشف و خنثی شده است.
وی یادآور شد: این تعداد مین در شهرستان های مرزی مریوان، بانه، سروآباد، سقز همچنین سنندج و کامیاران کشف شد که زمان جنگ تحمیلی در زمین کاشته شده بودند.
رضایی در خصوص حوادث ناشی از انفجار مین و مهمات جنگی سال گذشته در کردستان افزود: 16 نفر مجروحیت انسانی، زخمی و تلف شدن سه راس احشام و خسارت به 2 دستگاه تجهیزات و ماشین از جمله این خسارت ها است.
به گزارش ایرنا، تعداد شهدای عملیات مین روبی نیروهای عمل کننده، نظامی و انتظامی در کردستان 91 نفر و تعداد جانبازان هم 110 نفر است ضمن اینکه بیش از 170 نفر از مردم شهرستان های آلوده به مین استان از سال 1367 تا پایان سال 96 نیز جان خود را بخاطر برخورد با مین های بجای مانده از دوران دفاع مقدس از دست داده اند.
در هشت سال جنگ تحمیلی 26 هزار شهید در مرزهای استان کردستان تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده که بیش از پنج هزار نفر از آنان کردستانی هستند.
520 حادثه شامل گلوله باران و بمباران مناطق غیر نظامی، شهرها، حمله شیمیایی به مردم بی دفاع و عملیات جنگی در دوران دفاع مقدس در استان کردستان ثبت شد.
ایران با عراق همسایه غربی خود یک هزار و 458 کیلومتر مرز دارد که حدود 227 کیلومتر این مرز در استان کردستان واقع شده و بانه، سقز، مریوان و سروآباد شهرستان های مرزی کردستان هستند.
7349/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مين روبي پاكسازي اراضي دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۶۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: با حکم صادره در محاکم استان البرز، ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال برگشت داده شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074534 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • شناسایی ۱۶ متهم فراری در خرمشهر
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم